Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Fleischmann 2013 de "Neuheiten" PDF

Gestart door eve, 17 januari 2013, 12:19:39 PM

eve


Michiel

In schaal N is dit weeral een Fleichmann jaar om snel te vergeten: niets Belgisch, NIETS! (of ik heb erover gekeken)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Een goederenwagonnetje, dacht ik.
Inderdaad mager ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Zelfs dat mager wagonntje heb ik niet kunnen vinden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

eve

Fleischmann N :

...en een set van 3 Eurofima's met KKK...

Erik

Michiel

#5
Ik ben blind, of ik kijk in de verkeerde folder, maar ik kan die Belgen toch niet vinden hoor.  :-[

EDIT! Via Driesel in een ander draadje zie ik dat deze Belgische Eurofima's in de pfd-versie staan, en niet in de online-versie van de katalogus. Raadsel opgehelderd.  :D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

eve

Michiel,

Bedankt voor de opmerking. Ik verwijder de "kreupele" versies...

Erik

Gottardo

Inderdaad 3 Belgische Eurofima's ! Is toch een verrassing.  Kan eventueel achter de Reeks 18 van Hobbytrain gehangen worden ?!? Dan heeft dit lokje plots ook "aanhang" (alhoewel ik de combinatie 18 + Memling-Eurofima's in 't echt nog niet gezien heb).  Maar beter dit dan niks...

Gottardo

Jurgen

Citaat van: Gottardo op 17 januari 2013, 23:10:45 PM
...Memling-Eurofima's ...


Het zijn geen Memlings, maar New Looks. Zoek het verschil maar een keertje op.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gottardo

Volledig terechte opmerking  :D

Ik had maar gauwgauw gekeken naar de katalogus.  De Memlings zijn donkerder (zilver) dan de New-Looks en hebben een driehoekig designelementje, zoals de Breaks (tenminste, de Memling-Breaks  ;D).

En trekt de reeks 18 soms New-look-Eurofima's ? Ik kom elke dag in Brussel-Zuid en heb er eerlijk gezegd nog niet op gelet.  De reeks 18 trekt erg vaak dubbeldekkers (M5 en M6).  Maar aangezien de 18 (en 19) min of méér dé lok bij uitstek geworden zijn voor het reizigersverkeer, is de combinatie met de Fleischmann-Eurofima's niet ondenkbaar.

Gottardo