Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

SuSke

Nu, dat is dus duidelijk een vooruitgang en een verbetering.
Je herkent de eerste foto bijna niet meer, tenzij je tussen het bos de bomen gaat zoeken  ;)

Mooi werk Martin
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Merci !

Paar detailerige plaatjes...








Stedahult

Top!

waar is z'n biertje...?
Mvh. Steef

Martin Welberg

Op  ;)

Vandaag maar eens rustig met wat boompies aan het knoeien geweest, 6 stuks loofbomen afgebouwd heb er nog 30+ meer nodig om de gaten te vullen. En dan nog een kleine 150+ kleine jonge bomen en struiken  ::)









Volgende keer maar een woestijnbaan  ;)

TBCédric

Citaat van: milocomarty op 25 augustus 2014, 00:06:49 AM
Volgende keer maar een woestijnbaan  ;)

Ik vind dit toch wel iets meer hebben dan een woestijnbaan. ;)
Het zijn knappe boompjes bomen Martin! Je mag er altijd een paar voor mij maken!  ;D  ;)     Ik krijg het zelf niet onder de knie.

Ja Martin, Je baan word mooier en mooier! Koester haar.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Martin Welberg

Is een kwestie van oefenen en veel doen, vond nog wat naaldbomen weer uit 2011....gaan ook weer onderhanden..


evan

Heel sterk Bezig Martin!  Inspirerend!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Thanks mate !

Zo, zit nog steeds met m'n kop in de bomen. Vandaag een stelletje afgebouwd met 12, 6 en 2mm vezels als extra takkies en de 1mm als naaldjes. Tussendoor wat kleur uit de knikkerbus met camouflageverf...















Bouw je d'r 15 pleur je d'r 11 in die hoek en je vindt ze niet weer.... ::)

Martin Welberg

Paar platen meer..











Starting to shape up the way I like it, massive scenery and small trains...

Michael

Martin weer een mooi stel bomen heb je daar neergezet. Zie er erg mooi uit, maar volgens mij klopt er iets niet, ik weet het ik begeef me op glad ijs, want de leerling geef de meester een opmerking. Ik heb in mijn jeugd veel in de bossen vertoefd in de buurt van La Roche en Ardenne (Belgische Ardennen) en wat ik mij daar goed van kan herinneren was dat het zo lekker liep op de een beetje verende bodem, daar groeide geen gras maar daar lagen pakken dennennaalden en in de loofbossen liep je op afgevallen blad, kortom ik vind je ondergrond onder de bomen te groen.  Het doet me meer denken aan een park, waar men steeds de afgevallen blaadjes komt weghalen om het gras niet te laten verstikken. Hoop dat je hier wat mee kan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

#686
Blijft echt wel de moeite de vorderingen!!!

Michael,

Ik begrijp perfect waar je naartoe wil, maar Martin bouwt een heel ander klimaat na en dat is zeker niet in de buurt van La Roche.

La roche zit ten eerste hoger tov de zeespiegel en verder landinwaarts in Europa.
Martin zijn fictieve omgeving bevind zich op het ander halfrond aan de kust en dus ook lager tov de zeespiegel.

Er zijn dus totaal andere omstandigheden en andere inheemse planten en bomen.

Hierbij een voorbeeldfotootje dat ik nam tijdens één van m'n laatste tripjes...



Groetjes :) ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Dank mannen !

Ter aanvulling van Evan zal het verschil gemaakt worden door de hoeveelheid licht die er komt. Als de bossen in La Roche zijn zoals hier de Veluwe, Twickelse Bos dan zie je diep in het bos idd weinig bodembegroeiing. Door het dichte bladerdek zal er op de bodem weinig licht vallen en dus weinig groeien. Maar zelfs daar zie je het onkruid gras verschijnen op plekken waar ook maar iets zonlicht valt..

Nu is het stuk baan van mij een bosrand, Evan laat het al mooi zien in de foto die hij waarschijnlijk in Canada heeft geschoten, maar da's niet zo ver van Maine. Daar zie je op de rots het bos ophouden omdat er gewoon niet meer voedingsbodem is  ;) Houd in dat er meer licht bij kan en er dus ook allerhande lage begroeiing en grassen wortel schieten..

Hopelijk verduidelijkt dit mijn zienswijze een beetje...

Michael

Evan en Martin bedankt voor de uitleg, ik ben nooit te oud om te leren en alles is meegenomen. Weer wat bijgeleerd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Vandaag nog eens een 30 boompies en struiken afgebouwd. Heb geen idee waar die zooi allemaalblijft. De teller staat nu op pakweg 60 grote bomen en voor de restben ik de tel kwijt  ::) Paar plaatjes van de voortgang......