Roco/Fleischmann Z21 : bedieningsstand voor BR 103

Gestart door eve, 22 december 2012, 09:32:16 AM


INFO

OOOOOHHHH Och, daar krijg je een harde van..... maar niet heus.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Jurgen

Citaat van: INFO op 23 december 2012, 01:39:11 AM
OOOOOHHHH Och, daar krijg je een harde van..... maar niet heus.

;D


Ik denk dat dit vooral als gadget voor de jeugd zal moeten dienen want ik zie er ook het nut niet van. Het is misschien leuk om eens uit te testen, maar na 1 keer testen gebruik je dit nooit meer.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

stevend

Ik denk dat er toch voordelen zijn .
Wat voor mij van tel is is dat er geen knoppen meer zijn waar je aan vast hangt.
Stel dat er nog meer mogelijkheden zijn, (lees toeters en bellen) dan zit je vast met de funtie van je knopjes.
Of als alles nu vereenvoudigd wordt , blijf je weer vast zitten . Oplossing is misschien een nieuwe centrale?
Zie de evolutie intelligi box 1( enkel knopkens) en de ecos 2.
Zulke veranderingen kan je direct downl. op je tablet. En je hebt direct je nieuwe layout.
Waarschijnlijk voor heel wat minder euro's, daar het gaat over enkel software.
Voor diegenen die nu willen starten met digitaal...

INFO

Als je waar voor je geld wil, dan  is een Z21 met een dure aaifoon of een aaipad een slechte keus, te meer omdat de Z21 een heleboel gebakken lucht is wat nog niet voor de helft echt functioneel is. Maar goed als jij je blind staart op een mooi plaatje op je beeldschermpje, wie houd je tegen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Jurgen

Het stond ook zo in het artikel in MSM, als je nog geen smartphone of tablet hebt, dan is dit een dure centrale want zo'n tablet of smartphone kost vrij veel (tenzij je zo'n dure formule neemt met abonnement en het tablet of de smartphone voor € 1).

Wim kan misschien wel gelijk hebben dat de helft nog maar functioneel is, maar ik denk dat dit systeem op termijn wel voordelen zal bieden. Doordat de centrale met een router werkt, kan zowat alles doorgegeven worden aan de locdecoders. Komt er later een locdecoder op de markt met zeg maar 50 functies, dan moet men gewoon het programma aanpassen en moet je als gebruiker gewoon een update uitvoeren. Bij andere centrales zit je vast aan de 16 knopjes en dan zou je al een volledige nieuwe centrale moeten kopen als je alle functies wil gebruiken (kijk maar naar de ESU locs!).

Maar Wim heeft uiteraard wel gelijk, het systeem staat nog in zijn kinderschoenen en heeft nog ontwikkeling nodig. Maar is dat niet zo bij elk systeem?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ToThePoint

Ik heb een nokia smartphone. Dat gaat al niet.
BTW heb eens gekeken om de applicatie te installeren.
Wat een gedoe seg.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

Ik heb de applicatie op mijn Acer A500 tablet geïnstalleerd.  Geen probleem.
Alleen: al de rest heb ik niet  ;D Geen baan, geen electronica, geen computer die de boel aanstuurt.
Hopelijk zal mijn tablet ooit met Dinamo (?) en Koploper (?) kunnen samenwerken ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

INFO

#8
Citaat van: ToThePoint op 04 januari 2013, 15:10:14 PM
Ik heb een nokia smartphone. Dat gaat al niet.
BTW heb eens gekeken om de applicatie te installeren.
Wat een gedoe seg.


Nu, dat gedoe valt wel heel erg mee. Zelfs ik kon dat binnen een minuut en kan via mijn aaifoon een treintje laten rijden via de Z21 centrale.
Maar verder dan dat ho maar.

LocoNet en XpressNet zijn niet compatibel met elkaar en wisselen dus onderling geen informatie uit. Eén van de luchtkastelen.
Dan nog maar te zwijgen als je hem via een besturings programma wil aansturen, dan komen er de nodige kabels aan te pas, want via wifi lukt het niet.

En de opmerking over een lok met 50 functies, dat is toch geen probleem een Intellibox V2.0 of een IBII kunnen er 32767 aansturen. Iets wat voor iTrain geen enkel probleem hoeft te zijn.
En koploper is er enkele programma regels van verwijdert, als het echt zou moeten, maar gelukkig hoeft dat niet en is het aansturen van 28 functies wel genoeg.
Verder is het wel leuk om te zeggen een lok met 50 functies, maar kan de Z21 die wel aansturen? Ben bang van niet namelijk, hij komt niet verder dan 23 functies. + de normale frontlicht functie F0

Alleen de waarheid ligt in het midden.