Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Oepsie ... typo  ;)
Evan in maanden al niet meer gezien  :)

Nee nee :  evEn gaan uitwaaien  ;D
Ik wil die krengen van ets-stukjes eventjes niet zien (die vier laatste dan)  >:(
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#1786
6 mockups gemaakt, nog vier te gaan ...
Leuk, alles begint wat op zijn plaats te komen, en begin ik wat gevoel te krijgen hoe ik de boel moet aanpassen/verschuiven/...
Ik ben er nog ver niet, maar het komt ...

Ondertussen de vier weerspannigen weer ter orde geroepen ... en wonderwel, zonder veel gespartel ... ze zitten op hun plaats :



Zoek de elf verschillen tov deze morgen  ;D
Blij dat alle elf geplaatst zijn.  Ik was niet zeker dat het zou lukken ...

Nu alles eventjes wat laten bezinken ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Waw Jean, is het smeedijzer in de deuren ook een etsresultaat ?

erik de noorman

Prachtig mooi werk Jean.

Erik.

Steam.N

Dank je wel, Erik.
Het heeft wel zijn tijd gevraagd, maar het is uiteindelijk goed gekomen  ;)

Marc, ik moet je ontgoochelen:
ik heb het geprobeerd, maar die lijntjes zijn zóó dun, dat ze al lang weggeëtst zijn, vóór er door-etsing is.
Daarom heb ik het afgedrukt op een transparant, en in de deuropening gekleefd.

Het ontwerp van het smeedijzer is "geleend" (overgetekend en bijgeschaald) van mijn foto's van voordeuren in Antwerpen.
Pas nadat ik de deuren gekleefd had, vond ik een foto waarop de deuren duidelijk stonden: volle houten panelen ...
Maar het smeedijzer misstaat niet.   ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Knap resultaat Jean!  Wetende dat het nog eens niet m'n handpalm kan vullen :o
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#1791
Bijna, hé, Evan  ;)

Een al redelijk oude foto ...



Van toen het nog helemaal niet zeker was, of dit projectje ooit wel succesvol zou afgerond worden ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Binco

Man jij hebt grote handen!  :o

Nee Jean, werkelijk een heel knap resultaat dat je hier bereikt in 1/160!  8)

Dieter

Ben eens benieuwd hoeveel mensen er naar hun hand zitten te kijken bij het zien van deze foto.
Ik ben er al één van :)

groetjes
Dieter
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

evan

Citaat van: Binco op 05 januari 2014, 21:53:49 PM
Man jij hebt grote handen!  :o

Nee Jean, werkelijk een heel knap resultaat dat je hier bereikt in 1/160!  8)

Toch heb ik grote handen :D;D ;D. Zegt mn vrouw toch ::)

... En yep Jean, het is weer even geleden...  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Ofwel heeft je vrouw gelijk, ofwel is dat ding echt wat aan de kleine kant  ;D ;D ;D
(beide, denk ik  ;D )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Prachtig resultaat dat je daar neergezet hebt Jean. Meer dan een proficiat waard.
Ik kijk al uit naar de expo om het in zijn volle glorie te bewonderen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Het blijft steeds verrassen hoe klein N is. Na al die macro-opnames staat men daar niet dikwijls bij stil. Jean, je hebt een juweeltje in je handen.

En nu ik de gevel zie, een vraagje: waren rolluiken in 1900 al gebruikelijk? Dit is geen kritiek, maar een open vraag waar ik zelf het antwoord op schuldig ben, maar toch benieuwd om te weten voor wanneer ik zelf met geveltjes begin.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Michiel,

ik heb zo getrouw mogelijk (maar niet perfect) Monarque nagebouwd volgens een postkaart waarvan ik de datum eens moet opzoeken, maar er reden géén wagens, wel paardekarren.
Dus ik zal er niet ver af zijn  ;)

Mocht ik ergens postkaarten zien mét datum rond 1900, en mét rolluik, zal ik het je zeker laten weten.
Bij andere gebouwen heb er nog niet op gelet.  Zal ik in de toekomst wél doen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steven123

Citaat van: Steam.N op 05 januari 2014, 20:38:13 PM


Wat een fijn werk!
Ongelooflijk dat je dit soort detail in N klaarspeelt   :D

Nog veel succes!
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook