Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Peter

Jean, spijtig van die spleet, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat wel goed komt.
Je kennende is dat tegen de beurs helemaal in orde, en indien niet....hoeveel zouden het zien., bij al het andere moois aan je gebouw dat ze kunnen aanschouwen
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Op dit ogenblik haat ik kasseien ...

Deze voormiddag hele tijd kasseitjes drukken in architectenkarton ...
Wil dat stuk nu plaatsen ... kasseitjes vallen amper op ... niet hard genoeg gedrukt ...
Moet dat stuk opnieuw doen ...  doeme ...
En niet OOIT ... maar NU ...

Niets aan te doen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Huugooke

keep it cool hé Jean!
een aantal suggesties voor T-shirts:
keep cool & press
keep cool & etch
keep cool & glue
...

Steam.N

Citaat van: Huugooke op 13 september 2014, 14:37:49 PM
keep it cool hé Jean! ...

::) Daarom de werken even gestaakt ... even stoom aflaten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

vyncky

Citaat van: Steam.N op 13 september 2014, 14:22:33 PM
Op dit ogenblik haat ik kasseien ...

Deze voormiddag hele tijd kasseitjes drukken in architectenkarton ...
Wil dat stuk nu plaatsen ... kasseitjes vallen amper op ... niet hard genoeg gedrukt ...
Moet dat stuk opnieuw doen ...  doeme ...
En niet OOIT ... maar NU ...

Niets aan te doen ...

Jean,

laat je huisgenoten, vrienden wat mee drukken, dat is een stuk leuker, dan gaat het wat beter vooruit!  ;) M'n drie meter kasseistrook op Heide heb ik ook hulp gehad, Met twee, was minder saai en leuker, en ging het vlotter vooruit :p

Ik ben benieuwd  :D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Steam.N

Citaat van: vyncky op 13 september 2014, 15:46:02 PM
... laat je huisgenoten, vrienden wat mee drukken, dat is een stuk leuker, dan gaat het wat beter vooruit!  ...

Yannick, weinig kans voor dit voorstel ... iedereen hier erg drukjes, en weinig interesse voor deze hobby  ;)




Uiteindelijk diep adem gehaald, en begonnen aan de inbouw van de rolbareeltjes in het geheel ...
Die moeten er eerst in zitten, vóór ik de kasseitjes kan plaatsen ...
En díe moeten er definitief liggen, vóór ik de basisplaat van het stationsgebouw definitief vorm geven, ...
vóór ik het stationsgebouw definitief kan plaatsen, ...
vóór de sporenhal geplaatst wordt ...
vóór groensel en details hun plaatsje kunnen vinden ...

Eerlijk gezegd: ik zat wat met de piepers ... want het is zo miniem klein ... moet mooi aangewerkt zijn aan de omgeving ... aandrijving moet in kronkels naar onderkant moduleplaat ...
Werken vlotten verbazend goed: toch de twee rolbarelen van de ene kant van de overweg (andere kant is waarschijnlijk voor morgen).
Bovendien één strook kasseien geplaatst ... waardoor werken aan de stoepen kunnen starten ... waarna ook de definitieve plaatsing van een rij huisen kan beginnen ...

Het is als een domino-opstelling: één steentje valt, en de rest komt in beweging ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Goed dat je dan eerst heel veel steentjes hebt gebouwd Jean  ;)

Ik kan me het gevoel van voldoening dat zo stilaan begint op te borrelen een beetje voorstellen.
Succes met het in elkaar passen van de puzzel  :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Inderdaad een tof gevoel, om stilaan de dingen hun plaatsje te geven.
En op Preizerhoogte begint het hier en daar wat te trekken op oude herinneringen ... geeft een vreemd time-shift gevoel  ...

Nog één dagje voor het weekend voorbij is.
Dus alweer met goeie moed van start ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Jean langzaam maar zeker wordt het één geheel, prachtig als je dit onder je hand tot stand zier komen, succes.
Nog 4 weken....... en dan kunnen wij al dat moois aanschouwen. :D :D :D
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kris

Jean,
Voor die "spleet" , kan je geen goot aan het dak bevestigen zodat hij de kleine opening afdekt?

Prachtig geduldwerk

Kris

Rangeerduivel

Citaat van: Kris op 14 september 2014, 11:39:12 AM
Jean,
Voor die "spleet" , kan je geen goot aan het dak bevestigen zodat hij de kleine opening afdekt?

Prachtig geduldwerk

Kris

of een loodslabbetje...
Gelijk gij ne fijnen zijt moet dat wel lukken... :D

;)

Steam.N

Tja, hoe die spleet gaat weggewerkt worden ... nog geen idee ...

Ondertussen alweer iets anders aangepakt, dan wat ik op mijn planning gezet had :
- aansluiting van enkele spoorsecties aan de loods (eerder over het hoofd gezien)
- het Upstairs-Downstairs huis (geëtste gevel) verder afgewerkt (zij- en achtergevel, dak, schouw)
  (hopelijk krijg ik dit deze avond af, en kan ik dit "definitief" afsluiten)

Straks nog wat bedrading (spoorkap, stukken onder de bak), en de definitieve aftekening van de bodemplaat van het stationsgebouw (al zo dikwijs achteruitgeschoven).
Ook nog een aantal servo's een terugkoppel-draadje geven ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Citaat van: Michael op 14 september 2014, 11:37:03 AM
Jean langzaam maar zeker wordt het één geheel, prachtig als je dit onder je hand tot stand zier komen, succes.
Nog 4 weken....... en dan kunnen wij al dat moois aanschouwen. :D :D :D
Héla gij, de Jean niet zenuwachtig maken hé. Het is nog 33 dagen, dat is bijna 5 weken.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Citaat van: doomslu op 15 september 2014, 08:50:54 AM
Citaat van: Michael op 14 september 2014, 11:37:03 AM
Jean langzaam maar zeker wordt het één geheel, prachtig als je dit onder je hand tot stand zier komen, succes.
Nog 4 weken....... en dan kunnen wij al dat moois aanschouwen. :D :D :D
Héla gij, de Jean niet zenuwachtig maken hé. Het is nog 33 dagen, dat is bijna 5 weken.  ;)

;D ;D ;D  Thanks, Luc.
Elk van die dagen broodnodig !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

#4004
Citaat van: doomslu op 15 september 2014, 08:50:54 AM

Héla gij, de Jean niet zenuwachtig maken hé. Het is nog 33 dagen, dat is bijna 5 weken.  ;)
Luc eigenlijk 4 weken 3/4 klinkt iets minder leuk dan 5 weken 
gewoon een N-tandwieleke bijsteken Jean, wij reken op U !

Groeten Peter ;)