Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Michael

Citaat van: milocomarty op 22 mei 2014, 22:38:07 PM
Ben idd zelf niet 100% tevreden, alleen dit is geen ruwe berk ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Ruwe_berk ) maar meer een papierberk of iets dergelijks, meer common in de noordelijke staten..heb wat onderzoek gedaan en de meeste berken daar hebben niet die typische hangende takken die europese berken hebben..
Martin  zo weer wat bijgeleerd, in mijn naïviteit ging ik er vanuit dat een berk een berk is.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Dat dacht ik eerst ook tot dat ik boompjes ging bouwen....betula, aardig wat soorten en types  ;) http://nl.wikipedia.org/wiki/Betula

Herwig

...en als je dan ziet die serieuze kronkel in die berkenstam... (# 613), dat maak je in (H)0 niet eventjes na met zomaar een stokje...
( 'k heb hier in de(n) hof een treur- ofte hangbeuk:  die heeft pas een uitdagend silhouet...)

Modelboompjes maken, geduld en kijken en vergelijken.

Martin Welberg

Maar dat is wel de uitdaging Herwig..

Martin Welberg

Kost wel tijd het planten van al die losse struikies en andere groensels  ::)...



detail..












TBCédric

Het kost misschien wel tijd maar het loont wel. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Martin Welberg

Merci !

Vandaag maar eens wat snelle struikies / kleine boompies geprobeerd. Stukkie bloemistendraad, grasvezels in de lengtes 12, 6 en 2mm. Beetje spuitlijm op het stokkie en gaan met die banaan, Tweede laag, derde in 6mm en daarna een laagje 2mm met de theezeef. Afgemaakt met Polak purex special fine...







totale tijd 10 minuten..

grove den

Gaat je goed af Martin!!!...piece of cake/makkie hè!? ;D deze "TT's " (tempo trees..heb je meteen een produktnaam!  8)  )
't Schiet  lekker op! ;)

Jos

Martin Welberg

Yep, appeltje eitje, alhoewel het uit blijft kijken met m'n vezelkanon dat je het er niet te vet op brengt...

Martin Welberg

Vandaag een bouw avond met John. Maar 's de ouwe grasmaster uit de kast getrokken. Terwijl John wat werkte aan z'n boompies maar eens met de Nochstock aan het zwaaien geweest..



resultaat van een uurtje knoeien, 26 struikies of kleine boompies..



Na dattie naar huis ging kon ik het toch niet laten, eerst maar eens proberen op een klein dennetje...



lekker subtiel werken, maar eens een van de berken aangepakt...







Heb Polak Purex light green fine als blad gebruikt, laagje van hun fijne bladeren als finish moet nog gebeuren. Aardig tevreden met het resultaat alhoewel het in mijn ogen nog luchtiger kan.......

Michael

Martin, je hebt weer je best gedaan, vraag: wat kan je als alternatief gebruiken voor Polak Purex light green fine.
Want het lijkt erop alsof er niks meer te koop is van Polak. Of kan ik bij jou nog wat pondjes Polak zooi bestellen?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Zover ik begrepen heb voor dit moment draait Polak gewoon, ligt het meer aan de NL importeur dan aan Polak zelf. Weet niet hoe je Frans is, de mijne sucks, maar in Frankrijk zit ARA productions met het hele gamma in het assortiment.

Zit zelf aan Heki Microlaub, 1610 /11/12/13 te denken. gezeefde Woodland coarse turf gaat ook..

Michael

#627
Martin zie mail. Bedankt voor de link, daar kan ik wat mee.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Kon het niet laten om een korte foto sessie te doen met meer boompies en struikgewas op z'n plek, kon slecht kiezen tussen de platen ook........
















TBCédric

Wow Martin! Knap man! Het oogt af. Of het ook af is, dat ligt aan jou. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.