Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Ontsporing van een goederen trein bij Schellebelle

Gestart door Michael, 04 mei 2013, 09:23:01 AM

Hervé

Citaat van: Havoc op 07 mei 2013, 21:03:19 PM
Ik vraag me echt af hoelang men de invoering van ECTS nog gaat tegenhouden.

Maar ook hoelang het nog houdbaar is dat men in België links rijdt.

Hoelang is het eigenlijk nog houdbaar dat men in andere landen rechts rijdt?....  ;)
Zoals reeds gezegd, in ieder land rijdt men wel eens op tegenspoor (of dit nu links of rechts is)

En ETCS of niet, een ongeluk is altijd (jammer genoeg) een samenloop van omstandigheden, misverstanden, defecten...en dit bij mens en / of electronica. 

GroeteN,
Hervé

Jurgen

Citaat van: modeltreinbart op 08 mei 2013, 07:22:48 AM
http://www.youtube.com/watch?v=R7vq-wsrHuI

Een filmje van enkele jongeren uit de buurt van het ongeval .
Voor sommige onder jullie zal het een vorm van ramptoerisme zijn, maar het zouden mogelijke getuigen kunnen zijn i.v.m. het ongeval.


Getuigen misschien wel, maar echt slim zijn ze niet hé. De brandweer komt zeggen dat ze binnen moeten omdat het gevaarlijke stoffen zijn en zijn reactie is "ma ja, seg, gast!".  ???
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mivc057

Nu er "zou" bewezen zijn dat de trein 87 km/u reed waar hij maar 40km/u mocht rijden stel ik de vraag aan al de treinbestuurders hier op het forum wat die ongelukkige Nederlandse bestuurder als sanctie riskeert. Weet iemand dit ?

mark7758

Als NLer durf ik daar geen uitspraken over te doen.
Kan een boete, ontslag en gevangenis straf worden. Hangt af hoe de strafrechter hem vervolgt.

Even voor alle duidelijkheid. Het is erg genoeg voor de bewoners en de slachtoffers. In hun ogen is soms geen straf te hoog.
Laten we afwachten op het rapport. Wat is allemaal mis gegaan? Een ongeluk komt nooit alleen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Jurgen

Als het bewezen is dat de man te snel reed, dan moet nu uitgezocht worden waarom hij te snel reed.

Het is niet omdat hij te snel reed dat het ongeval ook zijn schuld is hé. Het kan evengoed zijn dat de signalisatie gefaald heeft en dan treft de bestuurder geen enkele schuld.

Als blijkt dat de signalisatie gefaald heeft moet men weer gaan uitzoeken waarom dat zo was, enz., enz... Dit onderzoek is nog lang niet gedaan denk ik.  :-\
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

jakke

Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen