Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Slik ...  :o
Stom stom stom ...  >:( >:( >:(
Ik wist het !  Binnenhuis decoratie: niet mijn ding   :-[
Maar of ik die nu ga vervangen ? ? ?

Ik denk dat dit werkje op de lijst "tegen-dat-al-de-rest-af-is-en-ik-nog-een-zee-van-tijd-heb" bijgeschreven wordt ...  ::)


Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Ach Jean, je hebt wel meer tegenslagen overwonnen, dus dit zal dan toch ooit ook wel eens goed komen...hoop ik voor je.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Pol

Jean, is dat het hotel op de hoek van de Merodelei schuin tegenover het station? 't Is weeral een tijd geleden dat ik in Turnhout geweest ben. In elk geval herinner ik me gelijkaardige gordijnen als jij voorzien hebt; lelijk als de nacht!  ;D ;D ;D 't Was zo ook maar een louche zaak vond ik altijd ...
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Pol op 26 december 2013, 17:29:39 PM
't Was zo ook maar een louche zaak vond ik altijd ...

volgens mij ne louche kerel die dat nabouwt ook !   ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Groeten Peter ;)

Steam.N

@Michael: bedankt voor het vertrouwen  ;)
Het MOET goedkomen.  Geen keuze !

@Pol:  inderdaad, dat hotel stond bijna aan de hoek met de Merodelei.
Een louche zaak?  Niét in NEEB-tijd !   Alleen, in mijn/onze jonge tijd, was dat hotel al JAREN gesloten, stevig verwaarloosd en vuil.

Ik herinner me nog de afbraakwerken.  (had ik toén geweten

@Peter:  op zo'n suggestieve beweringen ga ik hier NIET reageren.   ;D ;D ;D
En let maar op: ik ben hier de achtergevel van dat "louche" gebouw aan het rechtzetten.
Net op tijd om nog een kelder te voorzien, met een goei dik slot en stevige kettingen !  Ahhaaaaa !  Take care, Peter-man  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Chrisrail

#1685
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Steam.N

#1686
Citaat van: Chrisrail op 26 december 2013, 18:36:53 PM
... toch niet van plan om een Dutrouke te doen hoop ik ...

Neen hoor, Chris.   Mischien een Edgar-Ellan-Poe-ke, wie weet ...  ::)
Eerst een kelder, die goed vullen met goeie wijnen, en dan ... louche dinges, hé  ;D ;D ;D




Ondertussen vordert de achtergevel: de ramen van het eerste verdiep zijn af, de resterende vijf probeer ik deze avond nog af te krijgen.



Morgen de achterdeur, de vensterbanken, het glas, de gordijnen (jaja, ook hier), en de lichtbakjes (nog eens acht ...)

Vóór de definitieve bevestiging van de achtergevel ga ik morgen ook nog wat orde brengen in de warreboel van koperdraadjes  :o



Later wordt het een plezier, om die verlichting zijn eigen leven te geven ... (zonder een lichtshow te worden  ;) )
Maar dat is voor "ooit", als mijn prioriteit 1 en 2 en ... van mijn Leuven 2014-todo-lijstje afgewerkt zijn  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Dat zijn een hoop draadjes  :o
Maar gelukkig kan je er sommige twee-aan-twee aansluiten (van de kamers op de hoeken, die twee ramen hebben)  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#1688
ja Gerolf, en er komen er nog een aantal bij ...   ::) ::) ::)

Na een dag noeste en versuffende arbeid :



Jaja, ik weet het: de gordijnen ... maar ik wil consequent zijn voor het hele gebouw, en eens de lichtbakjes hangen, valt het resultaat goed mee.

De lichtbakjes staan te wachten op hun ledjes.
Dus soldeerbout, pincetten en loupelamp er terug bijhalen ..
Eens die bakjes gemonteerd zijn tegen de achtergevel, begin ik met de opkuis van de koperdraad-warboel.
Eén voor één de draadjes bevestigen aan een stekker.

En dan komt de samenbouw van de vier muren (maar dat zal niet meer voor vandaag zijn, vrees ik).
En dan het dak, schouwen, binneninrichting achter de twee centrale ramen van het gelijkvloers, dakgoten, regenpijpen, loodslabben, nog klein etswerk ...
Dus toch nog enkele dagen knutselplezier  :) :) :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Kan ik geloven. Goed bezig Jean.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter


Steam.N

Lang geleden dat ik die nog eens gehoord had.
Leuke attentie  ;)  Deed deugd.
Thanks.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#1692
Doelstelling van de dag werd niet bereikt (de nest draadjes liggen nog altijd even verward), maar ik ben er dichtbij gekomen:



De achtergevel is nagenoeg af (op wat verwering na).
De draadjes worden morgen voor alle gevels proper gelegd worden, en verbonden met een connector.

Dan kan alles samengebouwd worden.
Niet dat het gebouw dan af is, want de todo lijst blijft, zoals deze namiddag opgelijst, nog erg lang.
Maar morgen bereik ik een mijlpaaltje: gevels worden gebouw.

Nu snel bed in, zodanig dat ik morgen vroeg uit de veren kan !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Het wordt een prachtig gebouw, maar dat wisten we al lang.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Vandaag dagje voor niets gewerkt :   :-[

draadjes van de ledjes voor een deel propertjes gesoldeerd ...
Blijkt dat ik de polariteit best wissel, om 2803-tjes te gebruiken om de maximale dissipatie van de mC te vermijden ...  :o
Ikke natuurlijk dat aspect over het hoofd gezien ... en morgen alle verbindingen wisselen ... (common op "+" ipv op "0" ...

Dom natuurlijk, maar nog net géén ramp.
Stel dat het was opgevallen als het gebouw samengesteld was, en ik aan de verbindingen niet meer aan kon ...
Dus geluk bij een ongeluk, en alweer een lesje bijgeleerd !   :) :) :)

Morgen een betere dag, ik voel het aan mijn ellebogen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }