Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

dani

ge zou hem natuurlijk eens kunnen sponsoren voor zijne sint hee nonkel RUdy ....
't is maar ne student dus budget voor sounddecoders hangt niet aan de bomen.

(wat denk je van deze voorzet Olivier ????  Binnenkoppen nu !)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 23 november 2015, 19:03:57 PM
't is maar ne student

En ik ben maar nen arme invalide... :(

;)

En hij kent mij blijkbaar met nieuwjaar ook niet! ;D ;D

dani

De kruik is niet meer.

Stieven76

Metpetergaathetbeter

plantrekkers valt dat ook onder de noemer invalide ? ;D ;)

OlivierV

Citaat van: dani op 23 november 2015, 19:03:57 PM
ge zou hem natuurlijk eens kunnen sponsoren voor zijne sint hee nonkel RUdy ....
't is maar ne student dus budget voor sounddecoders hangt niet aan de bomen.

(wat denk je van deze voorzet Olivier ????  Binnenkoppen nu !)
Dat zou nog eens leuk zijn, en anders wissel ik mijn 5206, 5315 en 5408 gewoon om met die die bij Rudy staan, hij heeft die locs ook, hij zal dat verschil wel niet horen zeker. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 24 november 2015, 00:23:00 AM
en anders wissel ik mijn 5206, 5315 en 5408 gewoon om met die die bij Rudy staan, hij heeft die locs ook,

Volstaat het niet enkel de kasten te wisselen? :-\ :-\ ;D

;)
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 november 2015, 23:45:51 PM
plantrekkers valt dat ook onder de noemer invalide ? ;D ;)
Ja,en die krijgen dan maar 1/3 van het loon dat ze vroeger hadden,en daar zijn ze héél gelukkig mee! :(

OlivierV

Ne keer iets anders op mijn bord.

Groet,
Olivier

OlivierV

Vandaag heb ik na mijn Lima M4 rijtuigen te hebben voorzien van kortkoppelmechaniek en profikoppelingen weer wat verder gewerkt aan het landschap, slechts kleine beetjes. Boven op de tunnel en op de rotsen zijn links en rechts enkele grote struiken bijgekomen. Hoe meer het er zijn hoe levendiger het geheel overkomt. Wanneer alles aan en op de rotsen geplaatst is kan er ook in de voorgrond weer verder gedaan worden.

5408

Hier hebben de struiken en bomen nog geen strooisel gekregen maar zijn de zeeschuimtakjes eens geplaatst om te presenteren. Dat oogt op het eerste zicht niet slecht denk ik zo en het geeft een goed idee hoe het er binnenkort zal gaan uitzien. Er moet uiteraard nog veel meer bijkomen.

Het zal in ieder geval goed op de voorbeeldfoto gaan lijken als ik het zo bekijk.

Verder moet ik mij ook nog eens een keertje gaan uitleven op het water en op de rest van het landschap dat voor de sporen ligt in deze bocht.

M2 BDx @ Marche-les-Dames

Groeten,
Olivier

Kautenbach

leuk om de vorderingen te zien, die laatste foto met die ruime boog en nu het groen erg goed ruimtelijk effect, ga je nog wat met je achtergrond doen?

ook leuk te zien hoe jij je bergen aankleedt, en iemand anders dr bergen fraai uitkleedt..dat doe je erom he 8) 8)

dani

lang geneden dat er nog eens een glas duvel gepasseerd is .....   of drink je thuis niet ?
LOL, alle gekheid op een stokje, mooie werken Olivier !
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 04 december 2015, 08:23:56 AM
lang geneden dat er nog eens een glas duvel gepasseerd is .....   of drink je thuis niet ?
LOL, alle gekheid op een stokje, mooie werken Olivier !
In de week drink ik normaal gezien niet, behalve maandag soms een Duveltje. :D

Wat de werken betreft doe ik mijn best. :)

Citaat van: Kautenbach op 03 december 2015, 23:04:06 PM
leuk om de vorderingen te zien, die laatste foto met die ruime boog en nu het groen erg goed ruimtelijk effect, ga je nog wat met je achtergrond doen?

ook leuk te zien hoe jij je bergen aankleedt, en iemand anders dr bergen fraai uitkleedt..dat doe je erom he 8) 8)

Ben ook wel blij dat dat groen een goede diepte geeft aan het geheel, vooral op het rechte stuk. want daar is het eigenlijk maar heel smalletjes. :D
Achtergrond dat weet ik nog niet, voorlopig heb ik daar gewoon grote vellen A2 opgehangen van zo'n onderlegger als bescherming voor de muur tijdens de gipswerken en dat voldoet voorlopig wel (effen achtergrond), probleem is ook een beetje dat mijn rotsen daar tegenaan gegipst zijn. :D

Kautenbach

jep, en dat gele geeft ook mooi diepte, kun je ook mooi tegenaan gipsen, en als er teveel op komt, gewoon eraf krabbelen ::) 8) 8) 8) ;D

ik neem aan dat je ook nog telegraafpalen enzo erbij gaat plaatsen?

OlivierV

Telegraafpalen niet (daarvoor zit de baan in een te recent tijdperk (nu ja pakweg 1955-2010), wel bovenleiding waarvan er reeds een deel gemaakt zijn, maar heb nog een portaal of 3 nodig dacht ik.
Maar die telegraafpalen zijn misschien goed voor een ander projectje in de toekomst.

Foto van een tijdje geleden.

Onlangs stootte ik nog op een foto van een stukje België heel dicht bij Trois Ponts, smeekt eigenlijk om in model nagemaakt te worden.

5523  Trois Ponts  21.07.91 by Werner & Hansjörg Brutzer, on Flickr

Groet,
Olivier

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 04 december 2015, 12:56:20 PM
Onlangs stootte ik nog op een foto van een stukje België heel dicht bij Trois Ponts, smeekt eigenlijk om in model nagemaakt te worden.

Groet,
Olivier

Zou ik niet doen,er is immers geen plaats om een glas te zetten! ;D

;)