Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

OlivierV

Ondertussen de 'berg' aan de voorzijde wat verhoogd en een eerste probeersel met Pluimkarton gemaakt voor een tunnelportaal. Het is helemaal niet wat ik wil. Wel niet helemaal verloren want nu heb ik al eens met het materiaal gewerkt, straks een nieuw portaal maken dat meer naar mijn zin is.

Wat ik leuke portalen vind en die ik wel zal gebruiken bij het maken straks.

20111029 040 Liotte Tunnel, Tunnel de Liotte. Line 44 to Gouvy, Belgium. by 15038, on Flickr

20120428 052 Gendron Tunnel. Tunnel de Gendron. Line 166 Belgium.  This Photo Was Taken During A Photo Stop On A PFT TSP Railtour. by 15038, on Flickr

Vooral deze laatste komt een beetje overeen met de situatie waar het portaal zich bij mij bevindt.

Groet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

misschien eens Dirk zijn mallen vragen te gebruiken/deze dienden voor de clubbaan en de module waar jij, Marc en Rik mee bezig waren !

misschien eens de link naar jullie werk hier zetten !

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 december 2014, 16:22:13 PM
misschien eens Dirk zijn mallen vragen te gebruiken/deze dienden voor de clubbaan en de module waar jij, Marc en Rik mee bezig waren !

misschien eens de link naar jullie werk hier zetten !

Groeten Peter ;)
Kan ik doen, ben ondertussen bezig aan een nieuw portaal in Pluimkarton en dat ziet er al wat beter uit (nog altijd aan het snijden, straks de muurtjes langs links.

Misschien open ik hier wel een draadje over de voortgang van onze modulebaan. Eens naar Marc mailen. ;)

Groeten,
Olivier

loebaske

Nu weet ik het....je bent bijna op je pensioen...zie daar zoals bij veel oude mensen...een bordje van 60

OlivierV

Citaat van: loebaske op 04 december 2014, 18:24:13 PM
Nu weet ik het....je bent bijna op je pensioen...zie daar zoals bij veel oude mensen...een bordje van 60
Haha, mijn werkende periode is nog niet eens begonnen.

Soit..

En de tekst van op flickr erbij gooien

Vandaag heb ik wat gewerkt aan het tunnelportaal. Deze keer is het heel wat beter geslaagd dan mijn eerste pluimkartonprobeersel.
Het muurtje links zou ik nog een beetje verlengen met een lager muurtje, misschien morgen.

Het moet natuurlijk wel nog geverfd worden, maar dat komt wel, een beetje afwisseling in de taken zorgt ervoor dat je vooruitgaat.

Tevens heb ik in de bocht wat verkanting aangebracht en de rails dan ineens geballast, wanneer het droog is mogen de vijzen eruit.

Maar de eerstvolgende taak is alle wissels voorzien van hun aandrijving en langs de binnenkant van het portaal muurtjes plaatsen...

Groet,
Olivier

Stieven76

Nice Olivier.
Heb je geen detail foto van je portaal? Ziet er goed uit maar ben benieuwd om het wat van dichter te zien.  ;)

OlivierV

Citaat van: Stieven76 op 04 december 2014, 23:37:11 PM
Nice Olivier.
Heb je geen detail foto van je portaal? Ziet er goed uit maar ben benieuwd om het wat van dichter te zien.  ;)

Bedankt Stieven, detailfoto's volgen wanneer ik het afgewerkt genoeg vind. ;)

Ondertussen een eerste schilderbeurtje gegeven.

tekst fan flickr
Mijn portaal in aanbouw + de 2 muurtjes zijn voor de eerste maal geschilderd, persoonlijk ben ik al redelijk tevreden met het resultaat maar het moet uiteraard nog links en rechts bijgewerkt worden.

Inspiratie is gehaald bij de tunnel van gendron en voor de muurtjes heb ik wat inspiratie gevonden op het forum van LocoRevue.

Ballast is ondertussen ook droog, binnenkort nog eens enkele potten bestellen, dan kunnen de afgebrokkelde deeltjes bijgewerkt worden, alsook de rest gedaan worden.

Verder moeten er ook nog 5 wisselaandrijvingen geplaatst worden.

Groet,
Olivier

OlivierV

Vandaag een beetje verder gewerkt.

tekst van flickr.

Begrassen doe ik op een onorthodoxe manier, vezeltjes in een fles en er mee schudden om ze een beetje statisch te laden. vervolgen strooien op ondergrond met lijm en dan met de stofzuiger met een panty erop zuigen zodat al het overtollige gras opgezogen wordt maar niet verloren gaat.

Hier heb ik 2 soorten gras vermengd. Uiteraard komt er nog veel andere begroeiing op de bermen maar een eerste rondje met gras kan alvast geen kwaad.

Wanneer de wisselaandrijvinge op de rechtermodule geplaatst zijn ga ik deze bak ook al een rondje gras geven.

Voorlopig ben ik tevreden met het resultaat van het tunnelportaal. Misschien hier en daar de kleur nog bijwerken, zeker van de bovenliggende rotspartij, maar conform mijn inspiratie zal dat toch redelijk hard ingekleed worden met groen (en andere vroege herfst/einde zomer kleuren).

Groet,
Olivier

centauri167

ziet er veelbelovend uit

Stieven76

Ziet er goed uit Olivier!  Je gaat goed vooruit.  ;)

PeterVG

Het gaat hier inderdaad stevig vooruit met een mooi resultaat.
Ik volg geboeid Olivier.

ceuleer

Tunnelportaal ziet er goed uit Olivier.  :)
Ps. Ik heb u een pb en mail gestuurd, heb je die ontvangen ?

reeves

Ziet er al goed uit Olivier , m'n complimenten!

Groet Tom

OlivierV

Allemaal bedankt voor de positieve commentaren! Dat geeft goesting om voort te doen (binnenkort wel examens, maar voorlopig kan het nog wel even aan dit tempo zolang de materialen beschikbaar zijn).

@Gunter, nog pm, noch mail gekregen ..., misschien even opnieuw proberen?

Wel moet ik zeggen dat ik wanneer ik mijn foto's bekijk nog wel wat zaken moet bijwerken met wat verf (boordstenen op de muren, zijkant moet ook witter ipv grijs).

Groet,
Olivier

ceuleer

Hé Olivier,

ik het nog eens geprobeerd met pm en mail.
Ik ben benieuwd.

grz,
Gunter