Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

doomslu

In die tijd zal het wel een bloemetjesgordijn geweest zijn. Misschien in bruin/rode tinten?
Ik zeg maar wat...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

kan je dochter geen ongelijk geven de kleuren van je gordijnen zouden zich thuisvoelen in een h..rentent !  :o ;D
Maar ja anderzijds waren  kleuren en smaken geheel anders (100 jaar geleden) dan ze nu ervaren worden !   ;)

Groeten Peter ;)

Michiel

Op zich is de stijl van de overgordijnen ok. Deze zware, opgeknoopte gordijnen, dikwijls in fluweel waren zeker van die tijd. Het enige wat mogelijk zou kunnen botsen is de maat van luxe. Ik weet niet welke achtergrond dit hotel geeft, maar blauw fluweel was toen echt wel grote luxe. De blauwe kleurstof was zeer duur. Rood, bruin en groen waren veel modaler.

De vraag is dus, was Monarque een luxe hotel, of een alledaags stationshotel voor handels- en gestandereizigers?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

gestrande reizigers ?
Groeten Peter ;)

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: doomslu op 25 december 2013, 12:30:37 PM
In die tijd zal het wel een bloemetjesgordijn geweest zijn. Misschien in bruin/rode tinten? ...
Waar moet ik díe in hemelsnaam gaan zoeken ...


Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 december 2013, 12:57:38 PM
... de kleuren van je gordijnen zouden zich thuisvoelen in een h..rentent !  ...
Tja, die tenten ken ik alleen van horen zeggen ....
Ieder zijn ervaringen, hé Peter  ;D
Dus ik kan me over deze uitspraak echt niet uitspreken  ::)


Citaat van: Michiel op 25 december 2013, 13:09:58 PM
...  Ik weet niet welke achtergrond dit hotel geeft, maar blauw fluweel was toen echt wel grote luxe. ... 
... een luxe hotel, of een alledaags stationshotel voor handels- en gestandereizigers
Tja, dit hotel was echt wel een chique hotel !   Met waarschijnlijk wel af en toe handels- en gestrande reizigers ...
En bovendien: Blauw als verwijzing naar de kleuren van het Turnhout's wapenschild ...


Zucht ... ik kijk wat verder ...
(en hoop de ramen niet te verprutsen, als ik de huidige gordijnen verwijder ...)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Jean, gezien het hotel toch wel vrij sjiek zou zijn geweest, samen met de verwijzing naat het wapenschild, dan is het niet onmogelijk om blauwe gordijnen te hebben. Wie spreekt je tegen? Er zijn geen kleurenfoto's van uit 1910.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 25 december 2013, 17:06:50 PM

Ieder zijn ervaringen, hé Peter  ;D




ik heb daar ook geen ervaringen maar toen ik heel veel jonger was en in De Pinte woonde gebeurdde het wel eens dat ik op de Kortrijkse steenweg moest zijn en je had daar ook van die etablissementen met een verlicht raam met bijbehorende dame in, verlicht en zo gebeurdde het al eens dat ik op de kleur van de gordijnen lette !  ::)

groeten Peter ;)


PeterC

Citaat van: Steam.N op 25 december 2013, 17:06:50 PM
Citaat van: doomslu op 25 december 2013, 12:30:37 PM
In die tijd zal het wel een bloemetjesgordijn geweest zijn. Misschien in bruin/rode tinten? ...
Waar moet ik díe in hemelsnaam gaan zoeken ...

Met een fotobewerkingsprogramma de kleur wijzigen?


Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 december 2013, 17:50:10 PM
ik heb daar ook geen ervaringen maar toen ik heel veel jonger was en in De Pinte woonde gebeurdde het wel eens dat ik op de Kortrijkse steenweg moest zijn en je had daar ook van die etablissementen met een verlicht raam met bijbehorende dame in, verlicht en zo gebeurdde het al eens dat ik op de kleur van de gordijnen lette !  ::)

Muilentrekker   ;D ;D ;D
Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

Deinze ligt dat niet langs de Kortr. stw; Peter C ?

groeten Peter ;)

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 december 2013, 17:50:10 PM
...  toen ik heel veel jonger was en in De Pinte woonde gebeurdde het wel eens dat ik op de Kortrijkse steenweg moest zijn en je had daar ook van die etablissementen met een verlicht raam met bijbehorende dame in, verlicht en zo gebeurdde het al eens dat ik op de kleur van de gordijnen lette ! 

Ik vermoed dat die Kortrijkse steenweg vergelijkbaar is met de Antwerpsesteenweg, als je Mechelen verlaat.
Wat me daar opvalt, is dat de ramen eigenlijk etalages zijn, ZONDER gordijnen ... en grote LEGE zetels ...  Bizarre toestanden ...  ;D
Ik zie nog wel hoe ik hiermee verder ga.




Terwijl ik mijn etspompje herstel (aandrijvingsasje afgebroken), ben ik de achtergevel aan het uitwerken.
Vooral het gelijkvloers speelt me wat parten: goed aanwerken met evt terras, en tuin.
Benieuwd hoe het er gaat uitzien ... ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Zijn er plannen om zo'n huisje van plezier te bouwen, of waren er zo geen in de buurt van het station ?

Groeten Peter ;)


Gerolf

Over je gordijnen: Ik zie wat er scheelt, ze hangen achterstevoren !
Glasgordijnen (de witte, doorschijnende) horen tegen het raam, de (fluwelen) overgordijnen naar de binnenkant van de kamer toe
Nu vallen de overgordijnen teveel op, in werkelijkheid zie je alleen de vorm ervan als er binnen licht gemaakt wordt.

=> dus grijzige ribbels, en daarachter niet-doorzichtig materiaal in de vorm (silhouet) van de gordijnen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

 :-[ Oeps. Dat we dat niet gemerkt hebben...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *