Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

dani

Inderdaad.... Dat zal binnenkort gebeuren
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

We kijken er al naar uit, holderdebolder, welkom op Dani zijn zolder.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

het zal niet  voor meteen zijn Olivier..

Murphy in 't kwadraat vrees ik...

Alles bijna klaar, nog een laatste tweak in het programma...  Leg je aan de programmer, ga je eens plassen, en hoor je een PATAAT !
De hond heeft heel de boel van 't buro getrokken !  Ik dacht dat ik onotplofte !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bekie

Interessant project, Dani. Nog niet gedacht aan een oplader zoals bij een elektrische tandenborstel, of nog eenvoudiger zoals de recente gsm's opladen door op de platte oplader te leggen. Zo zou je die usb-aansluiting door de loc kunnen vermijden en ook het aankoppelen: loc in wachtstation late rijden en oplader tegen de loc schuiven.
 

raf

"En zo ook meteen de filmpjes opladen naar de pc"staat er toch ergens beschreven
dus de stekker gaat er toch moeten zijn denk ik of dani zou een wifi cam op de kop hebben moeten kunnen tikken
dani waarom is het opladen via de rails mislukt of heb ik daar over heen gelezen
 

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

steek al die wilde plannen maar weer weg mannen.. lees even hierboven...  RIP  cam-train !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

oeps dani is er dan zoveel kapot dat het een rip is geworden

spijtig want al heb ik soms wat kritiek (niet altijd negatief)ik vond het wel mooi wat je aan het maken was
ik heb hier een pen kam liggen die ik er voor wil gaan gebruiken maar die cam staat verkeerd op de print
dus ik ga die eerst moeten los solderen en 45° draaien maar daarom ook mijn vraag wat er verkeerd liep naar de voeding toe
omdat ik zag dat je cam met een lipo werkte en die van mij met twee 1.5 colt accu's (niet laad baar)
gr raf en hopelijk is er niets onherstelbaar defect

 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

niet echt onherstelbaar, maar er zal toch één en ander moeten vernaderen.    De lok zelf (de kas) is gescheurd, en door de slag zijn er flink wat draadjes los (hij lag open toen hij viel en de stukken zijn alle kanten op gegaan).

De val op zich was misschien nog niet zo erg, maar een hond (vooral een jonge hond) durft al eens  knagen op zijn "veroveringen" en daardoor zijn nog wat draadjes en (ergst van al) de print van de camera gesneuveld.  Ik heb nog wel een camera liggen van hetzelfde model maar moet nu gewoon  even dat ding "loslaten" want ik ben alweer opgepierd als ik er aan denk...

Ik kan wel wat stukjes recycleren uit de camera, onder andere de batterij.  Ik ga es testen of de ATTiny85 daar op kan draaien, dan heb ik meteen een perfecte "buffer" voor als de trein even een korte onderbreking heeft van de stroom.   Maar 't blijft jammer.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Stom stom stom ...
Even op de tanden bijten, Dani !
Je hebt uit vorige pogingen zeker ideeën opgedaan om de eindoplossing beter te maken dan wat je nú had  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Shoot dat is vervelend..........en dan ook nog je oogappeltje(Neela?) de schuldige?

sterkte Piet.

dani

je...  "the dog ate my homework"....

Misschien beter zo, ik kan niet lang boos blijven op haar ;-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

misschien dat de hond het ontwerp niet zo goed vond en dus het recht in eigen poten heeft genomen zodat je ons volgende keer een verbeterd en vernieuwd ontwerp kunt laten zien .
een gescheurde kap is zo hersteld al zul je ze nadien wel terug moeten over spuiten

succes met het bouwen

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

eigenlijk een geluk bij een ongeluk...  nog geen 5 minuten daarvoor lag mijn splinternieuwe  Kuifje-Thalys motorstel op dezelfde plaats op mijn buro !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

RIP ... jammer dat er op zo'n manier een einde komt aan een leuk project  :(
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Hoi Dani, ik lees met plezier jouw bezigheden, de hoogtepunten en jammer maar tja, ook de dieptepunten. Zoveel moete gestoken in die camera-loc, NET klaar, en krijg je dit met de hond. Kijk, je bent een cameraloc armer, maar wat heb je een mooi verhaal gewonnen. Dit vertel je nog jaren. Met een tegenslag krijgt je leven tegelijk ook meer kleur.  ;)

(en geef de hond een knuffel, hij/zij kan er ook niets aan doen en is waarschijnlijk goed geschrokken toen bij jouw de deuren van de hel opengingen.  ;))
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)