Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Vlaamse Ardennen in het klein

Gestart door n/a, 09 augustus 2012, 09:04:19 AM

Eres

Wat zoek je precies dan? Ik wil je best wel helpen heel graag zelfs

Wim

TBCédric

Een paar huisjes dat je in de ardennen vindt. Echt iets tipisch voor de ardennen (Gouvy).  Zo'n dorpkern.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Voila dienstpad verbouwd, eigenlijk volledig opnieuw gebouwd. In plaats van bakstenen is het een 'replica' van Gouvy.


dienstpad by modeltrainho, on Flickr

dienstpad by modeltrainho, on Flickr

Groeten Cedric

ps: wim, je hebt pm.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Dat is al heel wat beter, al denk ik dat de gele lijnen iets fijner zouden moeten zijn. Soit, de vooruitgang is er en dat is wat telt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Het is wat Olivier al zei de gele strepen heb je kronkelend mooi gemaakt en de overgang ook maar die strepen moet je iets smaller maken. Deze zijn mijn in ziens iets te breed maar dat is persoonlijk. Maar het pad is heel mooi verder op de ene opmerking na Wat jullie zeggen goe bezig

Wim

Eres

Bedoel je huisjes in de Ardennen Cedric? Wil je iets uit ons dorpje of de huizen rij in Gouvy en/of iets specifieks?







De eerste foto is een typisch huis in de Ardennen met nog het oude huisnummer wat uit 4 cijfers bestond. Het huis is ook een paar honderd jaar oud en is eigendom van iemand uit Brussel. De andere is iets van het dorp met de kerk centraal en de onderste is van ons huis.

Maar als iets zoekt speciaals laat maar weten ik wil je gerust helpen daar zijn we voor op dit forum

Wim

TBCédric

Bedankt Wim. Zo huisjes echt typisch voor jouw dorpje of dat van Gouvy.

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Jurgen

Cedric, hoe heb je dat dienstpad gemaakt? Dat ziet er goed uit!  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TBCédric

Bedankt jurgen. Wel dat dienstpad was eerst uit styreen gemaakt maar de tweede versie is uit forex gemaakt. Waarom forex? Omdat dat makelijker snijdt dan styreen. Het maakt eigenlijk niet uit of je styreen of forex gebruikt. Alleen moet bij mij nog eens de schildering herschildert worden.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Wel, het dienstpad is weg, de sporen zijn voor een stuk verlegt en een deel heeft een schilderbeurt gekregen. Ook is het dorpje toe aan een monument.
Ook heb ik de 2 stukken 3mm multiplex vervangen door 1 stuk mdf van 12 mm.  Er is ook een boompje geplant.
1) De spoortjes verleggen.
Eigenlijk had ik er al veel eerder aan moeten denken maar nu is het toch voor een deel gebeurt. De sporen lagen zo ver uit elkaar dat dat in de realiteit nooit zal gebeuren. Ook is er een statisch sein geplaatst.

rails by modeltrainho, on Flickr

nmbs henckers sein by modeltrainho, on Flickr
2) De schilderwerken
Vorige week heb ik ook wat dingen verroest om zo een natuurlijkere look te krijgen.


oei, een beetje roestig by modeltrainho, on Flickr

vogel perspectief by modeltrainho, on Flickr

roestige rails by modeltrainho, on Flickr

totaalbeeld by modeltrainho, on Flickr
3) verlichting
Nog voor dat ik wist dat ik een kasteel ging bouwen wou ik mijn berg verlichten. Wel die verlichting dient nu perfect als spotlicht.

IMG_1402 by modeltrainho, on Flickr

IMG_1403 by modeltrainho, on Flickr
4) het kasteel
Het kasteel zelf zal worden gemaakt uit styreen. De omwalling zal gemaakt worden met isomo en daarover een laagje zelfhardende klei. Ik dacht eerst aan modelgips, maar dat is niet zo goed bewerkbaar.
Hier kan je de siluette al zien van het kleine kasteeltje.
Alles staat nog los op het plateau.

kasteel by modeltrainho, on Flickr

kasteel by modeltrainho, on Flickr

kasteel by modeltrainho, on Flickr
5) Boompje planten
Ik vond het aan de zijding zo kaal dat ik mijn boom (die er toch af moest) van mijn berg heb geplukt en hem aan de zijding heb geplant.

boom by modeltrainho, on Flickr

Lima M4 by modeltrainho, on Flickr

Nog een sfeerfoto:

LS Models hle 1204 by modeltrainho, on Flickr

Groeten Cédric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Cedric,

Zou je dat stootblok niet doen op de methode waarop enkele anderen en ikzelf dat reeds gemaakt hebben?
Is naar mijn mening veel mooier en kost je geen dr*l.

;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Maar ondanks dat Cedric een mooie serie opnames. Mooie baan heb je en straks iets van typische huizen er bij?

Wim

TBCédric

Citaat van: OlivierV op 11 november 2013, 18:31:31 PM
Cedric,

Zou je dat stootblok niet doen op de methode waarop enkele anderen en ikzelf dat reeds gemaakt hebben?
Is naar mijn mening veel mooier en kost je geen dr*l.

;)

Ja ik had dit prutske nog liggen en voor hetgeen dat het hier staat te wezen is het perfect. Voor st-N wordt die ene stootblok zelf gemaakt.

Citaat van: Eres op 11 november 2013, 18:47:56 PM
Maar ondanks dat Cedric een mooie serie opnames. Mooie baan heb je en straks iets van typische huizen er bij?

Wim

Wel ten eerste bedankt. Ten tweede : er komen 1-2 typische huisjes bij dit kasteel ;) .
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Eres

Ben dan heel benieuwd welke dat zullen zijn Laat maar weten en t z t foto graag kan ik aan de bewoners laten zien wat altijd leuk is

Wim

TBCédric

Voor de muren van het kasteel ga ik morgen om zelfhardende klei. Voor ik er om ga zou ik graag nog tips willen hebben hoe je het beste het klei op het isomo 'kleeft' en hoe je de grote stenen maakt die typisch zijn voor een kasteel.
Heeft er iemand ook trouwens een idee hoe ik mijn mooie ronde torens kan behouden? Ze zijn nu met schilderstape overtrokken om eens te kijken naar het geheel.


groeten Cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.