Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Herwig

#4545
Moortgat-DUVEL-bier wordt onder die naam gebrouwen vanaf ongeveer 1926.
Dit was min-of-meer de charleston-tijd, met korte rokjes. Niet het bier, maar de trendy dames, tussen W0 I en W0 II.

In het Kempische Turnhout, A°  1900-en-een-beetje, zou er op die tafeltjes een  " Zute Bruine "  (bier) kunnen hebben gestaan ....of misschien een jeneverke ?

marc goovaerts

Die korte rokjes waren vooral een zaak van binnenkamers of in het uitgaansleven. Eenmaal 'op straat' droegen ze er een extra lange mantel over.
Je kan je een breuk zoeken naar foto's uit die periode waar je die specifieke charleston-mode in de 'publieke ruimte' zou tegenkomen.

Steam.N

Was Charleston niet ná 1910 ??? Eerder 1920 ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Midden jaren 20, begin jaren 30. Midden in het 'interbellum' dus, toen de wereld net bekomen was van de vorige wereldramp en via een Amerikaanse beurscrash afstevende op de volgende...

Herwig

charleston:    zie bericht # 4545:  rond  A°1926:  op de markt komen van den Duvel.

A° 190x :      andere (zedige) kledij en drankjes.

Steam.N

#4550
Eindelijk staan wat stoeltjes en tafeltjes op hun plaats ...



Eén tafeltje staat nog los, want ik wil nog eerst een dorstige laten plaats nemen ...

Maar ... miserie alom: drie stoelen komen terug los ...
Niet te verbazen: op de onderkant van de poten blijft nagenoeg geen lijm hangen ...

Van dat probleempje een voordeel willen maken:
Ik lijm de volgende drinkebroer eerst op zijn stoel, en plaats dat duo dan pas op zijn plaats ...
Zo gedacht zo gedaan ...

Resultaat: 



Nog méér in de miserie: Stoel - Dorstige - en Vinger vormen een onlosmakelijk stilleven ...
Doeme ...
Gelukig is mijn nieuw mes vlijmscherp, en mijn huid week genoeg ...



Wel écht een "personal touch" ...

Spijtig genoeg mag dit het baantje niet op.  Niet op te kuisen, en zoals het nú is een beetje wansmakelijk ...
Stoeltje wég dus, en volgende poging ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Je bent weer echt een kunstwerk aan het creëren Jean!
Petje af.

grt Piet.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: PietB op 26 april 2015, 12:20:09 PM
Je bent weer echt een kunstwerk aan het creëren Jean!
Petje af
+1   (eigenlijk vinger af !  ;D)

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

raf

ca lijm lost op met warm water Jean
misschien proberen in een klein spuitje wat heet water te doen en dit zo op het stoeltje te laten druppelen tot je huidje lost
probleem met CA lijm is dat het voor duikboten totaal ongeschikt is om dat het dus terug lost na een tijdje
durft ook nogal eens exploderen als er een plasje in je boot staat van die ca lijm
mijn maat heeft da onder vonden
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

sdz1976



De sfeer komt er meer en meer in met dit soort details

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Rangeerduivel

Citaat van: Steam.N op 26 april 2015, 12:07:32 PM
Wel écht een "personal touch" ...
Stoeltje wég dus, en volgende poging ...

Of aanbieden als hebbeding in de rubriek "te koop;Stoeltje met stukje Jean!" 8) 8)

;)

Steam.N

#4557
Citaat van: Rangeerduivel op 26 april 2015, 16:27:17 PM
... aanbieden als hebbeding in de rubriek "te koop;Stoeltje met stukje Jean!" ...

Stel je voor  ;D ;D ;D

Even verder geprutst : tegen beter weten in, geprobeerd om een koffietasje te maken ...



Onmogelijk ... véél te groot, slecht van vorm ...
Dit tasje is gemaakt uit een styreentje van 1mm diameter.  Kleiner kan écht niet.
Maar stel je voor: 1mm komt overeen met 16cm !!!  Een soepkom is dat ...
Kleinste diameter in huis is 0.8mm, maar dat kan ik niet meer uithollen ...

Ook geprobeerd om een flesje (bier) te maken: kleinste versie die ik kon maken was 6mm hoog ...  een METER groot !
Zelfs een nabucodonosor is zo groot nog niet ...

Dus hierbij stopt de detaillering  ::)
Eén tasje koffie, ongeschilderd.  Misschien plaats ik het wel op één van die terrastafeltjes, maar daar blijft het bij.
Dus géén bordje speculoosjes, geen suikerpotje, geen ...

De tafeltjes en stoeltjes op het perron plaats ik binnen enkele weken: ik geraak nu niet goed onder die spoorkap.


Dus zodadelijk start ik volgend sub-projectje ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#4558
Tafeltjes zijn geplaatst ...



Nu even de aandacht op iets anders zetten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Chrisrail

#4559
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }