Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Martin Welberg

Af en toe is het toch ook wel leuk wat te knoeien met photoshop






SuSke

Nice, en dan zo'n wazig randje en wat vlekjes erop voor de "foto's uit de oude doos"-sectie  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

philippe_007

Het is al precies echt, maar in sepia is het volledig waarheidsgetrouw....

Frank_N

Citaat van: philippe_007 op 23 februari 2016, 15:32:27 PM
Het is al precies echt, maar in sepia is het volledig waarheidsgetrouw....

Vooral de onderste foto ;) Jeetje.....
Groet van Frank


Martin Welberg

Door het vele werk en door het mede organiseren OntraXS! ben ik de laatste tijd niet echt opgeschoten met Mara Harbor. Maar nu met OntraXS! achter de rug en een tweetal hows in het verschiet, 1 nog in een pril onderhandelings stadium ergens in oktober en de Warley show in Birmingham's NEC bevestigd wat dan mijn eerste UK optreden zal worden, is het weer tijd om te gaan bouwen.Op z'n Yanks gezegd  I'm back on track is het nu tijd om wat nieuwe dingen bij te bouwen, dingen over te schilderen en veel detail in de vorm van allerlei rommel, rotzooi en andere meuk toe te voegen. Ben vanavond maar eens begonnen met het bekleden van de overslag loods van Verne Niner Import - Export Fresh Fruits. Dit gebeurt op de voor mij gebruikelijke manier met fineer, 3M plakkerig spul op een basis van foamboard. Wat anders is is dat ik dit pandje ga schilderen op een wat militaire manier. Vanuit een zwarte onderlaag met het pre shadowen naar een geweathered pand met veel lagen. De bedoeling is hierbij eerst de vergrijsde houten planken te schilderen en spuiten, daarna de brakke verflagen met een uiteindelijke afwrking met vuil en streperigheid door middel van de enamel zooi die ik heb staan..







In de tussentijd ook nog wat goodies ontvangen vanuit Spanje, wat zooi van AK interactive. Lading washes, streaking grimes, deposits alsmede een paar leuke boekies..





Kon het uiteraard niet laten om alvast wat te proberen op een dakkie, Moss deposit, met faded green pigment..en tevens in de set een abandoned vehicles deposit een leuke groengrijze smeerboel tint die een wat stoffig uiterlijk geeft..





Zo hopelijk kan ik de komende 6 maand weer wat meer laten zien..

SuSke

Waarom ga ik aan die laatste woorden niet twijfelen Martin  ;)

In ieder geval al een mooie "snelle" poging met die deposits op dat dakkie  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Dank je Frans, moet zeggen dat ik het leuk spul vind om mee te werken. Ook erg vergevings gezind omdat fouten gewoon weggepoetst kunnen worden met een kwastje vochtig gemaakt in de white spirit (terpentine)

sdz1976


Word weer smullen van de foto,s.

Het is mischien wel vernoemd in het draadje, maar maak je je golfplaten zelf Martin?

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DFS

Ik had je post op FB ergens al zien passeren  ;) knappe deposits en weathering, ik blijf alvast volgen !

Martin Welberg

Merci mannen !

Sam, maak idd mijn golfplaat zelf uit aluminium schalen en een ribbelplankje. Voor mij zijn dat naast elkaar geplakte bloemendraadjes van 1,5mm

Martin Welberg

#1031
Eerlijk gezegd vind ik frotten met styreen toch best wel leuk. Vanavond effe wat stalen raampies en een schuifdeur gebouwd. Trapje is bijna klaar, schoorsteenpijpjes zijn er ook leuk mee te doen...








sdz1976


Martin goes styreen  :D

Die details brengen een baan toch pas echt tot leven he, knappe dinges Martin! 8)

Ik maak ze met een apparaatje voor sierpapier mee te golven.

Grtz,

Samuel.





www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Chrisrail

#1033
.
 
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

DFS

Inderdaad het brengt het geheel tot leven