Dry brush testje

Gestart door Ludwig, 09 februari 2013, 12:33:11 PM

Ludwig

Geruime  tijd geleden begonnen aan het onder de knie van de dry brush techniek.
Verder dan onderstaand resultaat ben ik nooit gekomen.
De kleur en de vlekken in de muur schenken me niet het resultaat dat ik beoog.
Iemand tips wat er kan gedaan worden om een beter resultaat te bekomen?



Welke verf gebruiken jullie om een verouderde muur te bekomen en welke technieken kan ik nog gebruiken om het resultaat te verberen?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Dirky

altijd moeilijk... in een echte muur zitten de meeste kleurvariaties per steen. Met een brush over alles gaan kan nooit dat effect geven. Ik zou zeggen, schilder eerst steen per steen - en dat hoeven niet alle stenen te zijn - in kleurenvariaties en doe de dry-brush dan nog eens...

Steam.N

Ludwig, ik vind het resultaat best de moeite.
Je hebt kleurvariatie, en de voegen heb je direct.
Ik wou dat ik al zo ver was !
Verder oefenen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

helemaal mee eens, ziet er goed uit hoor ;)

welke schaal?

GVL

Vind het verre van slecht, Ludwig. Misschien wat variatie aanbrengen met eerst een donkere wash (neigend naar zwart). Donker doet het meestal goed in model. Groeten.

gardevil

Ludwig,

als begin zeker goed, probeer eens wat nuances aan te brengen met een drybrusch van enkele andere tinten. Zelfs een lichte drybrusch met zwart of donkergrijs, tot donkerblauw doen het goed. Wel oppassen met die tinten, het wordt snel teveel.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

thor

Vindt het resultaat verre van slecht, integendeel, het geheelkomtgoed over. Wel opletten met dry-bruchen met zwart, gebruik liever donkere tinten grijs.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Gerolf

Het kan aan de foto liggen, maar je tinten lijken nogal paars.
Verder zie ik toch heel wat kleurvariatie in de stenen, mooie voegen, ... echt niet slecht.

Individuele schildering heb ik al wel eens gedaan met zachte kleurpotloden
=> lukraak aanstippen en daarna een heldere wash en matte vernis er over.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ludwig

Bedankt voor de tips.
De schaal is H0, en de gebruikte verf is aqua color van Revel.
Eerst heb ik een grijze wash aangebracht om de voegen te aksentueren en daarna met de borstel de verf aangebracht.
Dat de tinten nogal paars overkomen is te wijten aan het feit dat de foto met in nogal fel daglicht is genomen, en het feit dat ik niet over een goede camera beschik.
Met de tips die ik tot dusver heb gekregen kan ik weer verder vooral individueel en lukraak aanpakken van enkele stenen zal al een heel verschil geven denk ik.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

thor

Gerolf, welke matte vernis gebruik jij ?
Degene die ik kocht als mat vernis, heeft toch nog een bepaalde glans.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Dirky

matte vernis = spuitbus GOED schudden!
in potje = GOED roeren

Er is geen enkele producent die slechte matte vernis verkoopt. Maar je moet dus echt ZEER GOED roeren, schudden... ondergrond moet ook UITGEDROOGD zijn... ;)

Ludwig

De matte vernis die ik gebruik is de Acrylic Barniz Varnish (matte) van Vallejo.
En zoals alle andere producten die ik gebuik van Vallejo ben ik er tevreden over.
Vooral het vlug drogen vind ik belangrijk.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2