Budget Line

Gestart door thor, 10 januari 2013, 12:29:26 PM

PeterVG

Dat de mannen aub eens werk maken van een reeks 55 voor tijdperk III en IV in plaats van altijd maar weer naar tijdperk V terug te vallen voor dit model. Zo is het nog steeds wachten op de reeds aangekondigde groene 55. Daar is het heel stil rond geworden. Heel jammer want een tijdperk V variant daar kan ik niets mee en ik had ook graag eens een 55 in mijn bezit die beter oogt, rijdt en klinkt dan de Märklinversie.
Toch jammer want er zijn veel leuke en unieke versies van de reeks 55 uit te brengen uit de eerste dertig jaar dat deze locs dienst deden.

dieselfreak

Zo denk ik er ook over, alle fabrikanten zitten steeds maar in dezelfde put te vissen i.p.v. origineel te zijn en een andere variant uit te brengen dan steeds maar dezelfde schildering en hetzelfde tijdperk. En ik ben ook vragende partij om meer modellen uit te brengen in Tijdperk 3, niet iedereen is liefhebber van al dat moderne spul.
MC

thor

Klachten over tijdperk III releases? Van Biervliet heeft daar trouwens toch diverse modellen in hun diesels, kijk een snaar de reeks 60 prototype en finaal productie model!
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

dieselfreak

Citaat van: thor op 20 februari 2013, 19:43:43 PM
Klachten over tijdperk III releases? Van Biervliet heeft daar trouwens toch diverse modellen in hun diesels, kijk een snaar de reeks 60 prototype en finaal productie model!

Ik heb het niet zozeer over van Biervliet, maar naar mijn mening worden in het algemeen de Tijdperk 3 liefhebbers door de meeste fabrikanten (gelukkig niet allemaal) de jongste jaren wat aan hun lot overgelaten.
MC

Jurgen

Citaat van: PeterVG op 20 februari 2013, 19:22:31 PM
...ik had ook graag eens een 55 in mijn bezit die beter oogt, rijdt en klinkt dan de Märklinversie...

Klinken, daarmee ben ik 100% akkoord.
Ogen, bwa, da's ieder zijn smaak. Met het Märklin-model ben ik ook al tevreden.

Rijden, dat is bij mijn (3-rail) 55 (blauwe 5515) van B-Models een kleine ramp. Hij is enorm gevoelig voor vuil op de rails, daar waar de Märklin-variant gewoon blijft doorgaan. Ondanks verschillende maatregelen om mijn baan proper te houden ben ik er nooit in geslaagd om een volledig rondje te doen met de 5515.

Maar ik wijk af van het onderwerp.  :-[
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Citaat van: dieselfreak op 20 februari 2013, 19:33:52 PMEn ik ben ook vragende partij om meer modellen uit te brengen in Tijdperk 3, niet iedereen is liefhebber van al dat moderne spul.
+1  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Pff, fabrikanten interesseren zich niet aan een uitstervend ras...  ::)  ;D  ;D

... ik ben er bijna zeker van dat er van het 'Budget Line' ooit ook wel een TP III versie zal komen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

thor

Citaat :
'... ik ben er bijna zeker van dat er van het 'Budget Line' ooit ook wel een TP III versie zal komen.  '

Dan is het ongetwijfeld een diesel, reeks 60 bestaat al in alle tijdperken, een 51 staat aangekondigd door B-Models, de 55 is eveneens van B-Models, rest ons nog een 59 of een 62....
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal

Sicco

Het kan met dat gegeven nog steeds vrijwel alles zijn wat al genoemd is  :D

Jurgen

Ik heb in het verleden geleerd om altijd bij mijn eerste gedacht te blijven. Iedere keer als ik van gedacht veranderde was ik fout.
Dus, een 51 zal het zijn!  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

thor

Rekening houdend met tijdperkIII, Sicco, wordt de slectie of mogelijkheden wel beperkter.....
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal

dieselfreak

Citaat van: doomslu op 21 februari 2013, 08:41:21 AM
Pff, fabrikanten interesseren zich niet aan een uitstervend ras...  ::)  ;D  ;D

Dat zou een extra motivatie moeten zijn om meer materiaal uit te brengen in Tijdperk 3, een uitstervend ras moet beschermd worden, bij dieren is dat ook zo! ;)
MC

Brossel

Citaat van: thor op 21 februari 2013, 11:08:41 AM
Rekening houdend met tijdperkIII, Sicco, wordt de slectie of mogelijkheden wel beperkter.....

Valt wel mee...de eerder genoemde motorwagens (AR) en treinstellen (AM) zijn allen ook in een tijdperk III versie te gieten...

Wat me verder in dit draadje opvalt is dat de aanhangers van tijdperk III zich zo achtergesteld voelen ten opzichte van het moderne spul.
Vreemd want juist de laatste jaren is er ook heel veel op dat vlak verschenen, denk bijvoorbeeld aan de prachtige stomers van Olaerts type 12, 29 en 53. Modellen die je in tijdperk V natuurlijk niet tegenkomt...behoudens museaal misschien. Daarnaast zijn vrijwel alle recent verschenen HLD en HLE ook in tijdperk II versies verschenen. En rijtuigen types M2, L, GCI noem maar op. Maar ach...het is allemaal groen dus lijkt natuurlijk ook allemaal veel op elkaar.  ;)

Anderzijds is er de laatste tijd natuurlijk ook wel heel veel aandacht voor tijdperk V en VI...en die moderne spullen zullen natuurlijk nooit in een tijdperk III versie kunnen gaan verschijnen. Vandaar misschien de teleurstelling bij de tijperk III liefhebbers die daar niets mee kunnen.

Zelf hoor ik tot geen van beide groepen liefhebbers....ik zie me als een van de (weinigen?) die echt bij het achtergestelde tijdperk horen: tijdperk IV, zeg NMBS jaren '80! Misschien al een uitgestorven ras???

:P

Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn steengroeve in planning!