Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

N.M.B.S. Proto 60 geariveerd op depot Val-Rikard

Gestart door Val-Rikard, 20 juni 2013, 20:57:52 PM

Val-Rikard

Het einde van het stoomtijdperk is ingezet op Depot Val-Rikard door de aankomst van de reeks Proto 60...

http://youtu.be/cklKUaHtN2M

Veel kijk en luistergenot...

tsjoektsjoek

de sport verloedert
modelspoor verbroedert

eve


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steven123

Ja wadde, knap werk en erg inspirerend   ;)
Groeten
steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

OlivierV

Dat is om het zacht uit te drukken wel mooi te noemen!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

chef garde

Oei?  Kan dit het einde van Val-Rikard betekenen?   ;)

dieselfreak

Hèèl mooi, ik wil niet muggezifterig doen maar een loc met het oorspronkelijke Tijdperk 3 nummer was in dit geval meer op zijn plaats. De computernummering zoals bij de loc in het filmpje werd bij de NMBS pas ingevoerd rond 1970.
MC

Thommy

Citaat van: dieselfreak op 21 juni 2013, 10:31:20 AM
Hèèl mooi, ik wil niet muggezifterig doen maar een loc met het oorspronkelijke Tijdperk 3 nummer was in dit geval meer op zijn plaats. De computernummering zoals bij de loc in het filmpje werd bij de NMBS pas ingevoerd rond 1970.

was ook mijn eerste gedacht...
maar verder ERG mooi filmpje
Greetz

Thommy


OlivierV

Citaat van: dieselfreak op 21 juni 2013, 10:31:20 AM
Hèèl mooi, ik wil niet muggezifterig doen maar een loc met het oorspronkelijke Tijdperk 3 nummer was in dit geval meer op zijn plaats. De computernummering zoals bij de loc in het filmpje werd bij de NMBS pas ingevoerd rond 1970.
Dacht ik ook eerst, maar ik dacht: ik hou mijn mond maar. Moest ik me zelf ooit een Pleureuse aanschaffen (bijnaam van deze schildering van deze loc), zou het er alleszins een met oude nummering zijn.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Val-Rikard

Citaat van: dieselfreak op 21 juni 2013, 10:31:20 AM
Hèèl mooi, ik wil niet muggezifterig doen maar een loc met het oorspronkelijke Tijdperk 3 nummer was in dit geval meer op zijn plaats. De computernummering zoals bij de loc in het filmpje werd bij de NMBS pas ingevoerd rond 1970.

Ik vrees dat je gelijk hebt, ik was verkeerd, of heb niet voldoende geïnformeerd. Voor mij ben je niet aan het muggenziften, juist is juist.
Ofwel koop ik een loc met de juiste nummer, ofwel bouw ik een nieuw diorama. ;D   Ik was aan het twijfelen of ik de loc met of zonder geluid zou aankopen. In elk geval ben ik heel tevreden over mijn aankoop.  Het geluid komt heel goed over. Je hebt het over computernummering begin 1970. Hadden ze bij de N.M.B.S. al computers begin 70 ?  :o

Arbeco

Old diesels never die...

dieselfreak

Citaat van: Val-Rikard op 21 juni 2013, 13:07:36 PM
Citaat van: dieselfreak op 21 juni 2013, 10:31:20 AM
Hèèl mooi, ik wil niet muggezifterig doen maar een loc met het oorspronkelijke Tijdperk 3 nummer was in dit geval meer op zijn plaats. De computernummering zoals bij de loc in het filmpje werd bij de NMBS pas ingevoerd rond 1970.

Ik vrees dat je gelijk hebt, ik was verkeerd, of heb niet voldoende geïnformeerd. Voor mij ben je niet aan het muggenziften, juist is juist.
Ofwel koop ik een loc met de juiste nummer, ofwel bouw ik een nieuw diorama. ;D   Ik was aan het twijfelen of ik de loc met of zonder geluid zou aankopen. In elk geval ben ik heel tevreden over mijn aankoop.  Het geluid komt heel goed over. Je hebt het over computernummering begin 1970. Hadden ze bij de N.M.B.S. al computers begin 70 ?  :o


@ Rik: ik heb even wat opgezocht op de Spoorse zolder van Rixke Rail= een hele goeie informatiebron! Dit heb ik gevonden over de nummering bij de NMBS/

http://rixke.tassignon.be/spip.php?article292

Of het nu met het nieuwe of het oude nummer is, het blijft een prachtige loc. Misschien is VBV wel bereid hem om te ruilen voor een exemplaar met het oude nummer, nee heb je, ja kun je krijgen als je het vraagt.



MC