Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Michiel

Jean, STOP! Het doet pijn om je zo bezig te zien, zonder dat ik hier iets kan doen. Je geeft een mens teveel goesting om er ook in te vliegen.  ;)

Geweldig inspirerend!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

#1351
Alléé, Michiel, omdat jij het bent:  ik ben een dagje gestopt (want teruggereist uit het buitenland  ;D )

Maar sorry, het kriebelt te erg ...
Snel een groot deel van mijn knutselgerief terug op zijn plaats gelegd ...
En de Grand Monarque terug vastgepakt:



Benedenverdieping nadert zijn afwerking (nog 11 gevelsteentjes, en één deur).
Voor beide deuren moet ik nog een grille etsen, dat vóór het raamstuk moet komen.
Teken ik later deze avond uit ...

Nu even familie bezoeken  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Binco

Zalig staaltje modelbouw, Jean!  8)

JC2180

En de finesse is zeer mooi om zien, ik apprecieer o.a. ook die rolluik aan de rechterzijde die goed tot haar recht komt zo. Ben benieuwd hoe het globale straatbeeld uiteindelijk gaat geven.
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

GVL

Wordt nog maar eens een mooi gebouw, Jean!
De lamellen van het rolluik lijken wel vrij modern (breed).  In NEEB waren het wellicht nog fijne houten latjes?
Groeten.

Steam.N

Gino,  je hebt waarschijnlijk gelijk, maar dat was het smalste wat ik in huis had ...
Alternatief is om zélf de lijntjes te trekken, maar of dié dan mooi (regelmatig en recht) zouden zijn, is de grote vraag.
Bovendien, wil ik de schaal volledig respecteren, moet ik om de 0.2mm lijntjes trekken (lijkt me onmogelijk, en je zou ze nagenoeg niet zien ...)
Dus even pragmatisch geweest  ;)   (uitzonderlijk   ::) )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Jean,
Je hebt al een paar dagen PM...

Steam.N

Marc, antwoord nog niet ontvangen ? ? ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Nu wel, en al teruggezonden.

Steam.N

#1359
Het is hectisch, de laatste dagen : familie, werk,  ...
Eindelijk deze avond toch nog eens wat gewerkt aan Hotel Grand Monarque :



Traagjes vooruit ...
Maar het algemene beeld staat me redelijk aan. (gelukkig, anders zat ik terug te breken  :o )

Ondertussen wat fotos gaan trekken van roosters van oude geveldeuren.
Daaruit ga ik het mooiste rooster kiezen, en negatiefjes maken voor een etsoefening.
Die roosters komen voor de glaspartij van de hotel-geveldeuren.
Er ligt trouwens nog wat ander etswerk te wachten.

Deze avond lag een envelope in de brievenbus:
een CD met fotos van de Type 1 loc, waarvan ik even geleden een studie-model aangemaakt heb.
Zeer verhelderend.
Thanks, Marc !
Samen met de fotos die ik eerder kreeg, heb ik nu een veel duidelijker beeld van wat ik ga bouwen.  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Dat balkonraam op het eerste verdiep: Machtig mooi gedaan  8)  8)  :P  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Citaat van: Gerolf op 02 augustus 2013, 01:01:13 AM
Dat balkonraam op het eerste verdiep: Machtig mooi gedaan  8)  8)  :P  :P
De rest ook, vind ik.  ;) :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steven123

Nog geen jobaanbiedingen gekregen van modelhuis-fabrikanten Jean?   ;D
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Steam.N

Citaat van: Steven123 op 02 augustus 2013, 10:36:50 AM
Nog geen jobaanbiedingen gekregen van modelhuis-fabrikanten Jean?   ;D

Dát zou nog wat zijn, hé ?
Maar dan is "hobby" geen hobby meer ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Niet noodzakelijk hoor. Mijn vroegere job (grafisch ontwerp en drukwerkbegeleiding), met buitenlandse reizen, veel restaurantbezoeken, veel vrijheid en creativiteit, voelde wel degelijk meer aan als een hobby dan als een job...