Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

Stieven76

De laatste foto is wel de grappigste foto. Ge moet precies uwen adem inhouden om erdoor te geraken  ;D ;D

dani

nee, ik was me aan het smal maken om er weer uit te kunnen...  mijn tafel is net iets te laag waardoor het moeilijk is om mijn (lange) benen van onder mijj vooruit te schuiven en dan vanonder de tafel te komen.    Ge zou de rest van de foto's moeten zien !!!


#>  Rudy : het andere gat is groter gemaakt, daar was ik op de groei voorzien.  Hier is het de spiraal die in de weg zit.   (of mijn buik, kies zelf maar)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Ik zou aan alle kanten letterlijk in de kramp schieten, maar ja ik ben ook een paar dagen ouder dan Dani.
Ik hoop wel dat je je realiseert dat je ouder en strammer wordt.

grt Piet.

dani

ik ben me daar van bewust hoor Piet....
En onder normale omstandigheden moet ik als alles goed gaat niet te vaak meer helemaal door dat gat.  Normaal zou het volstaan om het hoofd en 1 arm er door te hebben bij "depannage" of ramptoestanden in het schaduwstation.   En om onder de tafel te geraken heb ik in de garage nog een handig plat en laag rol-bedje staan dat normaal dient om onder auto's te gaan liggen :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

oetbeem

Je bent goed bezig Dani!

Bij die laatste foto moest ik heel eventjes lachen  ;D
Veel succes bij de verdere bouw van de baan, jou kennende gaat er nog veel moois en technisch komen

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

dani

#635
@Danny uit Bedum (Oetbeemtje, dus) :Bedankt voor 't komplimentje. En ja , ik zou ook wel es lachen als ik zo een tientonnersmurf zich in een veel te klein gat zie wriemelen....   dus ik begrijp je helemaal.   Ik vind het zelf ook een grappige foto, en er zijn er nog veel erger gemaakt die dag, die ik wijselijk NIET ga posten.


De opening in het plafond is inmiddels dicht met een luikje dat er uit kan worden gehaald.
De naden zijn allemaal geplamuurd en geschuurd....  en het stof is aan het "bezinken".
Hopelijk vandeweek de blauwe verf der op !  En wie weet krijg ik wel 't zot in de kop en probeer wat wolken te maken.

Intussentijds ook nog wat leuks kunnen scoren op iebaai voor leuk prijsje...



en deze heb ik gekocht "uit colère" omdat ik 2 andere net gemist had.  Eigenlijk achteraf gezien ben ik met deze veel blijer dan met die 2 andere en 't kwam nog goedkoper uit ook .




Mijn weekend is alweer goed, en straks misschien nog eens tot in Blankenberge.  't vrouwke heeft zin om naar 't zeitje te gaan wandelen met de hond, dus kan ik me parkeren op het grote plein in Blankenberge, op 50 m van de winkel van MTE....  gevaarlijk !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

is die op zondag(namiddag) open ?

Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

Voor zover ik weet is MTE al eeuwen open de zondag tot 18u00.

;)

Metpetergaathetbeter


dani

Yep het was open en de resultaten zijn er dan ook naar.

De v200 van Piko in ac digitaal gekocht en omdat het vrouwke nog een andere ook mooi vond, die ook maar mee gebracht...  Een MAK G1700 (de 7732 van Piko)

Fotos volgennog
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ceuleer

Amai Danny,
gij gaat er nogal op, knappe aankopen, en die Railion staalwagons die je op ebay kocht, dat was bij mij.  :)
Morgen gaan ze de post op, de track nr vind je dan wel op ebay bij uw aankopen.
Ik ben eens benieuwd wanneer dat allemaal rondrijd, en met die lift en zo.....
Nog veel werk waarschijnlijk, maar we zullen het wel kunnen volgen zeker.  ;)

grz,
Gunter

dani

Ik dacht al dat ik die naam ergens van kende! Ze krijgen een goede thuis :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

#642
de aanwinsten van bij MTE.  Jaja, het zijn 2 PIKO  loks.  En hele mooie trouwens.
De MAK 1700 is uit de "Hobby " reeks en de V200 uit de "Expert" serie.
De 1700 voelt ietwat "fragiel" aan, zeker met de plastic relingen.  Bij een andere Mak van Piko die ik heb uit dezelfde reeks zijn die trouwens al afgebroken bij het uit de verpakking nemen, dus die dingen zijn wel kwetsbaar.  Als je het weet kan je er rekening  mee houden, natuurlijk.

Wat ik nog niet wist en dus gisteren heb bijgeleerd dank zij de uitleg van de winkelier (hele vriendelijke man die trouwens ook de loks heeft getest alvorens mee te geven en ook spontaan vroeg of hij er een andere adres moest in programmeren)  is dat er 2 verschillende modellen zijn.  Ene met de volledige "Beschriftung" op de zijflanken van  "Deutsche BundesBahn" en eentje met enkel het   "DB"  logootje.


Ik heb nu toch al enkele Piko's in mijn arsenaal rijdend materieel zitten en moet zeggen dat ze in prijs-kwaliteit toch vrij aardig scoren in mijn mening.   Mooi afgewerkt, scherp beschilderd en een aangenaam rijgedrag.   (al durft er af en toe wel eens eentje op hol slaan als ik hem  vollen bak laat rijden, dan wil hij niet meer vertragen.  Ik ben nog steeds aan het zoeken naar de oorzaak hiervan)




De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

HYA

Hey Dani,

Gelezen in HNB vandaag ...
Het Taiwanese XYZprinting brengt nog voor deze zomer een 3D-printer op de markt, de Da Vinci 1.0,  die geschikt is voor "huis-, tuin- en keukengebruik" ... en eenvoudige objecten (messen, vorken, speelgoed, kammetje). Richtrpijs 366 €.

dani

@Jan: ja, ik ben benieuwd wat dat gaat geven, maar soit, ik heb nu de mijne al gekocht en geassembleerd.    Als iemand hier zo een printer koopt, ben ik alvast benieuwd om te zien wat het produceert.   Tot nu toe ben ik zelf nog aan het worstelen met de juiste temperatuur en snelheid settings voor het printen met ABS, maar ik heb nog niet echt veel tijd gehad om er echt werk van te maken, wegens andere bezigheden (zoals bvb geld uitgeven aan rollend materieel).     Eerlijk gezegd ben ik een beetje teleurgesteld in Velleman dat ze geen specifieke config files kunnen aanleveren voor het printen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.