Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

machinist bij de nmbs

Gestart door wisselstromer, 11 december 2012, 11:16:14 AM

chef garde

Olivier: zeker doen!

Indertijd heb ik altijd mogen studeren van mn ouders, heb uiteindelijk mn A1 diploma gehaald en een uiterst plezante studententijd beleefd.  Maar mocht ik opnieuw moeten beginnen, dan start ik op mn 18 direct aan het spoor!

2012

In september gaat men opnieuw een klas opstarten in Gent, ik ben alvast beschikbaar om ne leerling mee te nemen tijdens de praktijkdagen  8)

OlivierV

Citaat van: 2012 op 20 mei 2013, 11:38:00 AM
In september gaat men opnieuw een klas opstarten in Gent, ik ben alvast beschikbaar om ne leerling mee te nemen tijdens de praktijkdagen  8)
In september weet ik ook mijn uitslag van mijn herexamens ... :)

Citaat van: chef garde op 19 mei 2013, 18:58:07 PM
Olivier: zeker doen!

Indertijd heb ik altijd mogen studeren van mn ouders, heb uiteindelijk mn A1 diploma gehaald en een uiterst plezante studententijd beleefd.  Maar mocht ik opnieuw moeten beginnen, dan start ik op mn 18 direct aan het spoor!
't Is eigenlijk wel een hele tijd een jongensdroom van mij geweest. Wat ik nu doe interesseert mij wel en het leert mij veel dingen die ik altijd al heb willen weten maar aan de andere kant dan weer ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

2012

Citaat van: OlivierV op 20 mei 2013, 12:51:13 PM
Citaat van: 2012 op 20 mei 2013, 11:38:00 AM
In september gaat men opnieuw een klas opstarten in Gent, ik ben alvast beschikbaar om ne leerling mee te nemen tijdens de praktijkdagen  8)
In september weet ik ook mijn uitslag van mijn herexamens ... :)

Citaat van: chef garde op 19 mei 2013, 18:58:07 PM
Olivier: zeker doen!

Indertijd heb ik altijd mogen studeren van mn ouders, heb uiteindelijk mn A1 diploma gehaald en een uiterst plezante studententijd beleefd.  Maar mocht ik opnieuw moeten beginnen, dan start ik op mn 18 direct aan het spoor!
't Is eigenlijk wel een hele tijd een jongensdroom van mij geweest. Wat ik nu doe interesseert mij wel en het leert mij veel dingen die ik altijd al heb willen weten maar aan de andere kant dan weer ...

Ma om in september te kunnen starten moet je nu inschrijven en de selectie procedure doorlopen hebben tegen september he. Dus als je pas in september gaat weten hoe het is geweest met je herexamens kom je te laat en ga je de september trein missen  8)
Wat je kan doen is nu meedoen en as je slaagt in selecties kan je dan nog de job nemen of laten voor wat die is... afhankelijk van de herexamens.

janieburton

Een vraagje.

Waarom is de bezetting in Europa in de locomotief maar met één treinbestuurder en in sommige landen met 2 treinbestuurders(ik dacht dat in de UK  ten tijde van BR er 2 waren en dit heden ten dage nog maar 1 is)
 

OlivierV

Citaat van: 2012 op 20 mei 2013, 12:57:31 PM
Citaat van: OlivierV op 20 mei 2013, 12:51:13 PM
Citaat van: 2012 op 20 mei 2013, 11:38:00 AM
In september gaat men opnieuw een klas opstarten in Gent, ik ben alvast beschikbaar om ne leerling mee te nemen tijdens de praktijkdagen  8)
In september weet ik ook mijn uitslag van mijn herexamens ... :)

Citaat van: chef garde op 19 mei 2013, 18:58:07 PM
Olivier: zeker doen!

Indertijd heb ik altijd mogen studeren van mn ouders, heb uiteindelijk mn A1 diploma gehaald en een uiterst plezante studententijd beleefd.  Maar mocht ik opnieuw moeten beginnen, dan start ik op mn 18 direct aan het spoor!
't Is eigenlijk wel een hele tijd een jongensdroom van mij geweest. Wat ik nu doe interesseert mij wel en het leert mij veel dingen die ik altijd al heb willen weten maar aan de andere kant dan weer ...

Ma om in september te kunnen starten moet je nu inschrijven en de selectie procedure doorlopen hebben tegen september he. Dus als je pas in september gaat weten hoe het is geweest met je herexamens kom je te laat en ga je de september trein missen  8)
Wat je kan doen is nu meedoen en as je slaagt in selecties kan je dan nog de job nemen of laten voor wat die is... afhankelijk van de herexamens.
Dat is een optie, of ik kan gewoon de volgende trein nemen (zodat ik mij beter kan concentreren op mijn herexamens), op een paar maand gaat het hem nu niet aankomen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Ieder vak heeft zijn voor en nadelen. Ik heb zelf altijd gehouden van het onregelmatige leven. Eerst 5jr op zee, daarna in de operationele dienst voor de containerscheepvaart rederij in Rotterdam. Je moet er van houden maar vooral tegen kunnen. Ik heb het bijna 40jr gedaan en nooit spijt gehad. Wel is het zo dat hoe ouder je wordt je af en toe wat meer slaap nodig heb.

Als ik het over kon doen graag weer het zelfde en niet alles geprogrammeerd alleen van 0800 tot 1700 met vaste lunch tijden. Dit of je nu op het spoor of op zee zit. Maar het meest belangrijkste is kan je achterban er tegen dus vriendin/vrouw kinderen etc. Papa moet regelmatig even overdag slapen en men moet daarop ingesteld zijn

Wim

OlivierV

Citaat van: Eres op 20 mei 2013, 16:58:21 PM
Ieder vak heeft zijn voor en nadelen. Ik heb zelf altijd gehouden van het onregelmatige leven. Eerst 5jr op zee, daarna in de operationele dienst voor de containerscheepvaart rederij in Rotterdam. Je moet er van houden maar vooral tegen kunnen. Ik heb het bijna 40jr gedaan en nooit spijt gehad. Wel is het zo dat hoe ouder je wordt je af en toe wat meer slaap nodig heb.

Als ik het over kon doen graag weer het zelfde en niet alles geprogrammeerd alleen van 0800 tot 1700 met vaste lunch tijden. Dit of je nu op het spoor of op zee zit. Maar het meest belangrijkste is kan je achterban er tegen dus vriendin/vrouw kinderen etc. Papa moet regelmatig even overdag slapen en men moet daarop ingesteld zijn

Wim

Onregelmatigheden maken mij niks uit, ik ben zelf zo onregelmatig als het weer in België. :D

Qua achterban/familie/gewijfte/eigen kweek, ik zeg altijd: als ge mekaar gaarne ziet, dan neem je dat er allemaal bij. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

wisselstromer

ik ben zaterdag naar de infosessie geweest voor treinbestuurder
nu woensdag moet ik op gesprek
hier worden mijn persoonlijkheid, gedrag, bevattings-en redeneringsvermogen en de interesse getest :-)
maar ook mijn technische kennis en daar maak ik me zorgen over
die is namelijk praktisch nihil, ik heb de kleine cursus die ze meegaven al eens een paar keer doorgenomen maar het is toch nog
veel chinees voormij
nu moet ik die dag 12/20 halen en is mijn vraag hoeveel de tech kennis doordrukt in die score?

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Steam.N

Wim, ik wens je in elk geval veel succes toe !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steven123

#100
Citaat van: wisselstromer op 15 juli 2013, 20:35:36 PM
ik ben zaterdag naar de infosessie geweest voor treinbestuurder
nu woensdag moet ik op gesprek
hier worden mijn persoonlijkheid, gedrag, bevattings-en redeneringsvermogen en de interesse getest :-)
maar ook mijn technische kennis en daar maak ik me zorgen over
die is namelijk praktisch nihil, ik heb de kleine cursus die ze meegaven al eens een paar keer doorgenomen maar het is toch nog
veel chinees voormij
nu moet ik die dag 12/20 halen en is mijn vraag hoeveel de tech kennis doordrukt in die score?

wim

Ben je zeker dat je al onmiddelijk op gesprek moet?
Want bij mij was er na de infosessie eerst nog een dag met computertesten (psychologisch en technische vragen over die kleine cursus)
Na de middag kreeg ik meteen de resultaten van die testen mee, en dat was allemaal goed. 
(had er wel goed voor geleerd want ik ben geen krak in wiskunde en formules)

Als ik het mij goed herinner is die 12/20 enkel voor de psychologische testen waarin men nagaat of je normaal en geschikt bent,
die technische testen stonden dacht ik 'nog' niet op punten, en zijn eerder bedoeld om te weten hoever je staat, en ook voor de jury in het gesprek achteraf, zodat die kunnen bepalen of je het tegen dan beter kan bv...




Pas enkele weken later moest ik op gesprek komen ivm motivatie en aan het bord nog een paar oefeningen maken opnieuw over dezelfde cursus.
Toen dat in orde was mocht ik door naar de medische testen.

Steek er in elk geval genoeg tijd in, want anders zit je toch met miserie als je uiteindelijk aan dat bord voor de jury oefeningen moet maken.  ;)

In elk geval veel succes!
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

wisselstromer

merci voor de uitleg
ik dacht gehoord te hebben dat ik al op gesprek moest maar ik kan mis zijn
die computertesten tellen idd nu nog niet mee
maar we zien wel wat gebeuren zal :-)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Eres

Wim

Heel veel succes en sterkte de komende tijd. We zullen duimen voor je

Wim

wisselstromer

in die brief die bij de uitnodiging zit staat dat de geschiktheidstesten "eliminerend" zijn
maar in de folder staat dat ze dat niet zijn?
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Steven123

Citaat van: wisselstromer op 15 juli 2013, 22:59:48 PM
in die brief die bij de uitnodiging zit staat dat de geschiktheidstesten "eliminerend" zijn
maar in de folder staat dat ze dat niet zijn?

Ze zijn wel degelijk eliminerend, bij mij was het in de voormiddag die psycho-testen op pc, en na de test moesten de mensen die er niet door waren aan hun pc blijven zitten, al de anderen moesten weer naar de wachtzaal.

De helft is toen blijven zitten...

Na de middag was het dan die technische testen opnieuw aan dezelfde pc, dit was wel enkel voor de mensen die er door waren, voor die anderen was het toen al afgelopen...
Die technische testen waren op dat moment niet eliminerend, maar tegen het jury-gesprek moet je het wel degelijk goed kunnen.

Dus nu al zeker je best doen voor die psycho-testen!
Succes!

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook