Vlaamse Ardennen in het klein

Gestart door n/a, 09 augustus 2012, 09:04:19 AM

TBCédric

vorige week heb ik een mini uitbreiding gedaan op mijn baan.
Foto's zeggen meer dan 1001 woorden.

uitbreiding by modeltrainho, on Flickr

aankleding by modeltrainho, on Flickr

opstelling (2) by modeltrainho, on Flickr

opstelling by modeltrainho, on Flickr
De bijhorende stootblok moet alleen nog verroest worden.

stootblok by modeltrainho, on Flickr

stootblok (2) by modeltrainho, on Flickr
De wissel die tot gisteren heel wat ontsporingen veroorzaakte

uitbreiding by modeltrainho, on Flickr
Vandaag ook al wat aan de wand gewerkt van de opstelsporen. Die foto's volgen nog.

groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Heb een padje aangelegd voor het personeel ed. waar de 'oude' rails leggen ligt er natuurlijk ook een oud pad op en waar er 'nieuwe' rails liggen een nieuw stuk.
Het geheel moet nog een verwering krijgen.

oversteek by modeltrainho, on Flickr

oversteek (2) by modeltrainho, on Flickr

groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Eens kijken om een sein te plaatsen aan de zijding. Nu kan ik proberen te experimenteren met een seindecoder, 2 blokken en een melder.

sein geplaatst by modeltrainho, on Flickr

Ook de oversteek verweatherd

weathering by modeltrainho, on Flickr

weathering (2) by modeltrainho, on Flickr


Ik hoop dat de verweathering geslaagd is?

Groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.


TBCédric

#184
Fijn om te horen!
Het gras geeft aan dit stuk een meerwaarde qua scenery en plaats en uitbeelding. Een vervallen zijlijn dat terug hergebruikt wordt om als staanplaats te dienen voor wagons en rijtuigen. Het baantje begint eindelijk wat af te geraken.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76

Dat gras, is dat van een milocomarty grasmat? Ziet er idd wel mooi uit!
Ook je pad is best geslaagd vind ik  ;)

TBCédric

Dat gras is inderdaad van milocomarty.
Het pad is inderdaad op de goede weg maar tips om het nog beter te maken zijn altijd welkom.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michiel

Op zich ziet het er best aardig uit, maar toch. Je vroeg naar tips? Goed dan.  ;)  Je hebt gekozen voor bakstenen als bestrating van de overweg. Dat lijkt me niet erg gebruikelijk, want met het daveren bij voorbijrijdende treinen, springen die stenen meteen alle kanten uit. Je zou de stenen in toom kunnen proberen te houden door ze in een houten kader te leggen, maar dan nog. Ik zou eens zoeken naar voorbeelden van overwegen en dienstoverwegen van het tijdperk dat je nastreeft, en deze dan nabouwen.

In verband met de artistiek prestatie, vind ik de verouderde indruk wel goed, met die indruk van bemoste stenen. Ik zou wel het voegwerk nog wat accentueren. En als afsluiter, een dienstoverwegen wordt meestal ook afgeboord door witte/gele strepen.

Maar nogmaals, ik vind wat je nu toont er al best aardig uitzien, maar kijk misschien nóg aandachtiger naar het grote voorbeeld om het in het klein ook nog beter te krijgen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

TBCédric

Het baante is tp. V . De bakstenen kan ik eventueel vervangen door een blanko stuk styreen. Ik heb eigrnlijk bakstenen gekozen omdat ik een oud dienstpad dat deels vernieuwd is uitbeelden.


Dus ik ga nu eens op zoek en dan pas ik het pad aan.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michiel

Een foto van Stefanic dat hij in 2007 op dit forum heeft geplaatst is een mooi voorbeeld van een Belgische dienstoverweg. Niet extreem oud, maar wel herkenbaar. Merk op centraal de vastgeklonken betonbalken, met vastgeklonken houten balken langs de rails.


Deze foto van Gouvy van "treinfoto2000.be" geeft ook een beeld van een typische dienstoverweg.
http://www.treinfoto2000.be/november2012/1504Gouvy%2010062007.jpg
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

TBCédric

Ok bedankt. Dat gaat verbouwen worden  ;) .
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Eres

Hier wat opnames van station Gouvy die ik begin van het jaar heb gemaakt. De eerste is een beetje netjes want daar lopen de passagiers van spoor 2 en 3 naar de uitgang. De andere zijn voor het personeel en zijn gewoon bielzen:







Wim

TBCédric

Dankje wim voor de foto's. Heb wel het simpelste gepakt. Ik ben nu bezig met de weathering.


groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Eres

We zijn hier om elkaar te helpen en je moet doen wat het beste past op je baan dat is mijn mening en ik heb je graag voorzien. Veel sterkte bij je verdere ontwikkelingen. Hou ons op de hoogte a u b

Wim

TBCédric

Citaat van: Eres op 29 oktober 2013, 18:34:04 PM
We zijn hier om elkaar te helpen en je moet doen wat het beste past op je baan dat is mijn mening en ik heb je graag voorzien. Veel sterkte bij je verdere ontwikkelingen. Hou ons op de hoogte a u b

Wim

Zal ik zeker doen. Als je misschien toevallig foto's hebt van huisjes in Gouvy of andere dorpen altijd welkom.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.