Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

dani

Le beaujolais nouveau est arrivé !!

De  "Heris" containerkraan die ik had gewonnen via eBay is geleverd.
Aangezien ik vandaag van thuis werkte, had ik even tijd om in elkaar te klikken  (poepsimpel) en de airbrush er even over te halen met "ijzer" kleur van Revell...   het lijkt een beetje gegalvaniseerd staal te zullen worden.   In elk geval veeeeeeel beter dan dat kanariegeel zoals ze in de doos zat.

Nu laten drogen, dan een extra laagje er over trekken, en daarna beginnen met het verweren van de kranen...  een "vuile wash" hier en daar, wat roest plekjes, wat  dingen in een kleurtje, en misschien wat mos.


Ik ben alleen nog aan het nadenken over de belettering voor op de grote kraan, alsook over  het feit dat ik ze misschien zou willen motoriseren...  althans, toch de loopkat.  Het lijkt simpel.

Eerst de onderdelen







Dan samenklikken



Een containertje er aan hangen






Verfje kiezen uit de doos...



... en dan de spuitcabine in.   Even weer wennen, het was een poosje geleden.





VEEEEEEL beter dan dat geel.  hoewel er precies wat stofjes in zitten !




De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PeterC

Dani, knap!

Mijn ervaring met Revell Aquacolor rechtstreeks op 'plastiek' is niet zo denderend.  De verf bijt niet genoeg.  Ik spuit nu eerst alles in een grondlaag met verdunde Tamiya verf (niet met water verdund maar met Tamiya verdunner).  Na droging een dunne laag Aqaucolor erop (wel met water verdund).  Als ondergrond gebruik ik (meestal) een neutraal grijze verf.
Groetjes, Peter


Thommy

is een spuitbus dan niet handiger? wheelspray ofzo?
Greetz

Thommy

dani

#888
Geen spuitbussen voor dit werk.  Airbrush werkt fijner en het stinkt niet zo!

En wheelspray durft ook al eens de plastic aantasten, da's niet zo fijn...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Mooie aanwinst Dani. Ziet er inderdaad veel beter uit in het grijs dan het geel  ;D

stoomloc

Mooie containerkraan, zeker in het grijs. Maar hier en daar wel nog een beetje verf nodig. Maar al bij al een mooie nieuwigheid om op uw baan te plaatsen.

Wim

dani

merci mannen.    en zoals Wim opmerkt, veel mooier in "metaalgrijs".  Het lijkt (nu met de 2de laag er op) alsof ze van gegalvaniseerd / gemetalliseerd staal is gemaakt.    Ik plaats later nog wel wat update foto's , eens ik begin met het roesten, washen  en  bestickeren.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 20 juni 2014, 14:43:14 PM
merci mannen.    en zoals Wim opmerkt, veel mooier in "metaalgrijs".  Het lijkt (nu met de 2de laag er op) alsof ze van gegalvaniseerd / gemetalliseerd staal is gemaakt.    Ik plaats later nog wel wat update foto's , eens ik begin met het roesten, washen  en  bestickeren.

Gegalvaniseerd staal kan je waschen en bestickeren,maar met roestkleur zou ik er afblijven,anders waren de kosten van het verzinken overbodig  :-\ ;D

;)

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 20 juni 2014, 14:58:58 PM
Gegalvaniseerd staal kan je waschen en bestickeren,maar met roestkleur zou ik er afblijven,anders waren de kosten van het verzinken overbodig

.. behalve natuurlijk op de niet netjes afgewerkte lasnaden en de klinknagels, hee Rudy...  En op de gewone stalen onderdelen :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

De "train speedo" is eindelijk helemaal klaar en getest....
Bloed , zweet en tranen.   Nu enkel nog 3 drukknopjes monterenvoor de bediening van het instellingen menu, en in een "kistje" inbouwen.  klaar...

eerst nog een paar beelden















en dan het filmpje :
https://www.youtube.com/watch?v=R2FrUtzT2wY&feature=youtu.be

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

jesse

Tof idee  Dani !!
Echt slim gevonden om twee punten die dan tijd meten waarop de snelheid word berkent.
Ben benieuwd naar het vervolg!

Opa-Bullcat

ehh Dani rij jij digitaal of niet ? dan zou je ook de terug melder kunnen gebruiken in de baan lijkt mij om hier achter te komen toch?

ceuleer

Zeg Dani,
Waarom is uw site in het Engels, in het Nederlands is technische uitleg gemakkelijker te begrijpen.
Niet iedereen heeft een A1 informatica of A1 electriciteit.

dani

#899
Jesse, merci hee !
Hans : dat had ik kunnen doen maar dit wordt een "mobiele" meting eender waar op de baan( niet altijd op mijn baan ook). vandaar de aparte meetpunten.
Gunter : omdat ik veel en vaak dingen uitwissel met engelstaligen, enkel daarom. Niet omdat NL me te min is of zo. Ooit zal ik ze eens vertalen :-)


Citaat van: ceuleer op 22 juni 2014, 21:00:32 PM
Niet iedereen heeft een A1 informatica of A1 electriciteit.
Ik heb ook geen van beiden....   :)    Maar geef toe, ik zet er toch genoeg prentjes en filmkes bij hee :o :P
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.