Berichten verwijderen onmogelijk maken ?

Gestart door Ludwig, 15 januari 2013, 12:40:04 PM

Ludwig

Is het niet mogelijk om het forum zodanig in testellen dat na een bepaalde tijd ( een dag of 2 b.v ) deze niet meer verwijdert kunnen worden.
Dit zou kunnen voorkomen dat draadjes onleesbaar worden door het verwijderen van bijdrage door ontevreden forumgebruikers.

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

doomslu

Citaat van: Ludwig op 15 januari 2013, 12:40:04 PM
Is het niet mogelijk om het forum zodanig in testellen dat na een bepaalde tijd ( een dag of 2 b.v ) deze niet meer verwijdert kunnen worden.
Dit zou kunnen voorkomen dat draadjes onleesbaar worden door het verwijderen van bijdrage door ontevreden forumgebruikers.
Het kan, enkele definitief. Ik bedoel: berichten zijn niet te verwijderen, tenzij door admins.
Maar berichten kunnen ook inhoudelijk worden 'verminkt' (zoals in het geval van trainman) en dan ben je met deze blokkade niets.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

AtMoPo

Op het BNLS forum is dat in alle geval zo. Ik denk zelfs een paar uur na het plaatsen dat je al niks meer kan veranderen.
AtMoPo

AtMoPo

Luc, daar kan je aan je eigen berichten niet meer wijzigen na een xx aantal tijd.
AtMoPo

Gerolf

Bijdragen wissen - of toch in elk geval topics wissen - is niet toegestaan voor gewone leden.
In het recente voorbeeld heeft iemand al zijn bijdragen "veranderd" - de tekst vervangen door iets anders dus.

Het is misschien wel een goed idee dat een gewoon forumlid dit na pakweg 24h niet meer kan.
Ruim tijd genoeg voor tikfouten of om extra informatie toe te voegen ...
Anderzijds is het aanpassen van berichten in bijvoorbeeld de "te koop"-sectie wel handig voor iedereen ...

Stof om over na te denken, en natuurlijk uitzoeken in hoeverre we de beveiliging kunnen "fijnregelen" met deze software  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ludwig

#5
Citaat van: AtMoPo op 15 januari 2013, 12:44:03 PM
Op het BNLS forum is dat in alle geval zo. Ik denk zelfs een paar uur na het plaatsen dat je al niks meer kan veranderen.

Voor mij voldoet deze werkwijze .. ;)
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Klaas Zondervan

Er zijn ook wel forums waar alleen het laatste bericht door de plaatser kan worden gewijzigd. Alle voorgaande berichten worden daarmee automatisch geblokkeerd.
Dat voorkomt zo'n kamikaze actie die Trainman heeft uitgehaald.
Het voorkomt ook dat iemand, na op een fout te zijn gewezen, gauw zijn bericht wijzigt en zegt: dat heb ik helemaal niet geschreven.

Gerolf

Ik heb net de foruminstellingen bekeken, en die geven niet veel ruimte

Het is OF alle veranderingen toelaten, OF geen enkele en nooit toelaten
Geen tijdslimiet, niet alleen de laatste bijdrage, ...

Citaat van: Klaas Zondervan op 15 januari 2013, 13:41:10 PM
Dat voorkomt zo'n kamikaze actie die Trainman heeft uitgehaald.
Het voorkomt ook dat iemand, na op een fout te zijn gewezen, gauw zijn bericht wijzigt en zegt: dat heb ik helemaal niet geschreven.

Ik twijfel aan het voordeel om die mogelijkheid te blokkeren. Zo vaak komt dergelijk wangedrag niet voor.
We overleggen momenteel met de admins, maar jullie argumenten tellen uiteraard mee  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

Alles laten zoals het is. Waarom toch telkens weer die "onweerstaanbare drang" om iets te veranderen dat goed loopt of gaat ??  >:(
Als het nu gaat over slecht lopende, werkende dingen dan zou ik zeggen akkoord. Maar nu .....  :D




PS wat heeft die bewuste trainman dan uit gespookt dat er hier zo over gesproken wordt
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Steam.N

Vind ik ook.
Het probleem doet zich maar zelden voor.
Behouw de flexibiliteit die we nú hebben.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Klaas Zondervan

Citaat van: argilla op 15 januari 2013, 15:25:14 PM
PS wat heeft die bewuste trainman dan uit gespookt dat er hier zo over gesproken wordt
Die heeft een draadje gestart http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,16324.0.html , maar nadat iemand een bericht plaatste wat hem onwelgevallig was heeft hij al zijn eigen berichten verwijderd.
Ik kan mij één eerder geval herinneren, dat was een zekere Davy.

bellejt

dan zet je die wandoener toch gewoon buitenspel door een ban.Kan hij zich meteen excuseren of is het probleem uit de weg.Is mss niet het mooiste maar wel doeltreffend.Dit geld ook op de satellietfora.

PietB

Citaat van: argilla op 15 januari 2013, 15:25:14 PM
Alles laten zoals het is. Waarom toch telkens weer die "onweerstaanbare drang" om iets te veranderen dat goed loopt of gaat ??  >:(
Als het nu gaat over slecht lopende, werkende dingen dan zou ik zeggen akkoord. Maar nu .....  :D
Nee niet helemaal mee eens.
Als je enige vorm van misbruik constateert moet je maatregelen nemen, waar nodig.

grt Piet.

Dirky

er zijn van die momenten dat ik alles kan verdragen... :)
er zijn van die momenten dat ik niets kan verdragen... >:(

als ik in de bui ben dat ik niets kan verdragen en op dat ogenblik ga ik in discussie met iemand die net in die bui is dat hij ook niets kan verdragen...? :(

tja, dan gebeuren er zulke dingen omdat er op een forum nu eenmaal geen manier is om het tussen pot en pint uit te praten.

Laten zoals het is! Laten rusten en het komt vast weer goed!

Ronald

Precies... of een ban, of een waarschuwing en een ban, of zoals nu gebeurd is direct profiel verwijderen. In het ergste geval een ban op IP adres.