Train World

Gestart door dgrr57, 14 november 2012, 17:30:30 PM

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 24 oktober 2015, 19:29:59 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 22 oktober 2015, 22:36:14 PM
http://users.telenet.be/pk/stations.htm

Was deze niet goed genoeg misschien? :):)

;)
Ik denk dat de schuld bij die smartfones ligt, Rudy. Veel te klein scherm om alles te lezen :-\ :'(

Jurgen

Hoe kan men de locs uit hal 2 en 3 buiten rijden? Er staat toch een muur tussen die hallen en volgens mij kon die niet meer open.
Tenzij ik iets gemist heb in het donker...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

evan

Citaat van: Jurgen op 24 oktober 2015, 21:39:53 PM
Hoe kan men de locs uit hal 2 en 3 buiten rijden? Er staat toch een muur tussen die hallen en volgens mij kon die niet meer open.
Tenzij ik iets gemist heb in het donker...

De openingen in de muur thv de rails zijn gedicht met Gyproc  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Jurgen

Citaat van: evan op 24 oktober 2015, 22:02:13 PM
Citaat van: Jurgen op 24 oktober 2015, 21:39:53 PM
Hoe kan men de locs uit hal 2 en 3 buiten rijden? Er staat toch een muur tussen die hallen en volgens mij kon die niet meer open.
Tenzij ik iets gemist heb in het donker...

De openingen in de muur thv de rails zijn gedicht met Gyproc  ;)


Dat lijkt me dan ook niet meteen de handigste oplossing. Ze hadden er beter grote poorten geplaatst, maar ja, wie ben ik hé...  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

59erke

Citaat van: Jurgen op 25 oktober 2015, 13:10:51 PM

Dat lijkt me dan ook niet meteen de handigste oplossing. Ze hadden er beter grote poorten geplaatst, maar ja, wie ben ik hé...  ;D


Poorten zijn veel duurder dan een stukje gyproc met wat studs...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

prulleman

Heb ondertussen ook een bezoek gebracht aan Trainworld. Is fijn museum. Veel sfeer en zeker de moeite waard. De collectie is wat beperkt als je weet wat er allemaal niet in staat, maar wat binnen staat is wel fijn gepresenteerd. De modelbaan was buiten dienst want er reed niks, alleen de verlichting werkte. De museumshop is wel een afknapper. Ik had gehoopt wat boeken te kunnen kopen (uitgaves van Nicolas Collection of TSP en zo) maar er ligt alleen maar wat brol. Een mooie poster hebben ze ook al niet, alleen tekeningen van Schuiten die gruwelijk duur zijn. Blijkbaar beslist de directeur daar over wat er in de shop komt. Dat kan veel beter hoor. Voor eten en drinken moet je in Le cheval de fer zijn. Is minstens de helft goedkoper en beter dan het museum. En tligt er vlak bij. Verder een heel fijne uitstap gehad :D

Pol

Ik ben vorige week ook geweest. 't Is een prachtig museum als het gaat om presentatie (licht, geluid, opstelling) en dat is erg fijn om te genieten van de sfeer. Er is slechts weinig info te vinden over het materiaal dat er staat, maar gezien ik de toer niet gemaakt hebt met een audiogids of smarthone (Een persoonlijke keuze ...) weet ik niet of men daar meer vertelt en hoe die info is opgesteld. Blijkbaar was het een bewuste keuze om niet te veel borden bij elk item te zetten.

Ik ken weinig van de collectie van de Belgische Spoorwegen, maar kan me ook voorstellen dat er heel wat meer materiaal is dat het waard is om te tonen. Natuurlijk vraagt zoiets echter ook weer plaats en financiën dus kan ik begrijpen dat men serieuze overwegingen heeft gemaakt bij de keuze van wat er wèl getoond zou worden.

De giftshop is inderdaad erg mager en nodigt door de kale sfeer ook niet echt uit om eens rustig door te snuisteren.

Al bij al is het alvast een museum dat ik zeker nog eens ga doen, maar dan wel deze keer mèt de kinderen.

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

evan

Hoi,

De Gift shop gaat vermoedelijk nog uitgebreid worden en er is de nodige stimulans ::) ;)

Gisteren ben ik de herstelde en onderhouden treinen gaan terug brengen en inderdaad er heeft zich het voorbije weekend een panne voorgedaan.

Er reed een reeks 25 met M2's rond en een Stoomloc met gesloten wagens.  De stoomloc met 3 assige tender had in de klimspiraal een wielbreuk gekregen en met ontsporing tot gevolg van de tender.  Nog nooit gezien zo een wielbreuk :o  Door de ontsporing waren de andere treinen gehinderd.

Vermits er (te) weinig personeel is in het weekend hadden ze de tijd niet om het euvel op te lossen.  Ondertussen rijdt alles terug prima.

Groetjes, 

PS: voor de geïnteresseerden:  https://www.youtube.com/watch?v=HqvWy710URo

Ik heb dit filmpje gemaakt vlak voor de opening.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

chef garde

Schoon filmke!  Respect!

loebaske

Idd schoon filmke, is misschien de indruk, maar persoonlijk rijden die treinen toch heel snel ?

Een wielbreuk, dat val niet rap voor, zo zie je maar als die uren aan een stuk rijden wel heel veel te lijden hebben, is niet zoals thuis effe een paar rondjes rijden...

evan

De treinen rijden idd. wat sneller maar doorsnee kijkers willen ook dat het vooruit gaat  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

dieselfreak

Citaat van: evan op 08 december 2015, 19:08:47 PM
De treinen rijden idd. wat sneller maar doorsnee kijkers willen ook dat het vooruit gaat  :)


Ik niet, maar ik ben dan ook geen doorsnee kijker.
MC

doomslu

Mooi filmpje.
Ze rijden inderdaad wat snel voor mijn zin, maar ik begrijp de argumenten wel.

Ik heb ook goed op de bovenleiding gelet!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janieburton

Mooi Filmpje!

Vraagje: rijen al de treinen constant? Of is er een moment dat ze ergens in de "coulissen" stoppen op een uitwijkspoor en "vervangen" worden door een ander treinstel?

Ik heb ergens gelezen dat in MWL een trein die 2 minuten rijdt daarna ook 2 minuten of langer stil staat dit om "slijtage" te verminderen
 

evan

Ze rijden constant als er publiek voor de baan staat.  Er is namelijk een bewegingsmelder.
De baan is niet bemand of onder toezicht dus een automatisch systeem was niet van toepassing en het budget leende er zich ook niet toe.
Hij passeert wel een technische ruimte waar treinen manueel kunnen verwisseld worden met andere treinen die er staan.  Bovendien rijdt elke trein naar die ruimte of verzamelpunt als er geen publiek is.

groeten,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.