Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Metpetergaathetbeter

#1875
ik was al ongerust met dat onbevredigend gedoe daar je zei  eens vroeg te gaan slapen  :( :o ??? ::) :-\  !   ;D ;)

groeten Peter ;)


Steam.N

@Peter:  (mijn) bedgeheimen worden hier op het forum NIET gedeeld  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Die hoef ik ook niet te weten  ;) ;D

Gaat lekker zo Jean, ziet er echt goed uit..

Steam.N

Thanks, Martin.
Nu volop doorstomen  ;)

Deze avond hoop ik het rijtje arbeiderswoningen grotendeels afgewerkt te krijgen (ramen en deuren schilderen, glas plaatsen, dakpannen op dikte frezen en op het dak lijmen, pannen schilderen, regenpijpen plaatsen.

Mocht er tijd vrij zijn ... mmmhhhh ... nog even nadenken welk ander gebouw mijn meeste aandacht gaat krijgen, komende dagen.
Keuze genoeg  ;)
Stationstraat ?  ... Merodelei/Antwerpsesteenweg?  ... Lokerenmolen-buurt ?  ... Goederenloods ? ... Stationsgebouw ? ...
Een variatie van woonhuizen - winkels - loodsen  :)

Echte Turnhoutenaars zullen binnenkort hopelijk enkele gevels herkennen (die nog bestaan, of op postkaarten gezien zijn)  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#1879
Voortvarend als ik ben, geen extra testjes meer gedaan met Liquid Mask, maar direct de voorgevel van het rijtje arbeiderswoningen zijn condomeke aangetrokken ...



Hopelijk ben ik straks nog even enthousiast, als de rubber er terug afgaat ...
Hopelijk zonder te veel problemen (om de kans te vergroten de afscherming er als een pelleke af te trekken, heb ik er twee lagen opgestreken).
Penseel is wel naar de botten ...

Nu eerst een soepeke drinken  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

Hallo Jean.

Inplaats van een penseel kan je ook een tandenstoker gebruiken die je hebt uitgepluist.
Ja hoe moet ik da nu verklaren .
Je slaat een kant van de tandenstoker plat (of kouwen gaat ook)tot je een soort van franjes hebt en daar kan je dan de mascoll mee aan brengen.
Na gebruik weg gooien .
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

marc goovaerts

Jean,

Misschien een stomme vraag of ik heb er over gekeken: waarom heb je de deuren/ramen niet beschilderd voor je ze in de gevel kleefde ?

Steam.N

Geen stomme vraag, Marc.
Het is gewoon dat ik het gemakkelijkst vind, als ik de ramen bouw met profielen, rechtstreeks gelijmd op de binnenkant van de muren.
Gezien ik op dat ogenblik nog niet weet welke kleur te geven, werk ik met ongeschilderd styreen.
Het gaat dus gewoon om mijn werkmethode.

Ooit moet ik het eens anders proberen.
Gelukkig geraak ik nu met die LiquidMask uit de problemen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Plannen plots gewijzigd deze avond ...
Geen modelbouw, voor een keer.
Hopelijk krijg ik die rubber nog gemakkelijk van die arbeiderswoningen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

Hallo Jean

Ja hebt 48 uur de tijd om het er af te halen.
Nadien ga je problemen hebben en ik weet niet hoe het komt.
Gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

#1885
Geen risico genomen:  ben net thuis gekomen, en heb het gebouwtje geairbrushed.
Nu is het kwestie van het lelijke eendje zijn jasje af te wrijven ...



Als één velletje aftrekken lukt nog niet. 
Twee lagen blijken onvoldoende, misschien omdat het om een onregelmatig oppervlak gaat.
Maar de beschermlaag komt uiteindelijk redelijk proper weg. 
Gelukkig  :)

Kleine horde genomen, deze avond.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Binco

Het lijkt wel een chocolade huisje te zijn!  ;D
Mooie ramen en deuren, geeft wat de indruk van net vernist hout vind ik!

Heb je geen problemen met dat spul uit de kleine kiertjes te halen?
Als het er al niet in 1 geheel uitkomt kan ik me voorstellen dat het ook goed blijft plakken in de kieren ...

Steam.N

#1887
De rubber is volledig van de gevel afgehaald . 
Wel wat moeten wrijven, en met pincet wat hardnekkige stukjes uit de spleetjes halen, maar het is gelukt.



Nu nog de vensterbanken en dorpels terug afschrapen (ook de baksteen-zijkantjes aan de deuren proper schrapen), en terug proper grijs herschilderen.
Hier en daar ga ik van dat schrapen wat verfschade hebben aan de deuren, maar dat kan ik met een penseel corrigeren.
Het verandert niets aan de grotere vlakken van de deur.

De ramen en deuren zijn wat aan de donkere kant, maar ik denk dat die in die tijd dikwijls aan de donkere kant waren.
Bovendien, als de "chocolade" rubber verwijderd is, ziet de gevel er terug wat normaler uit  ;)
Met verwering kan ik de deuren misschien terug wat oplichten,  wat minder egaal maken.

Nog wel wat werk, maar het meest kritische stuk is achter de rug.  Oef.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Zou rubber cement niet hetzelfde werken  ???

Steam.N

Citaat van: milocomarty op 16 januari 2014, 00:59:14 AM
Zou rubber cement niet hetzelfde werken  ???

Nog nooit gezien of gebruikt, dus geen idee, Martin ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }