Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

marc goovaerts

Voor dat onderdak... Al lang gedacht dat ik bij de lessen technisch tekenen beter had moeten opletten op school.
Maar toen had ik nog geen link met de treintjes gelegd...

Steam.N

Ja, Marc, dat was een leuke denkoefening.
Om eerlijk te zijn, ging het relatief vlot.  Natuurlijk wel één en ander stuk enkele keren hermaakt om beter te passen  ;)

Deze avond niets meer aan het dak gedaan: constructie om muren recht te krijgen moet eerst goed drogen, alvorens er krachten op gezet worden.
Daarom wat kasseitjes gedrukt.  Tja, nog een bende te doen ...


Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#3947
Net vóór ik naar 't werk vertrok, operatie "Rechttrekken" gestart ...



Muren staan nu recht.
Hopen dat deze avond de verbindingen niet breken door de grote krachten (rechtertip zat 15 graden uit de haak).
Dan kan ik het onderdak tenminste afwerken.

Als afsluiter gisteren avond  zes servo's open gelegd, om een terugkoppeldraadje in te bouwen.
Ging erg vlot, op één servootje na: twee interne draadjes waren gelost, op het moment dat ik míjn draadje soldeerde ...
Tegen dat alles terug vast zat, was de behuizing een heel stuk weggesmolten  ::) :o ;D ;D
Servootjes wachten nu op inbouw, één van de dagen.


Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Brrrr ... avond vol kleine stapjes ...
Hoeveel van die ongeplande dingen gaan nog uit de lucht vallen ...

- Rechttrekken van eerste geveltje van het station is prima gelukt.
  Dus volgende stukje onderdak kunnen plaatsen.
- Daarna gestart aan het rechttrekken van een tweede geveltje:
  Hiervoor alweer enkele stukjes styreen gelijmd tegen gevel en tegenstuk.
  Die moeten goed drogen, dus gebouw opzij gelegd ...
- Loods is op module geplaatst. Dus spoor kan definitief gelegd worden ...
  Ah ja, nog een stuk Code 40 nodig ...
  Dus snel een stuk flexibel gesoldeerd ...
- Stationsgebouw nog eens vastgepakt: verdraaid, nog een viertal kleine stukken gevel te maken ...
  Raam uitgesneden, boogje ingelijmd ...
  Alweer wachten ... Eens droog kan ik de geveltjes invoegen en kleur geven ... daarna plaatsen ...
- En zo gaat het de hele avond ...

Allemaal stapjes ... ze zijn nodig, maar je ziet niets vooruit gaan ... niets dat kan afgesloten worden ...
Diep ademhalen ... en verder doen ...

Straks een eerste stuk leien plaatsen ... zal dan tóch een stukje zichtbare vooruitgang geven ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Jean...  Volgende maand!  Zorg dat je schouders ontspannen zijn om al die klopjes te ontvangen!  Van ons zijn het er al zeker vier (twee grote en twee iets minder grote).  Hoe dan ook, die 264 pagina's is pure modelbouw!  Chapeau!  En een nederige hoofdbuiging!

Groetjes, Peter


Steam.N

Bedankt voor de steun, Peter  ;)
Batterijtjes alweer ietsjes opgeladen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

als iedereen je twee klopjes op je schouder geeft kun je in het hospitaal voor de komende weken
ik ga je gewoon "dag Jean " zeggen en dan staan kwijlen langs je baan.
eens zien of je techniek ook voor HO schaal toepasbaar is
K' breng iets mee wat je misschien kunt gebruiken.(als ik het niet vergeet)
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

#3952
Thanks, Raf.
Benieuwd wat je gaat meebrengen ...  ;)
In elk geval: bedankt voor de verwittiging: ik ga wat schouderbescherming voorzien (stalen epauletten of zo  ;D )




Enkele muurtjes die ik gisteren in honderd haasten ineen boxte ...



Zo kom ik langs alle kanten kleine dingen, die nog even moeten gedaan worden, alvorens een volgende stap te zetten ...
De grote opkuis ... De losse eindjes ...
En hoe meer macro-fotootjes ik maak/bekijk, hoe groter de lijst "losse eindjes" ...
Zo blijkt nu de afwerking van het luik in de gevel maar allesbehalve ... (zeker een vensterbank, mogelijks een raam-kader, ...)

Dakwerkers heb ik gisteren laat tóch op de werf toegelaten.
Gezien het late uur hebben ze niet al te veel kunnen doen:



Twee zijden van de centrale opbouw zijn afgedekt.
Nu het onderdak aan weerszijden klaar is (alleen het linker eind van het gebouw moet nog afgewerkt worden), kan deze avond het grote deel van het dak ge-lei-d worden  ;)
En hopelijk meer, natuurlijk.

Gebouwtje af?
Nee nee: drie splinternieuwe schouwtjes nog te bouwen, afwerking van dakkapel en enkele sierstukken ter hoogte van de dakgoot, de dakgoten rondom het gebouw, enkele extra details op het dak zelf, ...
Maar die activiteiten gaan tussendoor gebeuren, terwijl het grote werk op de modulebak zelf af en toe moet onderbroken worden, of als slaapmutsje, net voor het slapengaan ...

Ik tel de uren af naar deze avond, om alweer wat te kunnen afstrepen op de to-do lijst ...  :)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

En het pissijn niet vergeten ? Ik ben er benieuwd naar  ;)

Steam.N

Citaat van: marc goovaerts op 09 september 2014, 10:12:30 AM
En het pissijn niet vergeten ? Ik ben er benieuwd naar  ;)

Wil je het kunnen zien of niet?
Als je het wil zien: is het af
Wil je het NIET zien: dan moet ik nog een afscherming etsen  ;)

Voor de typische doordringende geur moet ik nog iets verzinnen ...   :o ::) ;D
Af en toe met een spuitje voorzichtig pissijntjes vullen ? ? ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Citaat van: Steam.N op 09 september 2014, 10:21:13 AM
Citaat van: marc goovaerts op 09 september 2014, 10:12:30 AM
En het pissijn niet vergeten ? Ik ben er benieuwd naar  ;)

Wil je het kunnen zien of niet?
Als je het wil zien: is het af
Wil je het NIET zien: dan moet ik nog een afscherming etsen  ;)

Voor de typische doordringende geur moet ik nog iets verzinnen ...   :o ::) ;D
Af en toe met een spuitje voorzichtig pissijntjes vullen ? ? ?
Tja, pas als het echt af is hé. De geur ? Gewoon een open bakje met ammoniak eronder zetten hé.


SuSke

Prachtprestatie Jean, zeker wanneer je dat station danin al zijn glorie ziet oprijzen.

Ik kan me de immense afmetingen al voorstellen wanneer je daar die stationskoiepel ook nog eens tegen gaat zetten.

Keep up the spirit, je komt er zeker en wij komen kijken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Hoed af Jean ! Knap stukkie werk..

Peter

Amaai, onder tijdsdruk nog zo'n fijne werkjes uitvoeren
Proficiat Jean
Met vriendelijke groeten
Peter