Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

OlivierV

#435
Ben terug in het land, hohoho.

Was wel leuk daar in Italië, maar ook mooi, leuk, inspiratievol en cultureel verantwoord, dan ook nog eens lekker en hohoho, 't was in orde dus.


- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Citaat van: Gerolf op 23 juli 2015, 16:45:24 PM
Amalfi ?
Sorrento, maar daar zijn we ook geweest, net zoals in Positano.



Maar ook in Pompeï, 't was toch +-15 jaar geleden dat ik daar geweest ben.


En ook ergens op een onverwacht mooie locatie wezen eten, met onderstaand uitzicht (Amalfikust)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Ik ben nog niet goed terug of ik ben er al weer ingevlogen. Voorlopig stop ik even met rails leggen (moet links nog wat verder doen om nog een dikke meter aan elk opstelspoor toe te voegen). Verder gaan we straks verder met wat bekabeling, kwestie van morgen te kunnen testrijden. Na geslaagde testritten met allerlei materieel kunnen we dan aan de ruwbouw van het landschap beginnen. Zodoende kan ik mij daar rustig op uitleven.

Voor de moment is het ook een beetje full house wat bezetting van de sporen betreft. Veel meer kan ik niet herbergen in deze ruimte, maar het is toch heel wat en daar ben ik best tevreden om.



Groet,
Olivier

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Altijd fijn, een kortsluiting en niet weten waar ze zit. Rood zit nochtans bij rood en is overal de rechter railstaaf, zelfde geld voor zwart, maar dan met de linker railstaaf.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

#440
Zal het hier eens posten zo een logisch blad voor bedrading, als je het doet volgens de kunst heb je nooit problemen en vind je na jaren steeds de juiste genummerde draad terug van - en naar welke sectie die gaat....



Is dan ook belangrijk dat je uw sporenplan op papier heb staan met de juiste indeling, hier een voorbeeld...






OlivierV

#441
Heb al gevonden waar het zat, mijn ene Peco wissel met puntstukpolarisatie verkeerd bedraad, had al een flauw vermoeden dat het probleem zich daar bevond.

Had die bedraad zoals ik een Tillig exemplaar deed, maar was er me niet van bewust dat de werking van de puntstukpolarisatie verloopt met aanliggende tongen, aanliggende tongen dat is miserie op lange duur. Dus even de slijpschijf in mijn wissel gezet zodat ik hem kan bedraden zoals een tillig exemplaar, wat dan ook dcc vriendelijker is.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

B_Modelbouw

Hé Loebaske, dat ziet er handig uit (kleurcodes van de geleiders) alles degelijk te documenteren ...

Bij mij is 't minder omslachtig, er hangen enkel maar rode en bruine draden tussen de bezetmelders en de rails,
maar zijn allen van een nummertje voorzien zodat ik weet welk stuk rail of blok gevoed wordt ... Alles ook nog
eens mooi in een lijst in MS Excel en gerefereerd naar juiste benamingen in de besturingssoftware.

Als technicus erger ik me er dan ook aan (op 't werk) dat installaties niet degelijk zijn omschreven, ik weet het
wel maar laat de rest maar eens zoeken naar de storing mentaliteit ... Kom ik maar al te vaak tegen tegenwoordig     
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


OlivierV

#443
'k Denk dat ik die wissel daar een paar lappen ga verkopen. >:(

edit: niet meer nodig, toch nog elders kortsluiting gevonden.
Ondertussen opgelost.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

daar ik digitaal analoog rijd heb ik dus veel draden lopen
bij mij zijn het wel allemaal twee kleurige draden
blauw bruin en aarding zijn bij mij + rij spanning (blauw);bruin massa ;aarding 12 volt voor elektronica
elke print maat zijn eigen 5 volt

de stekkers zijn altijd bezet met op 1 de blauwe ,21 de bruine ;24 de aarding
al de andere zitten verdeeld over de rest van de pennen .
waarvan dan nog een volgorde is aangehouden dat alle stroom naar de baan boven zit en alle signaal draden onder
zo kan ik altijd een klemmetje zetten op de signaal draden als er iets verkeerd loopt
zo heb ik ook een tussen stekker waarmee ik dan de baan vakken apart kan aan /uit zetten en de signalen (digitaal)kan beïnvloeden
dus ja een grote dikke doos met veel schakelaartjes

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Op den duur ga je het nog graag doen?  ::)

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

't Rijdt! voorlopig een snel in mekaar geflanste kabel, maar dat geeft niet! We steken achteraf wel een betere in mekaar.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modelbaanHO

Reeds een mooi resultaat. Tof hé wanneer je een trein kan laten rijden.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

OlivierV

Citaat van: modelbaanHO op 26 juli 2015, 10:04:43 AM
Reeds een mooi resultaat. Tof hé wanneer je een trein kan laten rijden.
Bedankt Luc, dat is het zeker, 'k zie ze liever op de baan staan dan in de kast liggen.

Om terug wat te beginnen met wat modelbouw ben ik maar een tunnelportaal gaan maken om de toegang naar het schaduwstation te gaan verstoppen.

Dit tunnelportaal is geïnspireerd op dat van Seilles op L125. In combinatie met het muurtje rechts dat er nog moet gaan komen kon ik geen beter voorbeeld vinden dat in deze situatie zou passen (de Maas ligt eveneens links en aan de rechterkant kan ik dan mooi de aanloop maken naar de typische Marche-les-Dames rotsen, zij het wel dat deze rotsen in het echt voor deze tunnel liggen, links dus).



voorbeeld ter inspiratie.
Seilles by Andy  Engelen, on Flickr

Groet,
Olibier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan