Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Martin Welberg

Zo eindelijk klaar met het schilderen van grond enzo, paar kleinere details en touch-ups te gaan. Vandaag maar eens een herverbouwing van de lokloods. De latje voor latje , plank voor plank duurt me te lang, of ik heb er gewoon het geduld niet voor. Daarom de hut maar 's uit het bekende 3mm zwarte foamboard gesneden en een begin gemaakt met beplanken. Grote delen van de binnenkant uiteraard goed zichtbaar dus die eerst.

Vond daarnaast op het net een leuk voorbeeldje van een bekolings installatie /schuurtje daar ook maar effe wat voor gesneden zodat ik een idee krijg hoe het staat, komt een platform voor om het beladen /ontladen makkelijker te maken, gelijk een extra optie om met kolen beladen gondala's te rijden. Schuurtje is losjes gebaseerd op een hut van de B&SR Railroad...http://twofootartist.com/bsr-coal-sheds/

Verder het water maar 's van een blauwig bruin zwart kleurtje voorzien en de eerste laag blanke hoogglans acrylverf derover gejast...

Weer veel plaatjes, hoofdzakelijk om de daklijnen en verborgen scenes te bekijken...















Heb besloten dat de lokloods wit wordt, waarschijnlijk met een roestig golfplaten dak...





Tijd voor bier !

Michael

Ha Martin, zo te zien lig je op schema, je begint tussen door al te relaxen. Proost.
ps De gebouwen zien er weer top uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

OlivierV

Dat Amerikaanse is nooit mijn ding geweest, maar ik moet zeggen, die gebouwen, ze zien er al voortreffelijk en vooral levensecht uit!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Citaat van: OlivierV op 30 december 2013, 12:05:13 PM
... die gebouwen, ze zien er al voortreffelijk en vooral levensecht uit!

Daar ben ik het volledig mee eens !
Zeer knap gedaan !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Thnx mannen !

Lig niet helemaal op schema, maar begin aardig in te halen..

oetbeem

ziet er echt super gaaf uit!

Net echt!

Zou je misschien nog wat sfeer foto s willen maken met de locomotief erop?  ::)

Alvast een fijne jaarwisseling gewenst

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

Martin Welberg

Thanks Danny, zal effe kijken wat ik nog op de plaat zet..

Martin Welberg

Zo vloertje gelegd, spant gebouwd, nog 4 te gaan, beetje wandjes beplankt, drybrushje op het straatje...















Zit te denken om het gebouw erachter een fletse blauwe kleur met witte kozijntjes en zo te geven ?

Laatste plaatjes voor het jaar, nog effe en het is 2014. Bij deze een goed nieuw jaar en datte we nog veel lol mogen hebben..

Martin Welberg

Brakke dag vandaag na al die borrels, familie bezoekje, tussendoor toch maar wat bouwen, werkplaatsje tegen de lokschuur, wat aan het testen met grasmatjes (degene die niet fatsoenlijk lossen en in stukken van m'n platen afkomen)...









Toeschouwer uitzicht...





Ben me nog niet zeker van hoog gras rondom die hut, misschien maar een lading roestige junk in het gras smijten om het boeiender te maken...

Kautenbach

oh, die ouwe graszooi doet het daar wel fraai, beetje troep in t gras nog, mooie golfplaten op t dak!

Gerolf

Golfplatengras ?   ;D  ;)
Je baan groeit gestaag (en mooi)  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

oetbeem

Een beetje troep kan geen kwaad nee
Misschien een paar oude assen en of drijfstangen
Of wat verrot hout of reserve hout voor de locloods

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

Martin Welberg

Komt eraan, eerst wat andere details... ;)

Soms vraag ik me wel eens af waarom ik van die dingen en details bedenk die je na de tijd bijna niet kunt zien, zoals de sluizen bij de mill, nauwelijks te zien door de brug en erg moeilijk om er een fatsoenlijke plaat van te schieten....











tussendoor maar wat zand gestrooid en geschilderd op de bodem van de draaischijf, klaar voor wat grasjes en onkruid...


Gerolf

Citaat van: milocomarty op 03 januari 2014, 00:04:16 AMSoms vraag ik me wel eens af waarom ik van die dingen en details bedenk die je na de tijd bijna niet kunt zien

... omdat de bouwer weet dat ze er zijn  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pol

Citaat van: Gerolf op 03 januari 2014, 01:24:41 AM
Citaat van: milocomarty op 03 januari 2014, 00:04:16 AMSoms vraag ik me wel eens af waarom ik van die dingen en details bedenk die je na de tijd bijna niet kunt zien

... omdat de bouwer weet dat ze er zijn  ;)
Inderdaad! :D
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...