Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Weekendje platte rust  ::) is achter de rug.
Dringend tijd om terug aan de slag te gaan !

De keuze zal gemaakt worden uit :

- raamwerk:
   - beschikbare raamindelingen schilderen en monteren
   - ontbrekende raamindelingen etsen
- dak:
   - ontbrekende daksteunen etsen
   - spanten herstellen en monteren
   - dak eerste verflaag geven
- loskade:
   - afgebroken steuntjes herstellen/vervangen
   - trapjes aan kade schilderen en monteren
   - leuningen uittekenen, etsen, schilderen, en monteren
Hotel Monarque:
   - afgebroken schouw herstellen

Zoals ik al zei:  het wordt hier en daar kiezen ... want lijstje is ietsjes te lang ...

De inhoud van het etsbadje is reeds vervangen.
Hopelijk was de oververhitting de oorzaak van het extreem langdurig etsproces, en kan ik terug naar normale etstijden.
Benieuwd
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Ik ben ook benieuwd! ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

PeterC

Citaat van: Steam.N op 31 maart 2014, 17:08:40 PM
Weekendje platte rust  ::) is achter de rug.

Ik vroeg me al af waarom dat veldbedje op de expo diende...  ;)  Met al die werkzaamheden voor de boeg staat het nu in je hobbyruimte zeker?

Alle gekheid op een stokje...

Gisteren op de expo heb ik ook aan de kwijlplas voor de vitrinekast bijgedragen.  Met open mond zelfs!  Op de foto's in dit draadje lijkt de goederenloods een grote goederenloods (ik denk en bekijk zaken in HO afmetingen - suikerklontjesafmetingen ken ik niet, ik gebruik geen suikerklontjes - tenzij in gegiste vorm  :) ). 

Dan zie je de loods, de lokjes en andere gebouwen in die vitrine staan en plots zijn ze zo klein...  zo minuscuul...   ...maar o zo prachtig gemaakt!

Jean, chapeau, hoedje af voor je prachtig werk!


Groetjes, Peter


Steam.N

Veldbedje in mijn hobbykotje? 
Ik geraak er zélf amper binnen  ;D

Gelukkig ben ik dit weekend niet uitgegleden over die kwijlplas ... had die zelfs niet zien liggen  ;D ;D ;D
Ik ben wel verschoten van de meeste reacties: "zo klein" ... terwijl ik dacht dat het klontje de perceptie had rechtgetrokken ...
Wat me zeker deugd deed, was dat de loods "in het echt" er beter bleek uit te zien dan op de fotos.  Geruststelling  ;)




Ondertussen zit ik me weer dik te maken:  ik heb een nieuw etsbadje klaargemaakt, maar heb te weinig etsmiddel.
Reden? Mijn reserve te goed verstopt, om te vermijden dat de rakkertjes die hier soms rondlopen, ermee in contact komen.
Etsproces dan tóch maar in gang gezet, voor de ontbrekende daksteuntjes.  Waarschijnlijk loopt het weer uit ...

Eén van de dagen zwier ik eens alles uit die knutselruimte, en maak een nauwkeurige inventaris van wá wáár zit ...
Alweer tijd die slecht zal besteed zijn ...

Nu even aan de raamindelingen starten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Citaat van: Steam.N op 31 maart 2014, 21:24:47 PM
...
Wat me zeker deugd deed, was dat de loods "in het echt" er beter bleek uit te zien dan op de fotos.  Geruststelling  ;)

...
Hier maak je een denkfout, Jean.
Het feit dat het er in het echt beter uitziet is omdat we allemaal slechte ogen hebben!  ;D

Even serieus: wij H0-ers beseffen echt niet hoe klein het is en zitten jouw foto's bovendien nog uitvergroot te bekijken, waardoor het minste stofje zichtbaar wordt.

Ik kan je geruststellen: het is in 't echt vééél mooier dan we dachten.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

#2540
Thanks, Luc.
Jullie reacties zijn serieuze opstekers !
Ze geven moed om verder te gaan, ondanks de bijna zekerheid dat dit project niet tijdig af geraakt.

Het etsen ging ondanks lage verwachtingen toch redelijk, deze avond: zowel steuntjes als verstevigings-strips zijn in aanvaardbare toestand uit hun frame "geplukt".
Ik moet ze nu nog wat fatsoeneren, stukken aan mekaar solderen, schilderen en plaatsen.
het is wel een opluchting: dat het etsen terug redelijk gaat, geeft me wat tijd, om mijn reserve etspoeier te zoeken  ;)

Ondertussen is één trapje naar de loskade klaar, en het tweede op maat geknipt. 



Nog een leuning uittekenen en etsen, beetje verwering, en aansluiting aan de loskade goedkrijgen.
(de oorspronkelijke plans zijn wat verwarrend)

Ondertussen zijn ook de steuntjes van de loskade, en de schouw van het hotel, zijn hersteld.
Ging tamelijk snel.

Ik ben nog steeds niet aan de raamverdelingen begonnen ...
Maar het komt zodadelijk.  De avond is nog relatief jong ;)

Het lijstje van 17:08 zal deze avond wel niet afgewerkt geraken, maar er is toch redelijke vooruitgang.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#2541
Nog even het eindpunt van de avond:



Alle steuntjes zitten op hun plaats: om beurt eentje mét een horizontale versteviging, en eentje zónder.
Morgen nog een zandsteentje onder elk steunje plaatsen, steuntjes allemaal schilderen en wat roesten, en dit detail mag van de todo-lijst.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

super werk, maar waar is Mr Sweet naartoe ?  (het klontje suiker)    Dat is inmiddels een hele goeie referentie geworden om de fijnheid, de details,  het super kleine van dit werk ten volle te kunnen inschatten.

Dit is het soort werk waar velen enkel maar van kunnen dromen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Ik zal deze avond eens proberen: ik ben niet zeker dat HET klontje onder het afdak kan ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

dat bedoelde ik nu net... zo klein en fijn....   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 01 april 2014, 09:31:24 AMik ben niet zeker dat HET kontje onder het afdak kan ...

Jean, ja toch wel !  ;D

Zondag de gebouwen(en zelf de bouwdoos) gezien en het respect voor dit kleine kunstwerk is alleen maar gestegen, of hoe gek moet je zijn om iets zo klein te maken !

Groeten Peter ;)

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 april 2014, 09:42:10 AM
... hoe gek moet je zijn om iets zo klein te maken ...

dan ben je bij mij aan het goeie adres  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 01 april 2014, 09:46:23 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 april 2014, 09:42:10 AM
... hoe gek moet je zijn om iets zo klein te maken ...

dan ben je bij mij aan het goeie adres  ;D ;D ;D

volgens mij heb jij mijn (laatste) posting  niet goed gelezen er zit nog een instinker in !
Groeten Peter