Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

5523 als Exclusief model voor de lezers van MSM

Gestart door Binco, 01 maart 2013, 17:18:10 PM

55erke


5523 is gearriveerd :-)  en hij werkt perfect , foto's volgen ;-) prachtige loc !
Groetjes
Johan

Anarchy

Ter aanvulling van het model als volgende eentje in groene livrei met blauwe band? 8)

ACFI

Nee nee.

Eerst ne tijdperk III. Dat is ook groen hè.

Wij jaren 50 en 60 zitten al zolang op onze honger met enkel de koffiemolen 205 van matrix.

:P

Steven.

jakke

Citaat van: jakke op 08 januari 2014, 14:27:21 PM
...

Besluit , mankementje aan het ' 5523 als Exclusief model voor de lezers van MSM ' ondanks de sporen van testrijden op de sleper .

...

Na een klachtenmail naar b-models zeer snel antwoord .
Na een voorstel van van b-models het model persoonlijk gaan aanbieden bij Van Biervliet . Met de trein vanuit A een hele reis .
Ogenblikkelijk hersteld met nog een kadoke er boven op .
De test thuis was ook ok .

Voila , goe geregeld .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

dieselfreak

Citaat van: ACFI op 11 januari 2014, 13:41:10 PM
Nee nee.

Eerst ne tijdperk III. Dat is ook groen hè.

Wij jaren 50 en 60 zitten al zolang op onze honger met enkel de koffiemolen 205 van matrix.

:P

Steven.


+1, ik ben ook voorstander van meer groen op de baan, misschien moeten de Tijdperk 3 liefhebbers maar een Facebook groep oprichten zodat de heren fabrikanten wat meer modellen uit ons favoriete tijdperk uitbrengen?
MC

55erke


Hoy
Hier de foto's:

Eerst voltanken natuurlijk :










Groetjes

Johan





SuSke

Citaat van: doomslu op 10 januari 2014, 22:18:42 PM
Er blijft nog een lot over voor verzending... ik hou jullie op de hoogte.

Hier ook nog een wachtende  :(

Citaat van: philippe_007 op 10 januari 2014, 20:55:36 PM
Ik wacht nog steeds vol spanning af op de levering...  :'(

Hoop dat ze de adreswijziging door gekregen hebben Luc, anders blijf ik waarschijnlijk lang in de bovenste categorie hangen  :-\
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Er is nog één partij wachtende.
Nog even geduld.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steven123

Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

MickeyMouse

Citeer
Hoop dat ze de adreswijziging door gekregen hebben Luc, anders blijf ik waarschijnlijk lang in de bovenste categorie hangen  :-\
Zou dit toch eens (laten) checken, bij mij is het ook niet op het afwijkend leveradres teogekomen, ik had het nochtans van bij het begin doorgegeven.
Heb geluk gehad dat het op een zaterdagmorgen geleverd is en dat de buren thuis waren, zelf waren wij niet thuis...

Geert

D_Loc

Ik heb toch wel serieuze problemen met de stroomafname bij de 5523. Ik dacht eerst dat er misschien maar vanaf 1 draaistel stroom werd afgenomen maar een simpele test waarbij telkens één van de draaistellen van de baan werd getild terwijl het geluid en de verlichting was geactiveerd toonde wel aan dat van beide draaistellen stroom wordt afgenomen.
De rails, Geoline van Roco, is helemaal schoon (sowieso amper gebruikt) en inmiddels ben ik al tig keer met zo'n railblokje er overheen gegaan. Zojuist nog even met een reeks 20 van Roco getest en die rijdt probleemloos over het testbaantje.
Het probleem doet zich alleen voor op de rechte stukken, in de bogen worden waarschijnlijk de flensen goed tegen de rails gedrukt waardoor er wel voldoende stroomafname is.
Terwijl ik dit aan het typen was de loc nog wat nader bekeken en ik geloof dat ik de oorzaak van het probleem al zie. Er wordt maar op 4 assen stroom afgenomen (telkens de 2 buitenste assen) en daarvan zijn er 2 met antislipbandjes uitgerust dus houd je feitelijk nog maar 2 assen over voor volledige stroomafname. Laat dat nu precies de middelste as van het draaistel zijn en die heeft waarschijnlijk de minste druk op het spoor waardoor waarschijnlijk geen goede stroomafname kan worden gegarandeerd.
Ik zie op het draaistel wel puntjes zitten voor stroomafnemers op de binnenste assen maar ze zitten er niet op...
Zijn er meer met dit probleem?
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

D_Loc

Ik zie dat de stroomafnemers op het draaistel geschroefd zijn en via een pukkeltje op het draaistel op z'n plaats wordt gehouden. Ik vermoed dat de schroef voor de verdere geleiding zorgt aangezien ik geen draden kan waarnemen, mogelijk is het snel te verhelpen door de stroomafnemer te verplaatsen naar de andere assen. Dan moet ik alleen weten hoe ik de draaistellen kan demonteren zonder dat ik daarvoor de loc helemaal uit elkaar moet halen want volgens mij zou dat niet nodig hoeven zijn.
Is er iemand op het forum die dit weet, zo niet dan stuur ik de vraag naar Van Biervliet en zal ik gelijk vragen of hij extra stroomafnemers wil sturen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

ERVIN

Ja Dirk , hier hetzelfde probleem , rijden doet de loc niet goed , schokt op de meeste plaatsen , over kruisingen huppelt hij als een paard , lichten flikkeren constant , ook met mijn andere locs hetzelfde traject afgelegd , geen enkel probleem , nergens een hapering en flikkerende lichten.
Ik heb , net als jij , even de draaistellen bekeken , en ben tot dezelfde conclusie gekomen , eigenlijk worden er maar twee wielen van stroom voorzien , de middelste.
Om de draaistellen er af te krijgen moet je een beetje wringen , ik heb ze kunnen verwijderen , maar had nog niet gezien dat je de stroomgeleiders kon verzetten , ga ik toch maar eens proberen.

Verder denk ik dat het mss aan de instellingen zou kunnen liggen , ik ga ook eens een paar CV's veranderen.

OlivierV

Je kan ook het asje met het antislipbandje verwisselen met dat eentje waar geen stroom wordt afgenomen, dat was de truc die het hem deed bij de voorzitter van de club, zijn loc reed eerst namelijk ook enorm schokkerig, na dit gedaan te hebben reed die heel vlotjes op de clubbaan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

D_Loc

Erwin, bedankt voor je antwoordt. Ik heb zitten kijken maar zie nog niet hoe ik de draaistellen eraf kan krijgen. Heb je hiervoor de kap van de loc afgehaald? Dat doe ik zelf liever niet (nog een keer).
Ik zie er maar vanaf, ik heb inmiddels de leiding van een zandstrooier in mijn hand... :'(
Citaat van: OlivierV op 12 januari 2014, 19:32:03 PM
Je kan ook het asje met het antislipbandje verwisselen met dat eentje waar geen stroom wordt afgenomen, dat was de truc die het hem deed bij de voorzitter van de club, zijn loc reed eerst namelijk ook enorm schokkerig, na dit gedaan te hebben reed die heel vlotjes op de clubbaan.
Dat was inderdaad mijn andere gedachte. Maar dan moet ik nog steeds het draaistel open zien te krijgen...
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk