Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

SuSke

Citaat van: Rangeerduivel op 23 februari 2014, 10:34:56 AM
Maak je geen zorgen Patrick,
Zo erg ben je er nog niet aan toe!
Loopwiel is idd correct Nederlands,maar in de volksmond/dialect noemt men het meestal gewoon "katrol"
Dus,er zijn ergere dingen in het leven! 8)

;)
En in Antwerpen spreken ze van "nen palang", god weet waar dat vandaan komt  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PeterC

Citaat van: SuSke op 23 februari 2014, 13:32:40 PM
...En in Antwerpen spreken ze van "nen palang", god weet waar dat vandaan komt  ;)

Frans: palan (zoek maar eens op afbeeldingen).
Groetjes, Peter


dani

en nu weer even pauze.....  (enkele dagen toch).

Eerst de VW kever van m'n neefje Manu weer in orde helpen maken zodat die veilig en met alles in orde weer de baan op kan.
En nu nog eventjes wat tijd steken in mijn ander projectje : de brommer voor m'n dochter.  Ik hou van oldtimers en zij ook .
Dus we gaan er eentje "opkalefateren" en er eentje naar haar zin van maken.  Ze weet goed wat ze wil, hoor.

http://mb5-resto.weebly.com

Ik ga m'n topic of het forum niet vervuilen hiermee, maar gewoon even de link delen voor mensen die evt interesse hebben.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

mivc057

Wel Dani voor mij is het geen "vervuiling" maar eerder een uitbreiding van de hobby's.
Fijn dat je voor dochter en neef aan hun voertuigen wil sleutelen.
Ben hier ook met een dergelijk project voor de zoon gestart, een E36 coupé , nostalgie troef ! :)

jesse

Tof project Dani!!
Hier aant sleuten aan bsa junior 50 cc :P

Stieven76

Ben eens op je project site gaan kijken. Ziet er leuk uit! Totaal iets anders dan treintjes.
Zal fijn zijn als dat ding terug perfect rijdt, dan kom ik zeker eens kijken  ;D ;D

dani

@Michel :  ja, die E36, hmmmmm... echt een klassieker  bij het merk met blauw/wit :-)    Succes er mee.
@Jesse : aha, nog een moped liefhebber ?  fijn...  heb je een blog of site waar ik 'm kan volgen ?
@Stieven :  jaja, maar dat zal nog ewel even duren hoor.    De  "motoren" zijn nog altijd mijn eerste passie...




en vandaag weer "sinterklaas" geweest...
Mijn bestelde  mini cameraatjes zijn er.    In plaats van web cams, ga ik achteruitrij-cameraatjes gebruiken om bepaalde delen de baan te bewaken.  Van die dingen die je in je bumper of nummerplaat houder kan monteren.

Ze kosten 12 euro per stuk (10 £), dus ongeveer even veel als een standaard web cam, maar je kan ze met de gele tulpplug (cinch) aansluiten op eender welke TV of draagbare dvd speler of monitor.
Nu een schakelingetje maken om de 6 op 1 scherm aan te sluiten (een microcontroller en enkele relaisjes), een timertje programmere voor het omschakelen, en klaar.
Eventueel op de 3D printer een  speciaal beugeltje afprinten, en ik kan ze ook op een servo monteren om ze te laten "sweepen".   Oh yeah !!

Bijkomend voordeel: geen extra PC of software nodig,  geen USB poorten nodig, en ze zijn kleiner en handiger dan webcams en ze komen standaard met 5 of 6 m kabel.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Opa-Bullcat

Dani, nice maar kan je de link even delen naar die cameraatjes :D

dani

Oh Happy days, eindelijk de  Märklin  NMBS  1602   "Memling" aan een betaalbare prijs gevonden ....

@Hans : de link :  http://www.benl.ebay.be/itm/330944999613?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Opa-Bullcat

Dank je Dani, ik ga een kijken hoe jij dit alles in gaat bouwen, vooral interesse in 6 of 8 op 1 scherm, er zijn programma's met 12 op 1 scherm trouwens :) koop programma's dat wel.

Hans

Bolje

Dani,

Het idee van de buismotor  (voor rolluiken) vind ik nog zo slecht niet. In 2 de hands zijn deze vrij goedkoop te vinden.
6 - kantige as met de rolluiklinten en je bent vooruit.

Doe zo verder,

Ronald
Vele groeten,
Ronald

dani

#791
Het is alweer een poosje stil nu, door werk en drukte.
Er wordt weinig gewertk aan de baan en de elektrische installatie, maar anderzijds is  "shoppen" makkelijk op afstand via het web en dat wordt dus wel nog gedaan, de verzameling groeit gestaag.

Even een update van de laatste aanwinsten ten huize Dani-Oh-Oh.....   (de oogst van maart 2014 dus)

* Een leuke  MAK 1700 van Piko


* De 1601 en 1602  van de NMBS "Memling"




* Bijhorende set wagons


* 2 setjes goederenwagons voor de  "Danzas-trein."




* Een setje   M2 wagons en stuurstand van bij MTE in Blankenberge gisteren


* Een "OPEL" setje met digitale DHG500 rangeer lokje ook van bij MTE




Dit is zowat het overzicht van de aankopen van deze maand, er ontbreken nog wat "kleine" spullen, zoals enkele setjes van Auhagen en Faller.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Sinterklaas is dit jaar aan de vroege kant Dani!

grt Piet.

Stieven76


dani

Neen, niet de sint...   maar een verjaardag in deze maand zit er wel voor een (flink) stukje tussen natuurlijk.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.