Nieuws:

Nu in MSM 252 TEST: Een vergelijking van de ICR en ICRmh-rijtuigen in H0 * Exact-Train gesloten goederenwagen type 2021 ex-DR-Bremen

Hoofdmenu

Polderdam, Een update

Gestart door PietB, 07 november 2012, 12:10:53 PM

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Sattrickske

Heel mooi Piet!
Nu nog enkel de juiste voorschakelweerstand voor elke LED want ik heb de indruk dat de lichtopbrengst niet dezelfde is (kan ook aan de foto liggen).  En dan is 't perfect.

Klaas Zondervan

Het verschil in helderheid komt waarschijnlijk doordat Piet de leds voor de foto parallel heeft gezet. Door verschillen in Vf krijg je dan vanzelf verschil in lichtsterkte.
In normaal bedrijf brandt er altijd maar één led tegelijk, en dan zie je dat verschil niet meer.

raf

ja die drie led's branden niet even hard
ik los da op met 3 weerstanden en dan nog een nummer 4 (trimmen)voor allemaal
de drie ledjes krijgen hun weerstand die ze moeten hebben voor 5 volt spanning en dan een op de plus (als ze allemaal met de + aan elkaar hangen )die ik kan trimmen
zo kan ik met die ene ze allemaal gelijk dimmen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Knap gedaan, Piet. 0603 Smd's, blijkbaar ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Ja inderdaad ik heb 0603 led's gebruikt.
Het helderheids verschil zit heb vooral in de gebruikte camera (Samsung S3).
Want op het oog zijn ze alle drie even helder.

Maar deze versie ligt inmiddels al weer in de vuilton, want ondanks dat ik binnen en buitenkant met primer (Humbrol 1 ) en zwart (Humbrol 21) heb behandeld geven de leds dermate veel strooilicht dat de frontplaat en de kappen doorschijnen.
Ik ben nu bezig met messing kappen en een ABS frontplaat.
De licht remmende eigenschap van ABS is beter dan van styreen van de zelfde dikte.

grt Piet.

dani

Komt goed zo te zien....
De aanhouder wint !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Sattrickske

Laat anders je ledjes iets minder hard branden.  Maar voor de kappen zal het inderdaad heel moeilijk worden in styreen.  Een reflecterende verflaag tussen je primer en eindlaag helpt ook.

Steam.N

Kun je niet de zij- en achterkant van je ledjes zwarten, vóór je ze plaatst?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

Of een krimpgaine over doen, enkel licht op het punt

raf

een 603 smd led en daar een krimpkousje over zetten ????
da wil ik zien

enige oplossing is zilver verf zoals vroeger uit da doosje
die reflecteert het licht terug binnen in de led behuizing

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Ik heb voor het volgende experiment gekozen, de ABS frontplaat en de messing kappen.

Zeg nou zelf dat ziet er nu toch al beter uit, nietwaar?
Morgen schilderen en de led's er in.

Wordt vervolgd.

grt Piet.

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Yep !  Ziet er alweer prima uit, Piet.
Nu hopen dat de lichtverstrooiing volledig weggewerkt is, en niet langs de achterkant van de ledjes komt piepen ...