Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Stationsgebouw "Boom"

Gestart door Peter, 10 mei 2013, 14:45:22 PM

chef garde

gardevil

Prachtig.

Hou je nog plaats over voor je treinen met zo'n groot gebouw?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Stieven76

philippe_007

Peter

Bedankt voor jullie vriendelijke kommentaren.

Nee, het is net zoals met mijn andere gebouwen zoals het seinhuis Hoboken-Kapelstraat, Seinhuis Antwerpen-Schijnpoort en het ook nog in bouw zijnde Schwarzwaldhof,. Geen van deze gebouwen komt op mijn baan te staan. Zowel het station Boom als de Schwarzwaldhof zijn veel en veel te groot om op mijn baan te staan.
Al mijn gebouwen heb ik puur uit amusement en ontspanning gebouwd, en komen uiteindelijk in een glazen kast op mijn hobby-zolder te staan. En nee, ze zijn niet te koop.
Om verder te gaan over Boom. Buiten de reeds vernoemde dingetjes, moet ook het interieur (loketten-seinhuis, bureel stationschef en wachtzaal verder afgewerkt worden. Daarna.......de verlichting.(zowel binnen als buiten)

Edit: spellingsfouten verbeterd

Met vriendelijke groeten
Peter

dani

wat kan ik hier nu nog aan toe voegen ?  behalve dat het een geweldig mooi bouwwerk is !!!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Koen

Knap Peter!!!

Ook ik heb het geluk gehad om dit prachtig gebouw in het echt te zien. Prachtig hoe je dit realiseert! Geen zin om een workshop te geven? Ik denk dat er veel interesse zou zijn.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

conducteur

Citaat van: Michiel op 24 oktober 2013, 16:18:40 PM
En dan merkt men hoe veel te klein de standaard huisjes en stationnetjes zijn van de gekenden merken. Het dak ziet er fantastisch uit! En het gebouw indrukwekkend!
In de treinclub had iemand de bouwkit van het station van Knokke als basis gebruikt om een eigen stationsgebouw te maken, en hij had ook wat aan de grootte gedaan. Echt een enorme vooruitgang!
Proficiat met het resultaat Peter!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

MARKLINRIJDER

Peter,

Het heeft je bloed, zweet en de nodig tranen gekost maar dat vergeet je straks snel als je naar het geweldige eindresultaat kan kijken, niet???

Proficiat, hop naar een statie verder.....

Grtjs,

David

just4fun

'k Ben hier heel veel te lang niet meer geweest.

Knap!

Paul

railrunner

Peter,

Ik vind dit stationsgebouw zo prachtig nagebouwd, uit de kunst zou ik zeggen!  Gewoon geweldig, maar ik heb eerder al opgemerkt dat je hiervoor al een talent hebt.  Ben benieuwd naar binneninrichting.

Peter

Momenteel ligt die bouw een beetje stil. Het is, zoals met alle grotere projekten, dat je het na een tijdje beu wordt, en dan is het beter even een korte pauze in te lassen, om dan nadien weer met versie energie er aan verder te werken. Heb ondertussen gemerkt dat ik niet de enige hier (en op het Duitse Stummi forum) ben die al eens pauzeerd. :-[
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

p
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Hoe heb je die gemaakt, Peter?
Ziet er plastiekachtig uit ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Brievenbus is inderdaad een oude gele Duitse van (ik dacht Pola of Wiad)
Het dak plat gevijld (had een soort puntdak), onderkant en zijkanten bijgewerkt en geschilderd
Paaltje is van nikkelzilver.

Dit is een van de grote problemen als je naar Belgisch voorbeeld wil bouwen. Lok en rijtuigen met hopen, maar de kleine frulletjes (telefooncellen, postbussen, overweg (oud type/nieuwer type), diverse perronbanken enz. bestaan niet . Waar blijven de producenten . Sinds het verdwijnen van Jocadis is er ook weeral minder te koop.
Met vriendelijke groeten
Peter