Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Vlaamse Ardennen in het klein

Gestart door n/a, 09 augustus 2012, 09:04:19 AM

OlivierV

Die kleine vijltjes, soms staat er in de aldi een set met vijlen voor een €10, 3 grote (rond, halfrond met plat, plat) en 6 kleintjes. Die set heb ik al ruime tijd en slechts 1 vijl heb ik eens met wat te veel macht afgebroken. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

@ LS models, Cedric, al doende leert ge, en je zal er wel komen, tijd brengt raad.

@Olivier, wat een stoere bink ben jij toch zomaar ijzer afbreken, ge moet aan de sporen gaan werken man.

OlivierV

#167
Citaat van: bollen neus op 18 augustus 2013, 11:01:26 AM
@ LS models, Cedric, al doende leert ge, en je zal er wel komen, tijd brengt raad.

@Olivier, wat een stoere bink ben jij toch zomaar ijzer afbreken, ge moet aan de sporen gaan werken man.
't Was een van die kleintjes, dus nu gaat het stoere-bink-gehalte wat naar beneden. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Cedric,

misschien even minder haast tewerk gaan, zou alvast toch tot een mooier resultaat komen, wanneer je zo iets bouwt moet je jezelf iets meer tijd geven, liever iets later klaar dan vanavoond nog klaar, bij de meer ervaren bouwers zie je toch ook dat niet alles op de eerste keer lukt, gewoon jezelf een tijdje gunnen !

je bent volgens mij bezig de woning van je buren te bouwen, jouw voordeur heeft nl de iets moeilijkere voordeur met ronde boog  ::)

Succes m't het bouwen !

Groeten Peter ;)

TBCédric

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 augustus 2013, 11:49:25 AM
Cedric,

misschien even minder haast tewerk gaan, zou alvast toch tot een mooier resultaat komen, wanneer je zo iets bouwt moet je jezelf iets meer tijd geven, liever iets later klaar dan vanavoond nog klaar, bij de meer ervaren bouwers zie je toch ook dat niet alles op de eerste keer lukt, gewoon jezelf een tijdje gunnen !

Ik weet van mijzelf dat ik het liefst zo snel mogelijk af heb. Daar moet ik nog wat aan werken.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 augustus 2013, 11:49:25 AM

je bent volgens mij bezig de woning van je buren te bouwen, jouw voordeur heeft nl de iets moeilijkere voordeur met ronde boog  ::)

De boog ga ik waarschijnlijk samen met de deur laten etsen, lasercutten of zelf maken.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 augustus 2013, 11:49:25 AM
Succes m't het bouwen !

Groeten Peter ;)

Dankje.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Citaat van: Steam.N op 18 augustus 2013, 00:27:05 AM
Cedric,  een verdienstelijke poging, maar je model zou nog een hele stap vooruit gaan, als je ramen mooi recht afgesneden waren.
Beste resultaat bekom ik als ik de raamopeningen uitsnij vóór het samenkleven van de muren.
- snij lichtjes de hoofdlijnen van de opening, en dan
- voor elke hoek de punt van het mes op het hoekpunt zetten, het mesje aligneren over de hoofdlijn, en goed drukken.
Je doet dat voor beide zijden van de hoek. Zo krijg je een zuivere en rechte hoek.
- dan een aantal keren met het mes ( langs een ijzer lignaal) over de hoofdlijnen gaan, om zo de hoeken mooi recht te verbinden.
Dankje voor de tip Jean
Citaat van: Steam.N op 18 augustus 2013, 00:27:05 AM
Als je openingen maakt in reeds gekleefde muren, het gat iets kleiner uitsnijden dan nodig, en met het mesje bijna loodrecht op de zijde van de opening schrapen waar nog materiaal wegmoet.
Koop je een setje kleine vijlen aan, en gebruik die om de finale rechtheid te bekomen.
Die tactiek had ik toegepast op de bakstenen.
Citaat van: Steam.N op 18 augustus 2013, 00:27:05 AM
Het klinkt wat meesterachtig, maar het is zeker niet zo bedoeld.
Styreen is een prachtig product, waar je erg mooie resultaten mee kunt bekomen.
Ik ben blij dat je met het materiaal kennis neemt, en als je volhoudt ga je mooie dingen bekomen.
Echter niet te snel tevreden zijn: voor niet véél moeite ziet je huis er nog stukken beter uit !

Goeie moed!  Je komt er zeker !

Dankje. Met dit huisje heb ik mijn eerste stap gezet naar zelfbouw. Mijn tactiek en werken zijn echt voor veel verbetering vatbaar. Het huisje krijgt een plekje op de baan maar zal wat meer afgewerkt zijn. Ik heb een vijltje gevonden voor je nagels en het werkt prima.

groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Citaat van: LS Models op 18 augustus 2013, 12:17:28 PM
... Ik heb een vijltje gevonden voor je nagels en het werkt prima.

Moeder zal tevreden zijn...  :o  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Ik volg dit draadje met plezier. We kennen je achtergrond en kunnen dus een beetje inschatten hoe je te werk gaat (helemaal niet slecht bedoeld hé!). Met die wetenschap in het achterhoofd vind ik dat je heel goed bezig bent want je leert uit je fouten en neemt tips meteen mee in je volgende bouwprojecten.

Wat je huisje betreft, het kan altijd beter, maar je hebt er toch nog iets van gemaakt en, het belangrijkste, ik zie aan je bijdragen dat je er plezier aan gehad hebt. Je mag trots zijn op jezelf want ik durf wedden dat er hier zelfs oudere mensen zijn die hiermee nooit zouden beginnen omdat ze "het niet kunnen". Jij bent het levende bewijs dat iedereen dit moet kunnen. Ik zou dus zeggen, doe zo verder, je komt er wel!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: doomslu op 18 augustus 2013, 12:37:07 PM
Citaat van: LS Models op 18 augustus 2013, 12:17:28 PM
... Ik heb een vijltje gevonden voor je nagels en het werkt prima.

Moeder zal tevreden zijn...  :o  ;D
Ik zeg altijd, als moeder tevreden is, dan lacht ze waarschijnlijk. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Citaat van: Jurgen op 19 augustus 2013, 13:22:20 PM
Ik volg dit draadje met plezier. We kennen je achtergrond en kunnen dus een beetje inschatten hoe je te werk gaat (helemaal niet slecht bedoeld hé!). Met die wetenschap in het achterhoofd vind ik dat je heel goed bezig bent want je leert uit je fouten en neemt tips meteen mee in je volgende bouwprojecten.

Wat je huisje betreft, het kan altijd beter, maar je hebt er toch nog iets van gemaakt en, het belangrijkste, ik zie aan je bijdragen dat je er plezier aan gehad hebt. Je mag trots zijn op jezelf want ik durf wedden dat er hier zelfs oudere mensen zijn die hiermee nooit zouden beginnen omdat ze "het niet kunnen". Jij bent het levende bewijs dat iedereen dit moet kunnen. Ik zou dus zeggen, doe zo verder, je komt er wel!

Wel dankje voor je compliment.

huisje verder aan het afwerken straks of morgen de pics.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Hierbij presenteer ik de Martimat:


martimat by modeltrainho, on Flickr

martimat by modeltrainho, on Flickr

martimat by modeltrainho, on Flickr

commentaar:
-zeer realistisch
- makkelijk versnijdbaar
- hoge kwaliteit
- stevig en soepel.
- kan aan de wensen van elke modelbouwer aangepast worden
- Ik ben er heel blij mee

groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Gisteren alle bovenleidingspalen verwijderd van de baan. Ik ga al de portalen rustig afbreken en ik ga de masten en de hangdraad hergebruiken als fundering van een ander project.
Mijn baan is dus nu stroomloos maar ik rij toch noch mer e-loks.

het dorpje zal even moeten wachten want het station heeft het meest plasticcard.
Men zegt. zot zijn doet geen zeer maar het zijn die kuren.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

De BR0(0)1 die een te slechte motor en stroomopname had is ipv rollend materieel een monument geworden.

roco BR01 by modeltrainho, on Flickr

standbeeld by modeltrainho, on Flickr

groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

PietB

Citaat van: LS Models op 16 september 2013, 21:04:52 PM
De BR0(0)1 die een te slechte motor en stroomopname had is ipv rollend materieel een monument geworden.
Hoi Cedric, is dat niet te herstellen, want dit is een te mooi model om het alleen maar statisch te laten staan.........toch?

grt Piet.

OlivierV

Ik herinner mij uit zijn topic erover dat er nieuwe antislip bandjes op moeten, de lantaarn is met wat spul van weinert te fiksen en zelf stroomafnemers plaatsen is ook niet zo heel moeilijk meer.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan