Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

Michael

Eric en Frans, interessante materie, is het mogelijk om hiervan een apart draadje te starten, kunnen we daar verder praten over het maken van bovenleiding, zonder Olivier zijn topic te belasten.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske

Ben volledig met je eens Frans, net als getrokken folie keert die terug naar zijn geboorte...
heb me misschien verkeerd uitgedrukt, de suikerklonkjes/lusterklemmen die er nu opstaan voldoen niet, kan onvoldoende
aantrekken, denk aan zoiets als een rakajak waar je een bepaalde net voldoende spanning kunt aanhalen, newton kracht...

Dat is de mal voor lange rijdraden te maken die niet verkrijgbaar zijn, met de klassieke/standaard verkrijgbare rijdraden
is het wel best mogelijk om de radius te overspannend...

We wijken hier verdomme wel af van de topic "langs de maas"

Denk dat hier al eens een draadje is over B bovenleiding, misschien kunnen de moderators deze items verplaatsen... ;)

mark7758

Citaat van: Michael op 08 juli 2016, 19:22:02 PM
Eric en Frans, interessante materie, is het mogelijk om hiervan een apart draadje te starten, kunnen we daar verder praten over het maken van bovenleiding, zonder Olivier zijn topic te belasten.
Ga eens goed kijken bij de clubbaan van ALAF ze staan regelmatig op beurzen met hun baan met bovenleiding.
Jean claude wil je dolgraag helpen met vragen.  Hij spreeekt slecht Nederlands, maar heel enthousiast.
Eerste weekend van november hebben ze open dag in ougree.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 08 juli 2016, 13:32:50 PM
Eerst eens goed aan de draad trekken en "op spanning" houden als je hem soldeert Olivier.
Koper of messingdraad heeft een beetje geheugen en heimwee naar zijn vorige vorm, dus beginnen met een gestrekte draad helpt al veel.
Ik werk volgens het systeem van MSC de kempen (ook beschreven in een 6-delige reeks die uitgesmeerd is over een aantal nummers van MSM). http://www.mscdekempen.be/zelfbouw/item/6-belgische-bovenleiding-een-zelfbouwsysteem-van-msc-de-kempen-deel-6

Dus ik stop mijn draad in de lusterklemmen, trek hem redelijk wat uit zodat er vrij veel spanning op komt te staan, soldeer er de nodige verbindingen tussen volgens het stappenplan op eerdergenoemde website.

Daarna maak ik de draad voorzichtig los ... en hang ik hem op.

Vanwaar ik mijn treinen bedien ziet er er nog ok uit ...  :-\

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Transport van vijzen voor scheepsmotoren van ABC...  ;D

Ondertussen al een wagentje wat vies gemaakt.

NMBS HLV99.007 met ABC

philippe_007

Tjein, die wagens worden toch pas op den opendeurdag van AMSAC geleverd :-)

loebaske

Olivier zit aan de bron, zou gek zijn om de leden te laten wachten tot zondag...

philippe_007

Eric,
weet ik, maar kon het niet laten :-)

OlivierV

Citaat van: philippe_007 op 03 oktober 2016, 12:29:01 PM
Tjein, die wagens worden toch pas op den opendeurdag van AMSAC geleverd :-)
Ik had dan nog de pech dat 1 van mijn wagentjes vuil uit het doosje kwam.  :(

Hier eens wat anders.

NMBS SNCB HLE1206 @ Maas

OlivierV

modeltreinbart

Oververhitte loc? of soldeerbout.
trambaantje van Gent te volgen op dit forum.

dani

oei dat ziet er een beetje aangebrand + opgesmoord uit ????  watskebeurt ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske

modeltreinbart

trambaantje van Gent te volgen op dit forum.

OlivierV

Woodland Scenics E-Z Water ... :D

Op de meeste waterstroken is de ondergrond gewoon isolatieplaat. Blijkbaar niet zo'n goede combinatie met de hitte van dit goedje in vloeibare toestand of een chemische reactie, mooie leerschool, dat is het alleszins wel.

Niet elk experiment kan slagen natuurlijk, een beetje jammer maar ook nog altijd een beetje grappig.