Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

modelbaanHO

Ziet er erg goed uit Olivier. Doe maar verder, ik volg.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Kautenbach

fraaie heuvels op de achtergrond Olivier ;D ;D leg je de sporen ook schuin in je boog?

loebaske

Olivier je heb afgekeken van me  ;) ;) ;) ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 06 juli 2015, 17:52:25 PM
denkt het niet al onze banen van de club waren of zijn met verkanting gelegd zodoende........ trouwens nagenoeg iedereen doet dit tegenwoordig ! :-\ ;)

OlivierV

Bedoelen jullie deze boog?

De ruime bocht met stralen van 90 en 95 cm komt inderdaad in een verkanting te liggen.

Morgen de laatste ruwe houtwerken, eerst wel de boel nog 10 cm verlagen en de uitsparing voor de zoldertrap corrigeren want dat komt niet meer mooi uit nu.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

Geen angst voor het meer-of-minder kromtrekken van die onbehandelde/ongeschilderde (aan beide zijden) gewone houten planken ?

Stieven76

Citaat van: Herwig op 06 juli 2015, 20:33:57 PM
Geen angst voor het meer-of-minder kromtrekken van die onbehandelde/ongeschilderde (aan beide zijden) gewone houten planken ?

Waarom zou dat kromtrekken? Staat toch droog, tenzij af en toe en Duvel  ;D

Herwig

Eventueel nog niet   110 %   droge, onbehandelde, natuurhouten planken, die binnenhuis terechtkomen, houden die niet steeds een risico van ( lichtjes) kromtrekken in ?
( enkele milimeters en het segment zou niet meer perfect kunnen passen )

Rangeerduivel

Kan zijn Herwig maar bij mij is het ook allemaal onbehandeld hout uit de brico,en niets trekt krom,
Het hout is tegenwoordig kunstmatig en zeg maar beter gedroogd,

;)

OlivierV

Ik ga daar niet te veel van wakker liggen. Er komt nog wel langs voor een likje verf maar dat is enkel voor het esthetische.

Na een hele dag als schrijnwerker in de weer geweest te zijn, ben ik hier aanbeland, nog 1 modulebakje met lichte bochten moet gemaakt worden, hierop komt het uitneembare deel te steunen. (staat nu tijdelijk recht met een plank.

Wel moet de baan 10 cm zakken omdat ik anders in de knoop zal komen wanneer ik bovenleidingsmasten ga plaatsen.

Maar dat is werk voor morgen, alsook een boordje voor het punt waar de rails nogal dicht langs de afgrond passeren, zou niet willen dat er een en ander kennis maakt met de grond (zowel materiaal dat die ervaring reeds eens mocht beleven als materiaal dat die kans nog niet kreeg, al goed dat de laatste groep in de meerderheid is).

Groetjes met sproetjes.

Gerolf

Zet er een balkje plat bovenop, en je hebt een L-profiel - garantie tegen kromtrekken  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Peter ik bedoelde met de rotsen op de achtergrond, pas dit ook toe om men schaduw station te verbergen, wel is het water niet aanwezig want men modulles zijn maar 60cm breed...

OlivierV

Citaat van: loebaske op 07 juli 2015, 07:35:43 AM

Peter ik bedoelde met de rotsen op de achtergrond, pas dit ook toe om men schaduw station te verbergen, wel is het water niet aanwezig want men modulles zijn maar 60cm breed...
Bij mij is het zichtbare gedeelte langs de muur, het schaduwstation ligt ook gewoon in het zicht. Een beetje een rare keuze, ik weet het, maar het is makkelijker om een uitneembaar deel te maken in het schaduwstation (op een stuk zonder wissels en scenery) dan op een aangekleed stuk want dan heb je meer kans dat je zaken beschadigd.

Dit uitneembare deel is nodig voor de bereikbaarheid van de zolder. ;)

OlivierV

Doelstellingen voor vandaag zijn ook weer bereikt, de houten constructie is klaar, op het kastje voor de multimaus na, maar mijn trafo heeft het allicht begeven, dus voorlopig zal er niet veel kast te maken zijn.

Nu in ieder geval is de houtconstructie klaar en is aan alle voorwaarden voldaan. Zoldertrap kan net open, licht kan aan en uit (uitsparing gemaakt in de modulebak), zolder is makkelijk te bereiken door het makkelijk uit te nemen deel en de hele baan is een dikke 10cm gezakt opdat er bovenleidingsportalen zouden kunnen geplaatst worden.

Groet,
Olivier

SuSke

Flink doorgewerkt Olivier, ziet er veelbelovend uit.

Heb je geen schrik dat er een pak stof op je baan zal vallen elke keer je die trap opentrekt om naar die scheerzolder te gaan?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.