Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

Rangeerduivel

Het behang is uitstekend geschikt om samen met je portaal te ver/be-werken,
eens benieuwd wat je moeder er van zal zeggen als je haar muur gaat weatheren! ;D ;D

;)

dani

of als er ineens gras en / of champignons op haar vliesbehang groeien :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

heren, jullie hebben wel niks van zijn tunnel gezegd, oogt heel mooi, nu nog schilderen !  ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 juli 2015, 17:29:41 PM
heren, jullie hebben wel niks van zijn tunnel gezegd, oogt heel mooi, nu nog schilderen !  ;)

Jajaaa,hij is mooi...

;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 juli 2015, 17:29:41 PM
heren, jullie hebben wel niks van zijn tunnel gezegd, oogt heel mooi, nu nog schilderen !  ;)

Dankjewel Peter voor je serieuze opmerking!

Heb mezelf nog wat extra schilderwerk bezorgd.

Naast de echte tunnel staat een muurtje, een gelijkaardig bouwsel mocht in model niet ontbreken.
Nu ook het muurtje ineen geboxt uit pluimkarton. Net zoals bij mijn voorbeeld heb ik het 2 delen gemaakt zodat het een soort trap vormt. Het oogt naar mijn mening goed dus ik ben tevreden.
Geheel staat nog losjes tegen mekaar.

De hele tunnel zal ik als 1 afneembaar geheel maken en niet verlijmen met de ondergrond, dit omdat de bak waar hij op komt een bak van het schaduwstation is.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Ziet er inderdaad prima uit, Olivier !
Nu zien dat je dat moois de juiste kleuren geeft
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Herwig


Floris

das een heel knap portaaltje! Beniwued hoe het eruit ziet met wat verf erop!

OlivierV

Allen bedankt voor de fijne commentaren!

Na mij enkele uren vermaakt te hebben met het schilderen van het portaal en het muurtje ben ik toch wel tevreden met het resultaat van mijn impressie van het tunnelportaal van Seilles.

Eerst had ik de "banden" bovenin zwart/donkergrijs gemaakt, maar na even te presenteren leek het me beter ze ook een lichtgrijze tint te geven. Het geheel oogt nu wel een tikkeltje Frans maar ik ben best tevreden over het resultaat. Op naar het volgende werkje zeg maar, al krijgt het geheel nog wel een wash van prut en roet over zich (op foto's waarop ik me gebaseerd heb is het portaal ook erg vuil).

(het muurtje oogt wat witter, maar dat komt door de foto).



Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

een mooie start ! En je hebt meteen de lok ook wat herschilder zie ik....   en zijn neus wat afgeplat :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

SuSke

Mooi portaaltje en mooie kleurtjes.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: dani op 29 juli 2015, 17:39:53 PM
een mooie start ! En je hebt meteen de lok ook wat herschilder zie ik....   en zijn neus wat afgeplat :-)
nee dat is de schildering voor hij reeks 62 werd ! Trouwens zijn er  2 verschillende nr's te krijgen alléz te koop ! :-\ ;D  ;)

Rangeerduivel

#463
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 juli 2015, 23:59:14 PM
Citaat van: dani op 29 juli 2015, 17:39:53 PM
een mooie start ! En je hebt meteen de lok ook wat herschilder zie ik....   en zijn neus wat afgeplat :-)
nee dat is de schildering voor hij reeks 62 werd ! Trouwens zijn er  2 verschillende nr's te krijgen alléz te koop ! :-\ ;D  ;)

Peter,
Dani bedoelt het verschil tussen post#455 en post#460...
Het is niet steeds gij die een grapje maakt! ;D ;D

;)

dani

TATAAAAAAAA......   (drum-roll en trompetteke)

Bedankt, Rudy !    :-) :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.