Budget Line

Gestart door thor, 10 januari 2013, 12:29:26 PM

Decapod

Lijkt me sterk. Dan heeft het weinig zin dat ze er een prijs op plakken, hè. Ik denk eerder dat ze bedoelen dat je hem ook gratis kan krijgen als je voldoende bonuspunten verzameld hebt. Allez, dat hoop ik toch: anders zitten we hier te juichen voor niks  :-\ .
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Jurgen

En hoeveel punten krijg je zo per aankoop?
Ik zie het nergens meer staan op hun website (misschien komt het wel terug) en de mail waarin ik meer info vroeg over de kaart ben ik blijkbaar ook kwijt.

Citaat van: Decapod op 02 maart 2013, 19:09:21 PM
Lijkt me sterk. Dan heeft het weinig zin dat ze er een prijs op plakken, hè. Ik denk eerder dat ze bedoelen dat je hem ook gratis kan krijgen als je voldoende bonuspunten verzameld hebt. Allez, dat hoop ik toch: anders zitten we hier te juichen voor niks  :-\ .

Quote van hun website:

CiteerVoorbeeld van een exclusieve lokomotief : de 6227 TBL lok

Deze lok is NIET te koop, enkel GRATIS te bekomen met de gespaarde bonuspuntjes

Maar misschien is dit gewoon een test voor hun website want die is nog in volle (her)opbouw. Volgens Luc hadden ze problemen met hun website, maar als ik hun nieuwe website zo eens bekijk is die toch een stuk beter dan de vorige.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Decapod

Hm, ja, zie het hier ook staan.

Hopelijk is het een vergissing.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Alex

Als ze slim zijn brengen ze gewoon een dubbelset met twee tbl locs uit.  ;)

Hoe snel spaar je eigenlijk puntjes bij VBV?

Alex

Metpetergaathetbeter

als 25 62's koopt de 26ste gratis ! ;D
Groeten Peter ;)

ems

Die loc's zien er toch wel ok uit voor dat geld; Zou leuk zijn als ze ook een reeks 75 en de 62'er met proefdraaistellen (6391-6393) zouden maken.
Groet, Edwin

Ralf Wittkamp

Hello.
I have a few questions about the versions of the Van Biervliet SNCB Serie 62.

Two locos are marked with "TBL2". As far I know it is a modern train-control-system.
- Where (which routes) in Belgium is TBL2 installed?
- Is TBL2 installed at "special" routes to the Netherlands or Germany also?
- When the SNCB (Infrabel) started with installing TBL2?
- Do the locos with TBL2 pull freight-trains? When yes: Only sometimes or normally?
- Do the SNCB 62 travel "as single loco" or in double-traction normally?
- As far I know the Serie 62 came to Germany also. Do the Serie 62 still come to Germany and which loco-numbers are used for that (I believe it would be only a few of the complete Serie 62, because only a few have the german "Indusi")?
- How can I recognize the locos of the Serie 62 which are used primary for freight-trains?

Hallo.
Ich habe einige Fragen zu den Varianten der SNCB Serie 62 von Van Biervliet.

Zwei der Loks sind mit "TBL2" beschriftet. Soweit ich weiß, ist das ein modernes Zugsicherungssystem.
- Auf welchen Strecken in Belgien ist TBL2 installiert?
- Gibt es TBL2 auch auf speziellen Strechen in den Niederlanden oder Deutschland?
- Wann hat die SNCB (Infrabel) begonnen TBL2 zu intallieren?
- Ziehen die Loks mit TBL2 Güterzüge? Wenn ja: Nur manchmal oder normalerweise immer?
- Fahren die SNCB Serie 62 normalerweise als einzelne Lok oder in Doppeltraktion?
- Soweit ich weiß kam die Serie 62 auch nach Deutschland. Ist das immer noch so und welche Loks (Nummern) werden dazu benutzt (vermutlich nur bestimmte Loks, da nicht alle Loks die deutsche "Indusi" haben)?
- Woran kann ich die Loks der Serie 62 erkennen, die primär für Güterverkehr eingesetzt werden?

Thank you for answeres in english, german or dutch.
Danke für Antworten in Englisch, Deutsch oder Niederländisch.

Ralf Wittkamp

Jurgen

Citaat van: Ralf Wittkamp op 03 maart 2013, 12:57:52 PM
Zwei der Loks sind mit "TBL2" beschriftet. Soweit ich weiß, ist das ein modernes Zugsicherungssystem.
- Auf welchen Strecken in Belgien ist TBL2 installiert?
- Gibt es TBL2 auch auf speziellen Strechen in den Niederlanden oder Deutschland?
- Wann hat die SNCB (Infrabel) begonnen TBL2 zu intallieren?
- Ziehen die Loks mit TBL2 Güterzüge? Wenn ja: Nur manchmal oder normalerweise immer?
- Fahren die SNCB Serie 62 normalerweise als einzelne Lok oder in Doppeltraktion?

- TBL2 ist installiert auf die HSL2 (Schnellfahrstrecke 2) zwischen Brüssel und Lüttich.
- Nein
- Wann die Linie fertig war, aber wann weiss ich nicht.
- Normalerweise nicht, sie ziehen defekte Thalys auf die HSL2 zwische Brüssel und Lüttich und mussen immer Standby sein. Standört ist Löwen.
- Immer Doppeltraktion auf die HSL2.

Auf die andere Fragen mussen die Spezialisten antworten.  ;)
Information auf die HSL2 können Sie finden auf Wikipedia.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

Citaat van: Ralf Wittkamp op 03 maart 2013, 12:57:52 PM
Hello.
I have a few questions about the versions of the Van Biervliet SNCB Serie 62.

- Soweit ich weiß kam die Serie 62 auch nach Deutschland. Ist das immer noch so und welche Loks (Nummern) werden dazu benutzt (vermutlich nur bestimmte Loks, da nicht alle Loks die deutsche "Indusi" haben)?
- Woran kann ich die Loks der Serie 62 erkennen, die primär für Güterverkehr eingesetzt werden?

Thank you for answeres in english, german or dutch.
Danke für Antworten in Englisch, Deutsch oder Niederländisch.

Ralf Wittkamp

Hallo Ralf, in Rixke Rail's Archives finden Sie dies : De TBL
- Ob die BR62 auch nach Deutschland kamen ? Keiner hatte Indusi, so wahrscheinlich nein.
- Es gab kein Unterschied zwischen Loks für hkv oder hkm.
Modelspürliche Grüssen,
Eric.

Edit : Heute ist es eher TBL 1+, nicht mehr die TBL 2, oder ETCS, dachte ich !  :-\
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Alex

Ze zijn wel in Aachen West geweest volgens een plaatje op Flickr.
http://www.flickr.com/photos/37886538@N02/6823776081/

Alex

Binco

Er is een PDF verschenen met de eerste 5 modellen.
LINK

;)

Ralf Wittkamp

Hello.
Thank you for the answeres. So from my point of view the SNCB 6206 (VB-9103) is most interesting for me.

Hallo.
Danke für die Antworten. Da ist die SNCB 6206 (VB-9103) wohl die interessanteste Variante für mich.

greetings/mfG
Ralf

Sicco

Ralf,

62's to Aachen were quite special, funny enough the last years before the electrification of line 24 they were seen more than often.
If you want a 62 for use in Germany you will have to wait for a Kinkempois loco, 6206 is a Merelbeke loco and most possibly never came near Germany. Kinkempois 62's came to Germany on regular basis in the 60s and 70s via the Vennbahn. They were at the time fitted with a middle front light for running in Germany.

Sicco

ems

De NMBS 6225 is nu reeds leverbaar!
zie: http://www.vanbiervliet.com/

Ben benieuwd wie de eerste foto's kan laten zien en de ervaringen kan delen  ;)
Groet, Edwin

Binco

Nu is het de vraag in welk tempo de rest gaat volgen ...

Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaring, foto's, ...  :P