Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

SuSke

#3150
En ge hebt er dan gelijk maar een groot gekozen om de schaal een beetje te compenseren :)

Maar eerlijkheid gebied om je te blijven motiveren en op te beuren Jean. Je maakt er wel iets speciaals en prachtig van.

[edit: kleine schrijffout aangepast]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Huugooke

En laat die mens nu gerust met al die architectonische inlichtingen  ;D .
Hij is goed bezig!
Ik hoop dat ik in oktober in Leuven geraak.

Herwig

  # 3147:   " het verleden van tafel vegen"         "de vooruitgang hou je niet tegen"

Ook onze overgrootouders wilden wel  "modern"  doen (als die centen hadden, tenminste).
Veel van die (Turnhoutse) neo-clas. gebouwen zijn eigenlijk in de (latere) 19de eeuw   "gemoderniseerde"   oudere gebouwen.

Antieke trapgeveltjes werden bovenaan  "rechtgetrokken"  (schermgevel), de vensterramen werden gewijzigd en eventueel rondom versierd, de ganse gevel gecementeerd, een indrukwekkende dakgoot geplaatst en ...zo hadden de eigenaars een  "moderne"  gevel.

Achter die  "moderne"  strakkere gevels zit dus soms nog onder pleisterlagen verstopt:  16de/17de eeuwse dak- en balkconstructies, die dan ook in de 20ste eeuw gezellig kunnen gaan verpulveren/rotten door houtkever en vocht, leert de ondervinding... .

Ecclectisme:  hoe zotter hoe liever... kronkels en krullen, torentjes, hoeken en kantjes, verticale en horizontale lijnen,  maw een soortement resultaat-van-een architectennachtmerrie....:   uitermate geschikt om in model om te zetten...?



Steam.N

Citaat van: Herwig op 03 juni 2014, 13:13:53 PM
... Veel van die (Turnhoutse) neo-clas. gebouwen zijn eigenlijk in de (latere) 19de eeuw   "gemoderniseerde"   oudere gebouwen ...
Goed mogelijk, maar van de driewoonst heb ik geen bouwdatum.
Het huis ernaast is einde 19de eeuw begin 20ste eeuw gebouwd, dus gevel is origineel, en in NEEB-termen "splinternieuw".

Citaat van: Herwig op 03 juni 2014, 13:13:53 PM
... Ecclectisme:  hoe zotter hoe liever... kronkels en krullen, torentjes, hoeken en kantjes, verticale en horizontale lijnen,  maw een soortement resultaat-van-een architectennachtmerrie....:   uitermate geschikt om in model om te zetten...?
Absoluut: enorm veel bouwplezier !!! (zegt iemand die het kan weten  ;) )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Herwig

.... en daarom dus zijn uw gedetailleerde, bakstenen Turnhoutse N-pareltjes zo'n ongeëvenaarde prestatie...

( voor de zijstraten (in de achtergrond?) kan je misschien die Schmidt/Auhagen Neo-Clas.-gevels gebruiken? Of bestaan die niet in N ?) 





Chrisrail

#3155
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Steam.N

Wow, Chris,
gelukkig heb je een klein lettertype gebruikt.
Het kon nog NET op mijn scherm  ;D ;D ;D

Thanks voor de appreciatie !

@Herwig: Neo-Clas gevels van Schmidt/Auhagen?  Heb daar nooit naar gekeken.
Geen idee hoe die er uitzien ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Hi Jean, ik heb een week of zo dit draadje even niet geopend.
Maar man man wat ben jij een kunstenaar............
Ik geloof dat ik maar stop met verslagen van mijn bouw activiteiten, want die lijken nergens op vergeleken met jouw resultaten.
Ik geniet er zeker wél van.

grt Piet.


ToThePoint

Jean er is maar 1 stad in de wereld en dat is Antwerpen, de rest is parking ! HAHAHAHAHA. Knappe dingen Jean. Ben al curieus om uw baantje te zien in Leuven.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

conducteur

Uitkerke is 't stad en de rest is polder (ja want waar staat nu midden tussen de huizen ook al weer een boerentoren? ;D )
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

Vecht dat onderling maar uit.  Daar kom ik niet tussen  ;)
Turnhout is míjn focus, Turnhout is míjn stad  ::)

Ondertussen is hier naarstig getekend: ramen, deuren en leuning zijn nét op transparant afgedrukt.
Zodadelijk begint eerste van twee etsprocessen.
Fingers crossed  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

#3161
Citaat van: Steam.N op 03 juni 2014, 16:40:27 PM
gelukkig heb je een klein lettertype gebruikt.
Het kon nog NET op mijn scherm 


Jean,een scherm van Indische makelij ?  ;D

Voor de mannen van 't STAD want bescheidenheid siert hen, wij zijn niet echt jaloers op die stad met die burgermeester(kan alleen met zichzelf en zijn kinderen lachen ! zegt veel), hopelijk houden jullie hem daar want hij zei toch dat hij enkel alleen geïnteresseerd was in burgermeester zijn, nu wil hij al 10 jaar eerste minister zijn ,eigenlijk doet hij net als die anderen waar hij zoveel op hun kap zat!
Misschien kan hij naast oud leden VB ook hun slogan overnemen : Eigen zakken vullen eerst !

Groeten Peter ;)

Steam.N

Vacuumpompje is halverwege belichtingsproces uitgevallen ...
Benieuwd naar het etsresultaat.
Na die eerste ets-sessie zal ik eerst dat pompje in orde moeten maken, vóór de volgende cyclus start ... Sh@#%t ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 03 juni 2014, 21:56:47 PM
Vacuumpompje is halverwege belichtingsproces uitgevallen ...

Dat heb ik nog nooit voorgehad  :o
Hopelijk krijg je het in orde. Heb je een reserve-pompje? (anders:pm) ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Pompje is (denk ik) nog ok, maar er moet een verbinding gelost hebben aan de schakelaar (die in de middenconsole van het etstoestel ingebouwd is).
Dus ik moet wachten dat het etsproces afgelopen is, alvorens ik kan checken of ik gelijk heb.

Ondertussen lijkt het etsen ook niet goed te lopen:
alweer een bewolkt plaatje ...
Zeeeeer vreemd ...

Lang ga ik het deze avond niet trekken ... goesting is wat over ....
Eerst dat etsproces zijn einde laten bereiken, alhoewel ik vrees dat het eindresultaat onbruikbaar gaat zijn ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }