Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Michiel

Martin, ik ben ook een van die stille volgers van jouw draadje, en meteen ook een bewonderaar van je modelbouwkunst. Ik ben stiekem een beetje jaloers op je kasseiwerk, en blijf jouw groensel grandioos mooi vinden. Mara Harbor zit voor mij boordevol inspiratie en vooral ook een referentie van hoe ik het ook zou willen krijgen. Ik geniet van wat je ons laat zien.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

@ Martin,
uw laatste foto goed bekeken:  is er nog   "opvulling"   voorzien tussen de sporen, ik bedoel op de bielsen/dwarsliggers...?
Indien niet, hoe kan dan een (R/C-gestuurde)  Ford-T veilig zijn rondjes rijden, zonder IN die sporen te kantelen?

Cord

Beste Martin,
Ik heb al gezocht maar het niet kunnen vinden: welke schaal is dit eigenlijk?
Dit onder het motto: er bestaan geen domme vragen.
Groet, Wim Corduwener

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Martin Welberg

Merci mannen !

Herwig, die stukken tussen de sporen worden nog gevuld met houten planken..

Wim, dit is 1:48 (US schaal 0)

Cord

Prachtige schaal: niet te klein, niet te groot, precies goed! En er is genoeg materiaal voorhanden.
Groet, Wim Corduwener

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Herwig

O-sporen dichten met 0-plankjes:  dat zal ook niet op 7 minuten zijn gefikst... .

Herwig

zie dit forum  "algemene praktijkvragen":     houtkever... .
Let's hope dat uw houten dorp  nooit,  als één der zeven plagen, aangevallen wordt door zo'n terreurkevers .

Cord

Zilvervisjes kunnen er ook wat van hoor. Gebeurt meestal als modelbouwers gezellige takjes uit het bos meenemen om daar bomen van te maken.
Groet, Wim Corduwener

Martin Welberg

CiteerZilvervisjes worden ongeveer een centimeter lang en worden in Nederland en België vooral gevonden in vochtige hoeken in badkamers of keukenkastjes. In boeken en papieren aangetroffen 'zilvervisjes' zijn waarschijnlijk van een verwante soort, het papiervisje. Ze voeden zich met organisch materiaal, waarschijnlijk vooral suikers en wat complexere koolhydraten (stijfsel, zetmeel). Omdat zilvervisjes zich moeilijk over gladde oppervlakken bewegen, worden ze vaak 's morgens gevonden in bijvoorbeeld badkuipen en gootstenen waar ze 's nachts in uitgegleden zijn.

Niet zo bang voor ... ;) en heb stalen balken op zolder  ;D

Cord

Stalen balken op je zolder? Wie heeft het over je zolder; ik heb het over je baan! :o
Ik heb wel een keer foto's van een H0-baan gezien waar bijna alle gordijnen waren opgevreten.
Maak je geen zorgen zilvervisjes nemen maar héle kleine hapjes en op je 1:48 baan zie je daar amper wat van... bovendien heb je geen gordijnen in die huizen van je.  ;)
Groet, Wim Corduwener

Herwig

[Zilvervisjes:  waarom heten insecten pvd visjes?]

En inderdaad, WAAROM  hangen d'r nog steeds géén gordijnen én overgordijnen aan die 0-venstertjes van die 0-huisjes?

Cord

Ja... gordijnen! Uitsluitend naar binnen draaiende deuren daar kun je misschien nog mee wegkomen, maar geen gordijnen... én geen luiken... en ik zie ook maar bar weinig schoorstenen!  :o
Geheel off topic en over rare namen van beestjes: pissebedden? lieveheersbeestjes?
Groet, Wim Corduwener

Martin Welberg

Gordijnen in opslag en industrie panden  ??? :o Heb hier alleen maar stof voor de ramen zitten  :-*

Herwig

Wel of géén gordijnen,

Uiteraard gaan we hierover  niet  uitweiden:  zo'n havenbuurt, dat heeft toch minstens één  "vrolijk"  kroegje met open & dicht schuivende gordijntjes, niet?

Maar, eerst die plankjes tussen de sporen... .