Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Nog eens... een beginner :)

Gestart door bench2011, 04 november 2012, 03:06:05 AM

bench2011

Hallo,

Ik ben weer eens een absolute beginner.
Ik heb me recentelijk een roco starterskit gekocht (geoline) van formaat H0.
en ik heb niet echt vragen over locomotieven of zo, die koop ik liever op het zicht.
Het probleem wat ik heb is...

In de winkel dat ik de starterset heb gekocht, hebben ze mij deze geoline aangeraden, dit was tijdens een vakantie.
Eenmaal terug thuis was 1 locomotiefje een beetje weinig en ben ik naar een andere winkel gegaan om een andere loc te kopen, en natuurlijk wat extra spoor.
Daar een beetje gesproken met de verkoper, bleek dat hij niet zo dol was op geoline, en als ik hiermee verder wou, dat ik beter op voorhand kon bestellen. (gelukkig was er nog 1 uitbreidingsset).

Nu de vraag.......
Ik wil uiteindelijk graag een mooi, realistisch spoor met schaduwstation en vanalle toeters en bellen hebben.
Dit gaat jaren duren, dus wil ik ook graag een duurzaam systeem hebben.
Ik heb nu een systeem met de multimaus van roco en geoline met bedding.
Ik heb 2 locs die hierop rijden (hoewel deze geherprogrammeerd moeten worden, maar dat is een andere vraag) en vind het formaat perfect.
Kan ik beter overstappen op andere sporen of is geoline wel goed?
Alle info is welkom, de vraag is echt over de sporen en eventueel de centrale, niet het formaat.

Dank bij voorbaat

bench2011

nog even een extra vraagje.

Weet iemand misschien een club in de buurt van laakdal/geel?

Dank bij voorbaat :)

TBCédric

Ik weet niks van roco geoline. Ik gebruik nu piko A gleis maar later ga ik naar roco 2,1 van roco omdat jer betonnen betonnen dwarsliggers hebt. Mijn vraag is : voor welk tijdperk ga je?



Groeten de ce
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ysbeer

Eerst moet je bepalen wat je wil.