5523 als Exclusief model voor de lezers van MSM

Gestart door Binco, 01 maart 2013, 17:18:10 PM

ERVIN

Alle parameters zijn nu goed ingesteld  , het locpersoneel heeft plaats genomen en hij is nu volledig operationeel. ;)






mark7758

Ik ben JALOERS. (Maar dat komt meer omdat ik hem nog niet heb. :-[)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

thor

Even een rondvraagje omtrent de 5523, ik heb de digitale versie in DC, doch heb één probleempje, ik kan namelijk de CV6 in de parameters niet wijzigen. Staat met andere woorden op 0 en laat zich niet aanpassen. Zelfs onder de bit waardes bij CV 29 en bit 4 kan ik geen veranderingen of wijzigingen doorvoeren.
Iemand enig idee waarom dit niet lukt?
Dank bij voorbaat voor de suggesties!
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

hapkin

Mooi Erwin, maar kan je eens uitleggen hoe/wat je juist gedaan hebt...

Mvg Steve 

ERVIN

@thor , klopt , CV6 ( gemiddelde snelheid) kan men niet regelen , ik heb ook de DCC-versie.

@hapkin , ik heb de CV's 2-3-4-53 en 54 verandert , nu loopt de loc , naar mijn gevoel , veel soepeler.

hapkin

He Erwin

Kan je mij ook vertellen welke waarde je aan deze cv's hebt gegeven.
Dan kan ik dit ook eens testen...

mvg Steve


Michael

Citaat van: hapkin op 14 januari 2014, 22:37:10 PM
He Erwin

Kan je mij ook vertellen welke waarde je aan deze cv's hebt gegeven.
Dan kan ik dit ook eens testen...

mvg Steve

Erwin daar heb ik ook wel interesse in, en nog een vraag, welke poppetjes gebruik je voor je personeel in de lok? Deze zien er goed uit en welke behandeling geef je deze?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

thor

@thor , klopt , CV6 ( gemiddelde snelheid) kan men niet regelen , ik heb ook de DCC-versie.

Iemand enig idee waarom men niet alle CV's, in dit geval CV 6, niet kan wijzigen? Heb B-Models reeds geraadpleegd doch geen reactie tot dusver.
Voor de decoder wordt extra geld neergelegd, dan mag je toch verwachten over alle parameters van de decoder te kunnen beschikken naar eigen goeddunken!
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Break302

Citaat van: thor op 15 januari 2014, 19:20:54 PM
@thor , klopt , CV6 ( gemiddelde snelheid) kan men niet regelen , ik heb ook de DCC-versie.

Iemand enig idee waarom men niet alle CV's, in dit geval CV 6, niet kan wijzigen? Heb B-Models reeds geraadpleegd doch geen reactie tot dusver.
Voor de decoder wordt extra geld neergelegd, dan mag je toch verwachten over alle parameters van de decoder te kunnen beschikken naar eigen goeddunken!

Dat hebben we weer aan de Märklin te danken, die vinden het nodig om de decoders met 28 punten af te stellen en dan nog in een onnatuurlijk boog van versnelling !
Ik ben er tot nu ook nog niet toe gekomen om dit te veranderen, maar volgens de handleiding van de V4 decoders zou deze instelling te veranderen zijn.
Dit zou moeten gebeuren via CV 29 Bit4, maar dit werkt dus niet bij de M4 decoders.
Laat nu de nieuwste decoders allemaal M4 zijn, dan zijn de DCC rijders weer de klos !

Jos

Break302

Ik heb zojuist een LS 4 M4 vervangen door een eerder LS 4, en als je daar CV 29 Bit 4 op 0 zet kan je de snelheid terug instellen met CV 2 -5 en 6.
Dit is dus iets wat je met de nieuwere M4 decoders niet meer kan watik dus een nadeel vindt van de nieuwste versie.
Waarschijnlijk zit in de 5523 een decoder van de laatste versie dus met M4 instelling, en is daar die instelling niet meer mogelijk.

Jos

loco

Dit bevestigt mijn vermoeden dat de v4 M4 nog niet op punt staat. Ik hoop dat deze decoders later nog een update gaan krijgen. Ook bij de XL versies hou ik het voorlopig ook bij de v3.5.

T13 rules

Jep , hij is er!!!! de 5523 is aangekomen aan de kust! na een korte inspectie(wat achteraf nodig bleek), loknummer geprogrammeerd en rijden maar.
de loc rijdt zeer soepel en heeft geen rijgebreken zoals hierboven al door verschillende mensen gebleken is.
wat heb ik wel gevonden? onder de kap van de loc lag iets los in te slingeren. na het openen van de loc bleek daar een heel klein vijsje in rond te dwalen, iets van een M1.5 of zo, maar ik vind op mijn loc geen enkel vijsje dat overeenkomt met wat ik heb gevonden. dit los onderdeeltje kan ergernis bezorgen in die zin dat de decoders soms nogal heftig reageren op deze "vreemde" metalen onderdelen.
dus aan allen, doe uw loc open en verwijder overbodige "vreemde"vijsjes!

maar toch een top model! dank u MSM!
 

ToThePoint

Door de reactie's van velen heb ik deze week het exemplaar dat hier staat eens op de rollenbank gezet en laten inlopen voor een uurke (vooruit/achteruit). Alles nagekeken (antislipbanden op juiste assen). De analoge versie is pico bello in orde.
Zal hem straks is opendoen.
Ik kan dus voorlopig niet mis vinden aan het model !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Ludwigdc

Hier is hij donderdag aangekomen ;D. Visueel ziet er alles in orde uit. Voor een rijtest nog geen tijd gehad dat zal ik in het weekend uitvoeren. Wel dik in orde voor verzending verpakt.

groetjes,
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

Binco

Hier is hij ook aangekomen!
Prachtig Model!
Een dikke pluim voor B-Models.

Het probleem met de antislipbandjes begrijp ik niet!
Ik heb er geen! Ik heb zelfs geen wielen waar er daar ruimte voor zou zijn!
Allemaal volle wielen dus. En rijden doet hij goed ...