Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

Michiel, Jean probeert Turnhout voor te stellen als een stad waar de drooglegging a la America heeft plaatsgevonden.
Nee ben maar onnozel aan het doen.
Het is aartsmoeilijk om zoiets te achterhalen.
Jean is er geen heemkundige kring daar waar je je licht kan opsteken ?
Of het kadaster ?
Daar moet toch informatie over zijn bij officiële instanties.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Metpetergaathetbeter

Die heeft gewoon geen goesting, die zit dat niet zitten speelkaarten zowat het enigste waar ze in de wereld kunnen mee stoefen die mannen van Turhout, dit alles wordt hun gewoon onthouden door één cultuurbarbaar ;D ;D Shame on you :)

Jean het wordt tijd dat je je kaarten op tafel legt  8)

Groeten Peter ;)

PS Ik heb niet gezegd dat Michiel geene schone is, ik vond het niet mooi  ;D dat hij jou een beetje onderuithaalde, trouwens Michiel nooit in levende lijve ontmoet en een foto zegt niet altijd veel !

Steam.N

#1938
Dan ben ik eens even niet online, en er wordt al kwaad verteld  >:(  Foei !
Kaarten op tafel ? 
Met plezier!  Maar blijkbaar is "geduld" de grootste deugd van een modelbouwer.
En gezien jij blijkbaar een modelbouwer bent ...  ;D ;D  ;D

En ík heb Michiel al wél in levende lijve ontmoet, en hij is nog beter dan zijn fotootje doet vermoeden  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 17 januari 2014, 17:26:53 PM

En gezien jij blijkbaar een modelbouwer bent ...  ;D ;D  ;D

nee, ik kijk meer naar modellen !  ;D
Groeten Peter ;)

Michiel

Het is al lang geleden dat iemand mij "ne schoone" noemde.  ;D Ik denk dan aan mijn moeder een jaar of 52 geleden... zij is Hollandse, en "schoon" heeft daar een iets andere betekenis.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 17 januari 2014, 17:26:53 PM
en hij is nog beter dan zijn fotootje doet vermoeden  ;D

oei :-\ :-[ ::) ??? :-X

Groeten Peter ;)

Steam.N

Oef ... voorkant van het dak is geschilderd ...
Tevreden over het uitzicht.

Om mijn gedachten te verzetten ga ik nog eens een Slaterplaat vastpakken ...
Start van een nieuwe gevel ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

hup hup hup, je krijgt nog t tempo van Milocomarty te pakken ;D

wel toffe prent van bij t station nog overigens

Steam.N

Het vlot niet ... herbegin voor de derde keer ...
Boogjes spelen me parten, maar krijgen me niet klein ...  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#1945
Uiteindelijk loopt het weer vlot:  zeven boogjes getrokken  ;)



Nu even een tussenstop.  Straks verder met de twee andere gevels.
Daarna de ramen uittekenen, om ze te kunnen etsen (hopelijk morgen).
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

Hallo Jean

Sneltrein vaart ?????
Ik heb een malletje van zulke boogjes gemaakt
Is veel gemakkelijker maar dan liggen de stenen er wel een heel klein beetje boven op.
Bij huizen werd dat niet of haast niet gedaan ,bij bedrijven zag je dat meer.
.gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Terug van lekker tafelen  :)

En daarmee, als een windhaan, terug van gedacht veranderd ...

Nieuw gebouw even opzij gezet, en de arbeiderswoningen terug in de hand genomen en achterkant van het dak van geschilderd.

Ondertussen denk ik ook het nieuwe gebouw uiteen te halen, en beide gevels te gebruiken voor twee nieuwe gebouwen ...
Eens nachtje laten overgaan ...
Het zou geen verloren tijd vormen, want beide gevels worden herbruikt, en beide nieuwe gebouwen zijn gepland ...
Bovendien geeft dat later de mogelijkheid tot leukere mini-scenes ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }


Steam.N

#1949
Citaat van: Michiel op 17 januari 2014, 13:34:01 PM
Hoezo, geen cafe's bij het station van Turnhout??? Prentjes van toen verraden toch wel wat anders ...

Niet dat ik de discussie terug wil opwakkeren, maar even ter staving van mijn eerdere uitspraak:
zie hier dezelfde huizenrij, maar vanuit de andere kant bekeken, en wél véél dichter bij de NEEB periode ...



Michiel's fotos tonen de gevels ter hoogte van de auto.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }