Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

efl045

Citaat van: OlivierV op 06 maart 2016, 10:16:50 AM
Franky, er passeert in dat filmpje geen enkele trein 2 keer.
Langs de andere kant moet ik eigenlijk mijn schaduwstation eens opnieuw aanleggen zodat er ook effectief kan gereden worden volgens het heen en terug principe ...
Ik had het dan ook niet expliciet over het filmpje, dat zie ik ook wel wat daar passeert, maar over het 'zo realistisch mogelijk rijden' en dat vind ik niet terug in wat er daar kan gebeuren op een ovaal.
't Was ook niet meer dan een onrechtstreekse verwijzing naar een ander draadje waar ik het toevallig heb over 'zo realistisch mogelijk rijden' op een volledig vlakke plaat. Zelfs zonder landschap :)
't Gaat hem over de interpretatie van 'rijden' en dus niet over wat je laat zien, dat zijn realistische treinsamenstellingen, een realistische omgeving, een realistische snelheid, maar de treinbewegingen steeds in dezelfde richting zijn dat allesbehalve.
Maar dat komt blijkbaar nog allemaal in orde  ;)

OlivierV

Als er "gespeeld" wordt, dan worden er wel altijd een aantal rondjes gereden eer de samenstelling verwisseld wordt, of eer de trein terugkeert zeg maar.
Het zijn gelukkig niet altijd dezelfde locs die op dezelfde omloop met dezelfde trein staan. dat wisselt gelukkig genoeg.

Vooral met een trek-duw stel is dat heel makkelijk. Ik hoef deze maar door de overloopwissels te jagen en hij kan in de andere richting weerkeren. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Er kwam een locje de gelederen (in de jaren '50 en '60) versterken, rarara ...

Line-up @ Opstelsporen

OlivierV

Heb nog eens wat geprutst aan mijn baan.

De begroeiing in de bocht tussen de "Maas" en de spoorlijn werd volledig aangebracht, al kan er hier en daar nog wel een struikje bij, maar 't is in ieder geval mooi dichtgegroeid.

Tevens heb ik mijn ballastbed wat verweerd op basis van wat ik zie in het echt, vaak heel donkere stukken roestbruin op de spoorlijnen hier in de buurt.

Alsook zijn de 5 belangrijkste wissels in volle baan allen voorzien van een hoffmann aandrijving en zijn ze aangesloten op de MDD van Rosoft.

Het volgende zal wat water zijn denk ik.

NMBS SNCB HLV25.002 @ Tunnelportaal Seilles

NMBS SNCB HLD201.010 @ Bocht Marche-Les-Dames

Groet,
Olivier

TBCédric

Knap Olivier!

Enkel zou ik je rotsen nog eens voorzien van een (licht) donkere wash én nog wat drybrushen met wat wit. Als je dan ervoor zorgt dat je nog een mooie (egale = makkelijker te bewerken) achtergrond hebt, dan is het af-baantje!!! ;)
Treinbestuurder bij BLS Cargo North

efl045

OlivierV

Cedric, die achterste rotsen zijn nog niet naar mijn zijn, 't is dan ook beetje bij beetje dat ik er eens wat aan doe.

Franky, dat is uiterst toevallig, maar wel geestig natuurlijk!

Video van wat diesel -en stoomgeweld op de lijn.

https://www.youtube.com/watch?v=Zku7w3bcEZM&feature=youtu.be

OlivierV

Er was toch iets te veel rots aanwezig op de modelbaan. Zeker op deze dunne strook langs de muur was het toch wat te veel. Dan maar uitbreken...

Toch eigenaardig, je wil een plek voorzien van groen, dat eindigt dan bij het uitbreken van een rots. :D

Het kleine stukje vond ik nog wel nuttig om alles mooi te laten aansluiten met de rots rechts. De spleet waar de voormalige rotsen stonden is dan weer opgevuld met een rest van isolatiemateriaal.

De opening opgevuld worden met struiken en een geschilderde achtergrond, dit zal dan weer een mooie oefening zijn.

Voor we daar aan beginnen moest er eerst nog een beetje gegipst worden opdat alles terug goed op mekaar zou aansluiten.

Beetje schuiven en een kwakje gips later

Het is gips dat vrij snel droogt dus na het avondeten kon er een laagje verf op alles.

Blijkt dus dat dit toch een goede baan is waar ik weer vanalles qua technieken voor scenery op leer. Minder goede en goed uitgevoerde zaken wisselen mekaar af.

Kwakje verf later

En dan is er nog dit hoekje.

Struikjes in het hoekje

Groet,
Olivier

3rail

Hallo Olivier.

Ziet er erg goed uit man, ga zo door met het vervuilen.
Ben benieuwd naar de volgende update. :) :)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

OlivierV

Beetje vooruitgang in dat hoekje waar ik onlangs de bijl in plaatste.
Rotsen maakten plaats voor wat loof. Zodoende valt dat geschilder toch wat minder op.

NMBS HLR 7764 @ Maas

Metpetergaathetbeter

misschien moet je die groene vlakken maar bestrijken met lijm en groen aanbrengen aanbrengen ? :-\

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 mei 2016, 12:35:04 PM
misschien moet je die groene vlakken maar bestrijken met lijm en groen aanbrengen aanbrengen ? :-\
Soms heb jij goede ideeën, 'k was daar zelf ook al over aan het nadenken.

De vingertjes jeuken zeker?  ;D

doomslu

Dat systeem heb ik ook al toegepast om geen doorkijk door struiken en bomen te hebben: groen kleven op de achtergrond.
Zoals hier:

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Is toch een prachtige baan dat je heb Luc, mag wel gezien worden.....in Leuven ??

OlivierV

Zijprojectje?

Wel nog wat oppoetswerk aan.

Enkele uurtjes snijpret later