Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

#1980
Michiel, verwar je niet met de muziekwinkel "Van Sas",  een vijftal huizen verder ?
Oeps: duidelijk te zien, inderdaad: "Piano's en Harminica's"
(Peter: postkaart is duidelijk van de NEEB-periode: 1907 ! )
Van het pand was in 2013 het linker derde de voedingswinkel "Astrid Voeding",  de rest de B&B Edelweiss.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

om troosteloos van te worden PIANO'S ! >:( :( :'(
Groeten Peter ;)

Steam.N

Ik leef met je mee, Peter  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Traagjes krijgt de eerste wissel vorm.
Traagjes, omdat ik de documentatie nog eens volledig doorneem.
Liever wat té voorzichtig nú, dan onbruikbare wissels later.

Denkelijk zijn de wissels morgen avond klaar.
De engelsman zal voor de volgende avond zijn ...
Al bij al plan ik dit werkje tegen het einde van het weekend af te ronden .
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Zelfbouw wissels in N - foto's graag  :P  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 23 januari 2014, 08:22:14 AM
Zelfbouw wissels in N - foto's graag  :P  ;)

Wie weet, Gerolf, deze avond  (als ik niet vergeet om tussendoor fotootjes trekken  ::) )
Van mijn wisselbouw-experimenten in juli vindt je ondertussen nog enkele sporen op reacties 1248, en van 1294..1315.

Komende dagen zal vooral die engelsman speciale aandacht en nauwkeurigheid vereisen ...
Ik kijk er naar uit !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Chrisrail

#1987
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Steam.N

Citaat van: Chrisrail op 23 januari 2014, 10:33:54 AM
... Jean zal wel een winkel maken met binnenin veel piano's en harmonica's voorzien van operationele toetsen, toch? :o ??? ;D ;D ...

Hopla, daar gaan we weer  ;D ;D ;D
En je verwacht waarschijnlijk zowel de zwarte als de witte toetsjes te krijgen, alsook werkende pedalen?
En een soort jukebox functie, waar je de pianist je muzikale wensen kunt doorgeven?   ;D ;D ;D

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Och, in het NEEB-tijdperk hadden ze ook al automatische piano's, die met geperforeerde kaarten werkten zoals draaiorgels...  ;)

Gerolf

In plaats van een muntsleuf voor die jukebox: een bancontact-terminal.
Wedden dat het niet hoeft te werken ?  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Chrisrail

#1991
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Kautenbach

en van die prijskaartjes aan de piona ter groote van een halve toets ;D

morgen ook klaar?

heb je ook suikerklontjes en loupes mee naar Leuven? en kussens voor iedereen die achterover valt van verbazing? 8)

Metpetergaathetbeter

die automatische piano's ging dat niet met van die gesponste kaart(kan er niet aan doen !)band ?

Groeten Peter ;)

Steam.N

Citaat van: Chrisrail op 23 januari 2014, 10:51:23 AM
... doe gerust je ding  ...

Ewel ja, daar bén ik toch mee bezig ?  ;D ;D ;D  Niet echt "gerust",  maar tóch mijn ding  ;D
En niet met anderen hun fantasietjes. dat geef ik toe  ;D ;)
Niet dat ik niet wil, maar met een onvolledig, niet werkend baantje mag ik niet naar Leuven komen ...
Zelfs niet met een werkend orgeltje ...

@Gerolf: goed idee: betaalautomaat installeren, en ik laat de baansturing telkens een willekeurig bedrag overhevelen van de kaarteigenaar zijn rekening naar die van mij  8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }