Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Absoluut: je hoort me absoluut niet klagen.
Alle nodige ramen en deuren (van de administratieve kant) liggen geschilderd te wachten om gemonteerd te worden.
Gebeurt morgen, want de verf mag goed drogen  ;)

Van de ramen van de goederen-helft, is nog maar één raam gemonteerd.
Hopelijk geraken er nog enkele afgewerkt, deze avond ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#2566
Ongeduldig als ik ben, tóch al enkele ramen en deuren geplaatst :



Het ziet er mooi uit (toch in mijn ogen)  :)
Ik ga tevreden slapen !
Dat spleetje onderaan de deur werk ik morgen wel weg.

Wie had alweer gevraagd om nog eens een zoeternij te plaatsen?
Met veel wringen en passen is het nét gelukt  ;D
Die mannen van de loods hebben zich een breuk gehoffen   ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

HYA

Dat ziet er weer fantastisch uit Jean.



Ik wist echter niet dat Turnhout ook nog een suikerbastion is geweest. Ge verwacht dat in Tienen of Moerbeke ...  ;D

TBCédric

Ik wist niet dat ze xxl suikerklontjes maakten? ??? ;) ;D
Goed bezig Jean!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Kautenbach

spleetje, ik zie helemaal geen spleetje Jean, alleen maar een loods om jaloers op te zijn, wat toch een vakmanschap en een enorme reportage met alle ins en outs, zit et mee, zit et tegen, harstikke leuk om te lezen

Gerolf

Erg mooie ramen, Jean  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Alleen zwijgen past hier, dunkt mij!

Havoc

Spleetje? Welke spleet? Bij ons kunnen de vette ratten zo onder de deur van de stock lopen zonder zich te bukken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Citaat van: Havoc op 03 april 2014, 20:12:12 PM
Spleetje? Welke spleet?...

Rechtsonder aan de deur.
Spleet is ondertussen weggewerkt.  :)


Ondertussen heeft het dak een tweede laag gekregen.
Later komt nog een derde laag, plus enkele washes.

Voor deze avond is het verder ramen plaatsten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#2574
Administratief gedeelte heeft zijn ramen.



Nu ik die ramen zo gemonteerd zie, vind ik dat ook de raamverdelingen van de goederensectie eveneens een raamkader nodig hebben.
Zoals de ramen nú geëtst zijn, zijn het alleen verdelingen ...



Dus dat wordt opnieuw wat tekenen ... en etsen ...
Tijdverlies, maar het monteren van die ene raamverdeling, gisterenavond, heeft ook heel wat tijd gevraagd.
Dus: verstand even op nul, en gewoon van start ...
Resultaat zal beter zijn, denk ik.

Terwijl het etstoestel bezig is, kan ik ineens zorgen voor alle vensterbanken.
Ook daar moeten nog twintig gemaakt worden.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Voila: tekenwerk is achter de rug:
- ramen voor de loods, deze keer mét kader
- de trapleuning is herdaan

Voor beide is een belichtingsmasker klaargemaakt.
Morgenavond wordt direct aan het etsen gegaan.

Deze avond ga ik eens vroeg in bed.
Mijn rol is af ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Van teveel werken word je altijd moe hé Jean? Kruip maar vroeg in je bedje, dan kan je morgen vroeger beginnen.  8) ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Etsproces loopt, voor de ramen van de goederenloods.
Als het goed loopt, kan ik na dit proces een 15-tal ramen plaatsen.

Stom: ik zit door mijn voorraad 0.2 etsplaten, en kan slechts dit ene badje doen.
Dan is het een week wachten, alvorens mijn bestelling van etsmateriaal geleverd wordt.
Wie geïnteresseerd is om wat etsmiddel (natriumpersulfaat) over te kopen: stuur maar een pm.
Ik heb wat meer besteld dan ik direct nodig heb.

Niet dat ik straks met mijn vingers ga draaien: er is nog genoeg werk aan de winkel.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Citaat van: Steam.N op 04 april 2014, 18:31:14 PM

Niet dat ik straks met mijn vingers ga draaien: er is nog genoeg werk aan de winkel.

Alléé gij? Jij moet praktisch nog een heel dorp  van scratch bouwen én je moet nog je rails ballasten e.d. Zie maar dat u schoon station én loods in orde komt hé. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

#2579
Gedaan met etsen, dit weekend.
Spijtig, het begon nét terug goed te lopen :



Etsproces heeft hier en daar ietsjes te lang geduurd (uiteinden van de horizontale verdelingen zijn dóórgeëtst, maar globaal mag ik blij zijn met het resultaat.
De meeste ramen zijn bruikbaar.
Nu dit printje in een sopje steken, daarna schilderen, op transparant kleven, en plaatsen.
Daar ben ik wel even mee bezig  ;)

Andere meevaller, deze avond: ik heb het dak een derde verflaag gegeven:
- de eerste laag was me veel te licht
- de tweede was wat beter van kleur, maar niet egaal genoeg.
- deze derde laag heb ik gesponst: leuke textuur, en supersnel het hele dak kunnen verwerken:



Eens deze verflaag goed droog is, komt er een humbrol drybrush verwerking op, alvorens ik overstap op acryl verf (Vallejo) om de vervuiling aan de randen van de platen te creëren, en om wat roestplekjes aan te brengen.

Dus ook aan dat dak ben ik nog even bezig  ;)

Totale todo-lijstje voor deze loods is nog 27 taken lang.
Ik denk dat er een tiental gaan opgeschoven worden naar een moment waarop ik tijd over heb, vrees ik ...
Want het wordt dringend tijd om over te stappen naar het volgende gebouw ... (zoals Cedric daarnet zo vriendelijk was me te herinneren ...)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }