Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Kopbrekers

Gestart door svvander, 03 januari 2006, 15:47:12 PM

doomslu

Ja, het werkt.
Gefeliciteerd met de eerste rit ! [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik weet het niet,waar moet ik op klikken om het te zien,je kunt op deze site op zoveel dingen klikken??

Klik op de "Free" toets. Daarna moet je een aantal seconden wachten (je ziet een teller aftellen). Daarna nog eens een cijfer/letter-combinatie overtikken en de knop daarnaast indrukken...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Bij mij werkt het niet,er komt "please wait",maar ik wacht al 15 min.,mss kan je eens een foto doorsturen ofzo?

svvander

Ja, ik zal morgen misschien nog is eentje in de rapte trekken en doorsturen. Ik zeg het, het is nog maar gewoon een testbaantje. 1 ding staat wel al vast... ik heb veeeeeel te weinig sporen!!![:)]
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

ERVIN

citaat:
Geplaatst door svvander

1 ding staat wel al vast... ik heb veeeeeel te weinig sporen!!![:)]



Ja,dat probleem heb ik ook gehad,ik had al mijn houtwerk klaar en kocht toen een Fleischmann-startset en nog een paar sporen en wissels,ik dacht,hier kom ik al een heel eind mee verder,toen ik die sporen liggen had, zag je het nog niet eens,ik heb er zo'n 3 jaar over gedaan eer ik al mijn sporen liggen had,dat is lang en het heeft mij veel geld gekost,maar als ik hier nu op mijn zolder eens rondkijk,ben ik toch blij dat ik dit allemaal heb kunnen realiseren.
Dus kameraad,kopen die sporen zou ik zeggen en heel veel bouwplezier!![;)][:p]

svvander

Het erge van de zaak is, dat ik er eigenlijk al heeeeeel veel sporen heb. [;)] Toen ik gisteren met mijn dozen naar boven kwam, viel mijn vader bijna omver.
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

Tom

Ik kan de film bekijken.
Gefeliciteerd met de eerste rit op je zolder, en nog veel succes met bouwen.
Tom

svvander

Bij het testrijden heb ik ondervonden, dat veel van de sporen toch iets of wat vuil waren, waardoor de loc soms haperde. Ik ben van plan om een Lux-stofzuiger annex slijpwagen te kopen, maar voorlopig kan ik me dit nog niet permeteren. Dus... ik ben op zoek naar een railgum (van Roco of iets anders). Weet iemand de referentie nummer van dit product?
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

ERVIN

Hoi Sven,ik gebruik meestal de Roco-railgum,dit is het ref.nr.10002.

ysbeer

Conrad heeft een hele mooie,is niet zo hard als die van roco Nr21139708. 4.75

Wat ook bijzoner handig is
De reiningins borstel voor de wielen 10.95 aanrader
Nr21992808

wim

svvander

Bedankt vrienden!
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

Tom

Een simpele railgom kan je eigelijk in eidere modelspoor winkel krijgen.
Maar of er verschillen zijn in railgommen weet ik wel niet.
Tom

Gerolf

Een gewone vlakgum is ook bruikbaar, een inktgom nog iets beter. Veel goedkoper, maar ze slijten iets sneller.
Ook een blokje hout (niet te harde houtsoort, zoals grenen) is ook prima bruikbaar, als je ermee gomt in de nerfrichting van het hout
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Ha, da wist ik nu is ni... weeral iets bijgeleerd. Ik ga het is proberen met gewone vlakgom.
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

loebaske

Ik weet niet als dit voor jullie bruikbaar is,
maar gommen en schuren of wa weet ik veel, steeds
maak je de sporen zeeeeer zuiver en neem je steeds
een honderste van de sporen weg, en opnieuw sneller
weer vuil, want wat is vuil > elektrische vonken.
Ik kuisde men sporen met een 1: universele cleaner
zoals in de auto industrie of 2: een universele
cleaner die gebruikt wordt in de elektronica, zoals
bv het krakende geluid van uw potmeter van uw tv
of radio op te lossen + dat deze cleaner een extra
film op uw sporen legt, zodanig dat er minder
elektrische vonken ontstaan.
Probeer het eens, en wie weet ben je beter af dan
een gommeke....

Greetz  Eric