Appreciatie

Gestart door rixke rail, 30 september 2012, 18:05:47 PM

rixke rail

Hey iedereen,
er was een tijd dat ik bij elke mooie realisatie reageerde om mijn bewondering te verwoorden.
Ik ben daarmee gestopt omdat er gewoon zoveel moois de revue passeert, dat ik ondertussen misschien méér dan 10,000 bijdragen zou hebben, gewoon met "mooi", "prachtig", doe zo voort", e.d.  ...
Denk dus vooral niet dat ik té hovaardig ben om te reageren op elke draad met een nieuw project.
Het is gewoon onmogelijk om op àlles te reageren ... (o.a. ook wegens familiale omstandigheden)
Jullie zijn allemaal "goe bezig", welk project ook, ik wil jullie allemaal graag steunen, ouwe rotten zowel als jonkies ...
Reageer gerust, want ik had graag jullie mening ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Alain

Van mijn kant dezelfde mening toegedaan. Ik bekijk dagelijks het forum en ik vind alles prachtig wat er te zien is. Maar iedere keer als tiende of twintigste "wow" zeggen vind ik inderdaad overdreven. Moet je soms 3 bladzijden verder scrollen om een nieuwe foto te zien.
;)

railman56

idem dezelfde mening en reaktie. ik probeer zoveel mogelijk te volgen maar er is zoveel te zien dat mijn eigen modelbouwtijd er soms bij inschiet. dus moet ik noodgebonden afbouwen........maar blijf aub allemaal verder bouwen.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Gerolf

Ik kan dat standpunt begrijpen. Als er al veel "tof, wow, ..." staat ben ik ook niet geneigd er de zoveelste bij te zetten.
Tenzij ik een vraag heb, of mensen wat wil stimuleren om een stapje verder te gaan, zoals "ik vermoed dat je ... nog wat zal verweren"

Anderzijds is mensen aanmoedigen, ook al is het door gewoon "knap gedaan" of zo te schrijven, een belangrijke functie van ons forum.
Wanneer er nog door niemand gereageerd is op een bouwsel lijkt me dat sneu voor die collega.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Citaat van: Gerolf op 01 oktober 2012, 09:45:02 AM
Wanneer er nog door niemand gereageerd is op een bouwsel lijkt me dat sneu voor die collega.
Helemaal mee eens, dat is ook zo.
Maar soms schiet het door, er zijn fora waar het werkelijk ondoenlijk is nuttige info uit een posing te ontdekken, tussen de wow's, de oeh's en de oh wat mooi's.
Want laten we eerlijk zijn een forum is er om elkaar verder te helpen in geval van problemen, onduidelijkheden enz.
Maar een forum is er ook om elkander te inspireren en daar zijn nou de postings met afbeeldingen zo mooi voor.
Je zou zelfs argumenten kunnen andragen om een aparte "mag ik uw baan eens zien?" categorie.
Ik heb dat eens op een ander forum gezien, daar kon alleen maar gepost worden en niet gereageerd.(dat is met smf in te stellen)
Er was in de zelfde categorie ook een aparte "mag ik uw baan eens zien (commentaar en vragen)" mogelijkheid.
Misschien een suggestie Luc?
Maar het blijft een persoonlijk punt of met reageert met een compliment op de posting van een ander.

grt Pieter.

AtMoPo

Een "vind ik leuk" knopje plaatsen naast "reageer" "notificatie" enz.
Je kan zien wie het leuk vind en het verstoort het draadje niet.
Maar ik weet niet of het mogelijk is bij SMF
AtMoPo

Jurgen

Dat doe ik al lang niet meer.
Onlangs heb ik het nog eens gedaan bij een draadje waar vele mooie dingen stonden en nog niemand gereageerd had. Het was niet mijn schaal en ik ging er ook nooit kijken, maar ik was wel verschoten. Dat heb ik dan eens vermeld, maar afgezien daarvan lijkt het mij soms overbodig om te reageren met een gewone "wow" of "prachtig" want eigenlijk brengt dat niets bij aan het draadje.

Als er te veel "wow's" en dergelijke geplaatst worden wordt het draadje zelfs onoverzichtelijk vind ik zelf.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

CiteerEen "vind ik leuk" knopje plaatsen naast "reageer" "notificatie" enz.

Zou een goeie oplossing zijn om zo'n posts te vermijden. Er zijn alleszinds forums waar dat zo is. Daar krijgt een draadje sterren in het overzicht.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 01 oktober 2012, 09:45:02 AM
... Wanneer er nog door niemand gereageerd is op een bouwsel lijkt me dat sneu voor die collega.
Ben ik helemaal mee eens.
Ik ben dan ook een veelvuldige Wow-er , en toon graag mijn appreciatie ...

Een "Vind ik leuk" knopje doet ongeveer hetzelfde, en stoort inderdaad veel minder het verhaal ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Citeervind ik leuk

Nee toch, gaat hier toch nie lijken op dat racebook..

Michiel

Ik zal ook meestal wel reageren, maar probeer dan wel te verwoorden waarom ik dit of dat mooi vind. En eventueel aanvullend een vraag hoe dat gedaan werd, of wat ik dan weer storend zou vinden, of een alternatief... kortom proberen om constructief verder te bouwen om het mooie resultaat. Ik zal zelden met een enkel woord reageren.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)