Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#4711
Na redelijk wat gesukkel heb ik toch eindelijk de eerste lange wand (tweemaal, weliswaar  ;) )



Deze wand is niet volledig waarheidsgetrouw: de ingeëtste lijnen komen in de realiteit bovenop de wand.
Maar de algemene indruk is er.  Ik ben tevreden.

Dat zal het spijtig genoeg zijn, voor vandaag.
Klein stapje ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Citaat van: Steam.N op 02 juni 2015, 22:17:39 PM
Deze wand is niet volledig waarheidsgetrouw: de ingeëtste lijnen komen in de realiteit bovenop de wand.
:-X

Metpetergaathetbeter

misschien in die lijnen iets verwerken dat er boven opligt, bv synthetische(nylon) koord of iets dergelijks die die indruk kan wegnemen en relief kan brengen ? :-\

SuSke

Jean, mooi etswerk maar... Heeft je trammetje 2 identieke zijkanten of moeten ze niet gespiegeld zijn met de deuren aan dezelfde kopwand?


Weet het, het spreekwoordelijke roet in het eten...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

toch wel.  andere kant gaat morgen het bad in.
Beide mapjes werden gelijktijdig aangemaakt.
Waarom twee identieke?
Voor het geval de verwerking fout gaat.  Dan heb ik een reserve.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

guydhaese

Dit is een fantastisch werkstuk, Jean!
En zeggen dat dit in schaal N is!
Ik heb uw schitterende minibaan op de expo in Leuven ontdekt, en ik ben heel benieuwd naar het passend rollend materieel tijdperk I.
Ik ben zeer onder de indruk van uw werk.
Met vriendelijke groet,
Guy

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Citaat van: SuSke op 02 juni 2015, 23:22:28 PM
... moeten ze niet gespiegeld zijn met de deuren aan dezelfde kopwand?...

Die gespiegelde wandjes zijn nét uit het etsbad gekomen.
Prima gelukt.
Ondertussen heb ik beide zijden op één maskertje gezet, zodanig dat ik met één etsproces beide kanten heb.

Nu is het montagetijd:
- wanden onderling bevestigen,
- wanden op het onderstel bevestigen
Dan zal ik zien of ik binnenafwerking voorzie of niet. (met schildering)
Dan pas komt het dakje aan bod (maskertje ligt klaar).

Er komt natuurlijk nog een schilder-experiment ... Op dit moment denk ik:
- raamwerk (bruin) eerst (airbrush?  Zo ja, dan ziet de hele buitenwand bruin ...
- raamwerk afdekken met LiquidMask, en buitenkant groen airbrushen
- binnenkant airbrushen (lichtbruin)
Of dit goed komt zie ik nog ...

Ik heb geen idee wélk groen nodig is.
Hier heb ik enkele Vallejo groentjes liggen (71.014: Gunship Green, 71.093: Field Green, 70.894: Cam.Olive Green) die op 't zicht zouden kunnen kloppen.
Maar gezien het te schilderen materiaal nieuw-zilver is, kan ik best met een primer werken.
Daarvoor heb ik Vallejo 73.607 U.K. (Bronze Green), eveneens wat aan de donkere kant ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Citaat van: Steam.N op 03 juni 2015, 21:07:22 PM
Dan zal ik zien of ik binnenafwerking voorzie of niet. (met schildering)
Zelfs een rudimentair interieur à la Arnold (blokjes met plaatjes tussen) zou toch al een heel verschil geven. Mét preisertjes uiteraard.
Details zoals de potkacheltjes/binnenlantaarns... zal je wel kunnen weglaten zonder dat iemand het merkt.

Metpetergaathetbeter

je had een pm van mij gekregen  ;)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

ik wou  je behoeden voor wat misschien onherroepelijk zou worden, had eerder al eens aangehaald van die nylon, persoonlijk vond ik hetzelf niet eens zo'n slecht idee ! Was eigenlijk verwonderd dat je er niet op reageerde of had je erover gelezen ! :-\ ;)

Steam.N

Had er tot mijn schaamte overgelezen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter